Skip to content

Social Media Marketing

Silna obecność w mediach społecznościowych to coś więcej niż publikowanie sporadycznych postów i aktualizacji statusu. Social Media umożliwiają nawiązanie relacji z grupą docelową poprzez zbudowanie zaangażowania i zaufania, czego dowiedliśmy już podczas dotychczasowych działań z wieloma markami. Tak obrana strategia i spójny sposób komunikacji pozwala zmienić klientów w ambasadorów marki, którzy poza nabywaniem produktów lub korzystaniem z usług napędzają Twoją sprzedaż.
Social Media - prowadzenie fanpage na facebooku, profil firmowy na linkedin

Co możemy dla Ciebie zrobić prowadząc Twoje Social Media?

Szerokie grono odbiorców

Dotrzemy do Twoich odbiorców

Dołożymy wszelkich starań, aby nie tylko zaangażować dotychczasową publiczność, ale także poprzez angażujące treści zwiększyć zasięg organiczny umieszczanych postów. W Social Media Marketingu stawiamy przede wszystkim na kreatywność i spójność elementów identyfikacji wizualnej. Konsekwencja w realizowanych projektach, pozwala zbudować spójny i profesjonalnie prezentujący się profil firmowy, zwiększyć interakcję pod wpisami, a także poszerzać grono odbiorców, którzy tym samym staną się klientami marki.

Zwiększenie świadomości marki

Zwiększymy świadomość Twojej marki

Aby móc mówić o świadomości marki muszą być spełnione dwa warunki: grono odbiorców, które będzie chętnie śledzić losy firmy oraz osobowość marki. Poprzez nasze działania z wykorzystaniem narzędzi mediów społecznościowych stworzymy wizerunek Twojej marki, który będzie nie tylko zachęcać do kupna, ale także budzić sympatię i respekt poprzez wyznawane wartości i przekazywaną wiedzę. Efekt? Znany brand w branży, którego nabywcami produktów bądź usług stają się lojalni klienci.
Ruch na stronie internetowej

Wygenerujemy ruch na Twojej stronie internetowej

Strategia naszych działań opiera się nie tylko na komunikacji w obrębie profilu firmowego na Facebooku bądź LinkedIn, ale także zachęca do zapoznania się z treściami zawartymi na stronie lub dostępnymi produktami czy usługami. Zwiększenie ruchu w witrynie otwiera nam ponadto nowe możliwości do dalszych działań, takich jak remarketing w kampaniach płatnych, za pomocą których możesz zmaksymalizować szansę na sprzedaż wśród Twojej publiki!
Sprzedaż dzięki marketingowi w internecie

Zwiększymy sprzedaż w Twojej firmie

Media społecznościowe to nie tylko wizytówka firmy, ale także motor napędowy do sprzedaży. Aby zachować równowagę, pomiędzy budową wizerunku eksperta branży, a dążeniem do osiągnięcia celów sprzedażowych stosujemy zasadę 80/20 zgodnie, z którą 80% postów poświęconych jest zwiększaniu interakcji, dzieleniu się wiedzą, natomiast 20% ma charakter stricte sprzedażowy. Dzięki niej grono lojalnych klientów będzie stale się poszerzać!

Powierz nam swoje Social Media, a my udowodnimy Ci, że one także mogą sprzedawać!

Dlaczego warto współpracować z agencją MTWeb w zakresie mediów społecznościowych?

Doświadczenie i wiedza

Wkroczyliśmy na rynek online marketingu w roku 2005, a w 2010 uzupełniliśmy naszą ofertę o usługi z obszaru Social Mediów. W ciągu ponad 10 lat nasi specjaliści pomogli setkom klientów prowadzić spójną i skuteczną komunikację w mediach społecznościowych, która w konsekwentny sposób wypełniała obraną strategię. W rękach naszych fachowców były profile firmowe najróżniejszych branż, a współpraca przyniosła wielu klientom szereg korzyści, także tych finansowych! Powierz naszym ekspertom prowadzenie social media Twojej firmy i zbuduj pozytywny wizerunek w sieci, który sprzedaje!

