Adwords - jak działamy?

Przykład 1) Sklep z branży zoologia.

Cel:

Wprowadzenie sklepu na rynek e-commerce i zwiększenie rozpoznawalności marki w internecie.

Zwiększenie liczby użytkowników oraz konwersji sprzedaży.

Działania:

  1. Analiza konkurencji.

  2. Zapoznanie się z asortymentem i mocnymi stronami oferty.

  3. Zaprojektowanie strategii działania na okres trwania kampanii.

  4. Dobór narzędzi wykorzystywanych do założonych celów (kampania banerowa w sieci reklamowej google z wykorzystaniem remarketingu, kampania linków sponsorowanych w wyszukiwarce google.pl).

  5. Stworzenie trzech kampanii:

    • dwie kampanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce dla głównych kategorii,

    • kampania banerowa kierowana na sieć reklamową.

  6. Optymalizacja kampanii przez cały okres jej trwania.

Dane po pierwszym miesiącu:

  • Średni CPC (koszt kliku) dla kampanii linków sponsorowanych 1,13 PLN

  • Średni CPC (koszt kliku) dla kampanii banerowej 0,58 PLN

Przez 4 miesiące kampanii i jej ciągłej optymalizacji uzyskaliśmy spadek średniego CPC o 221 % i wynosił on 0,51 zł, uzyskując przy tej samej kwocie budżetu znaczny wzrost użytkowników sklepu oraz konwersji sprzedaży.

W przypadku kampanii banerowej w trakcie prowadzenia kampanii zmodyfikowaliśmy formaty reklam i zamieniliśmy miejsca docelowe na bardziej prestiżowe stąd nieznaczny wzrost średniego CPC ale zanotowaliśmy znaczny wzrost rozpoznawalności marki poprzez zwiększenie odwiedzin bezpośrednich.