Nieszablonowe podejście

W naszych działaniach nie podążamy jedynie utartymi ścieżkami. Nasze działania nie opierają się ponadto na postach okolicznościowych, a na budowaniu zaangażowania i przekazywaniu wartości poprzez dzielenie się wiedzą. Opracowujemy strategię Social Media Marketingu, która zbudowana jest na innowacyjnych pomysłach, które spotykają się z uznaniem odbiorców i wykazują dużą skuteczność. Z nami zyskasz duże grono publiki z potencjałem sprzedażowym!

Synergia działań

Wierzymy, że na prawdziwy sukces marek składa się szereg działań pochodzących z uzupełniających się narzędzi marketingu internetowego. Prowadzenie fanpage na Facebooku i profilu firmowego na LinkedIn to nie wszystko. W zakresie naszych kompetencji znajduje się także pozycjonowanie, kampanie w systemie Facebook Ads i Google Ads, a także szeroko pojęty Content Marketing.

Kompleksowość w działaniu

Powierz nam prowadzenie swoich social mediów i nie martw się niczym więcej! Działamy od A do Z – skonfigurujemy konto firmowe, uzupełnimy je o niezbędne informacje i uprawnienia, a następnie opracujemy strategię zgodnie, z którą tworzyć będziemy komunikację w mediach społecznościowych opatrzoną przygotowanymi przez nas atrakcyjnymi grafikami. Czas to pieniądz – dzięki nam oszczędzisz go na rozwój własnego biznesu!

Bez długoterminowych zobowiązań

Powierz naszemu zespołowi specjalistów profile firmowe Twojej marki bez obaw, że ta decyzja zwiążę Cie z naszą agencją na długie miesiące. Wprowadziliśmy jednomiesięczny okres wypowiedzenia, ponieważ jesteśmy przekonani, że to efekty przekonają Ciebie do tego, aby zostać z nami na dłużej.

Twoje media społecznościowe w naszych rękach - proces działania

Social Media Marketing
⇒ Przeprowadzimy badania i audyty Social Media – Sprawdzamy i oceniamy poprzednią aktywność w istniejących profilach i kontach mediów społecznościowych, aby poznać naszą strategię kierowania na odbiorców. Zwracamy również uwagę na to, które platformy społecznościowe są odpowiednie dla Twojej firmy i przeprowadzamy szczegółowe badania zainteresowań oraz zachowań użytkowników.

⇒ Opracujemy strategię Social Media Marketingu – Tworzymy skuteczną strategię w oparciu o cele i wskaźniki, które mają dla Ciebie największe znaczenie. Obejmuje to pomoc w zwiększeniu zaangażowania marki, docieraniu do potencjalnych klientów lub zwiększaniu liczby konwersji.

⇒ Wdrażamy i testujemy tworzone treści – Do tworzenia zasobów i treści w mediach społecznościowych stosujemy podejście „testuj i ucz się”. Pomaga nam to ustalić, które formaty i typy kreacji osiągają dodatni ROAS i zwiększają współczynniki konwersji. Nasi specjaliści odpowiedzialni za content i oprawę graficzną są wykwalifikowani w tworzeniu różnorodnych treści dostosowanych do potrzeb. Wśród formatów udostępnianych w serwisach społecznościowych znajdują się: animacje, grafiki, infografiki oraz artykuły.

⇒ Raportujemy i analizujemy obraną strategię Social Media – Zapewniamy regularne, comiesięczne raporty, które ilustrują postęp Twoich kont społecznościowych w stosunku do wybranych przez Ciebie wskaźników.

Sprawdź kto nam zaufał i co o nas myślą klienci

Sprawdź kto nam zaufał

Z całym przekonaniem i ogromną przyjemnością polecamy usługi agencji MTWeb, z którą współpracę podjęliśmy kilka lat temu po wnikliwej analizie rynku. Firma odpowiedzialna jest za optymalizację strony pod kątem wyszukiwarki Google, poprawę pozycji witryny w wyszukiwarce, marketing szeptany oraz tworzenie kampanii Google Ads w bardzo trudnym obszarze specjalistycznych usług medycznych. Każde z powierzonych zadań MTWeb wykonuje ze szczególnym zaangażowaniem, jakością i w ustalonym terminie. Doświadczenie i wiedza całego zespołu umożliwiła wdrożenie rozwiązań dla naszej firmy, które pozwoliły na osiągnięcie założonych celów. Nasza współpraca rozwija się bardzo dynamicznie i już dziś jesteśmy w trakcie przygotowania kolejnego etapu wspólnych działań. Na szczególne słowa uznania zasługuje bardzo kreatywne podejście całego zespołu do nowych wyzwań oraz nieustanna gotowość do wsłuchiwania się w potrzeby klienta i poszukiwania z nim rozwiązań. Współpraca ta wymaga szybkich reakcji, na które zawsze możemy liczyć ze strony agencji MTWeb.
~ Magdalena Soszyńska, OpenMedical
Współpracujemy z agencją MTWeb od 2013 roku i na podstawie jej dotychczasowego przebiegu, możemy polecić ją jako solidnego i profesjonalnego partnera. Współpraca obejmuje między innymi tworzenie, prowadzenie i kontrolowanie kampanii Google Ads na podstawie wyznaczonych celów oraz optymalizację i pozycjonowanie strony internetowej pod kątem wymogów wyszukiwarki Google. Powierzone zadania od początku współpracy są wykonywane rzetelnie, terminowo i zgodnie z naszymi wytycznymi. Rekomendujemy zespół MTWeb osobom, które poszukują firmy o dużym doświadczeniu, skuteczności i elastyczności w stosunku do klienta.
~ Renata Święs, Tukan24
Od 2017 roku agencja MTWeb dba o pozycjonowanie sklepu internetowego, którego jestem właścicielem, oraz o komunikację w mediach społecznościowych. Z całym przekonaniem rekomenduje świadczone przez nią usługi. Na przestrzeni naszej współpracy zespół nieustannie wykazuje się kreatywnością i skutecznymi pomysłami, które umożliwiają mojemu biznesowi zwiększać sprzedaż i budować wizerunek zgodnie z założeniami firmy i najnowszymi trendami. Otwarci także na dodatkowe realizacje wymagające szybkiego działania. Zdecydowanie godni zaufania.
~ Dorota Guglicz, Sklep Afrykański

Powierz nam swoje Social Media, a my udowodnimy Ci, że one także mogą sprzedawać!

Dlaczego prowadzenie Social Media dla firm jest tak ważne?

Marketing w social mediach to wykorzystanie platform mediów społecznościowych do łączenia się z odbiorcami w celu budowania marki, zwiększania sprzedaży i zwiększania ruchu w witrynie. Obejmuje to publikowanie treści w serwisach, słuchanie i angażowanie obserwujących, analizowanie wyników i wyświetlanie reklam w mediach społecznościowych – czyli pełne, a przede wszystkim regularne prowadzenie social media. Obecnie najważniejszymi platformami w obszarze mediów społecznościowych, a jednocześnie wchodzącymi w zakres naszych kompetencji są Facebook, Instagram, Twitter oraz LinkedIn. Istnieje również szereg narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi, które pomagają firmom w pełni wykorzystać wyżej wymienione platformy mediów społecznościowych. Powierzając prowadzenie social mediów specjalistom z Agencji MTWeb masz gwarancję, że wszelkie możliwości zostaną użyte, a korzyści z tytułu ich wykorzystania jeszcze bardziej odczuwalne. Niezależnie od tego, czy chcesz budować markę czy rozwijać działalność, chcemy pomóc Ci odnieść sukces.

Jak stworzyć skuteczną strategię dla Facebooka, LinkedIn i innych social mediów?

Zanim opublikujemy pierwszy wpis w mediach społecznościowych klienta, szczególną uwagę skupiamy na opracowaniu strategii, która powinna być bardzo przemyślana. Poniżej prezentujemy pytania, które zadajemy na początku współpracy, a na podstawie otrzymanych odpowiedzi tworzymy plan działania, który zagwarantuje satysfakcjonujący rezultat.

Jakie są Twoje cele? W jaki sposób prowadzenie Social Media może pomóc Ci osiągnąć cele biznesowe? Niektóre firmy używają mediów społecznościowych w celu zwiększenia świadomości marki, inne wykorzystują je do zwiększania ruchu na stronie i sprzedaży. Media społecznościowe mogą również pomóc w generowaniu zaangażowania wokół Twojej marki, tworzeniu społeczności i służyć jako kanał obsługi klienta.

Na jakich platformach społecznościowych chcesz się skoncentrować? Prowadzenie fanpage na Facebooku i profil firmowy na LinkedIn to nie wszystko. W zależności od branży liczą się również Instagram, Twitter i Pinterest. Na początku lepiej jest wybrać tą/te platformę/y, na których Twoim zdaniem obecna jest Twoja grupa docelowa. Nie wiesz, który z serwisów będzie dla Ciebie najodpowiedniejszy? Bez obaw, dobierzemy je na podstawie wybranych celów oraz branży, w której działasz.

Jaki rodzaj treści chcesz udostępnić? Jakiego rodzaju treści najlepiej przyciągną Twoją grupę docelową? Czy to zdjęcia, filmy lub linki? Czy są to treści edukacyjne lub rozrywkowe? Dobrym pomysłem jest stworzenie persony, która pomoże w udzieleniu odpowiedzieć na te pytania. Pomoże ona również określić, czy odpowiednie będzie prowadzenie fanpage na Facebooku, profilu na LinkedIn, czy może warto zaangażować się w działania na innych Social Media.

Powierz nam swoje Social Media, a my udowodnimy Ci, że one także mogą sprzedawać!

Co mierzyć, prowadząc social media firmy?

Obecność biznesów w mediach społecznościowych, bez względu na branże jest niezwykle ważna. Przyczynia się to do zwiększenia wiarygodności firmy oraz zwiększa świadomość marki. Jednak, aby móc odnotowywać finansowe korzyści z tytułu prowadzonych działań i przekonać się, czy obrana strategia jest skuteczna, należy monitorować i analizować kilka wskaźników. Na jakie elementy zwracać zatem uwagę? W naszej pracy wykorzystujemy model EEIA+R.

Dotarcie do grona odbiorców

Poprzez “dotarcie” w kontekście mediów społecznościowych rozumie się liczbę użytkowników, którzy zobaczyli naszą treść. Wskaźnik ten dostarcza nam wartościową wiedzę w postaci informacji, czy publikacje, które stworzyliśmy zyskują (choćby niewielki) zasięg. Jeśli Twoim celem jest powiadomienie szerszego grona odbiorców o Twojej firmie, produkcie czy usłudze to właśnie na ten aspekt w naszych działaniach będziemy zwracać szczególną uwagę. Ważne jest jednak, aby nie kierować się w ocenie prowadzonych działań ogólną liczbą osób, do których dotarliśmy, ale przeanalizować kim są poszczególne jednostki i czy wśród nich można wyróżnić członków grupy docelowej. Należy pamiętać, że “dotarcie” nie jest tożsame z liczbą polubień naszego fanpage’a na Facebooku.

Zaangażowanie odbiorców publikacji

Ten rodzaj miary jest jednym z najpopularniejszych i najchętniej analizowanym spośród wszystkich. W końcu każdemu z nas, kto stara się tworzyć angażujące treści na profil firmowy na Facebooku zależy, aby jak najwięcej osób wykonało jakąkolwiek akcję związaną z postem. Wśród pożądanych akcji występują między innymi reakcje na wpis, komentarze, udostępnienia, kliknięcia w link czy obejrzenie filmu. Ten wskaźnik może być powiązany z tym, o którym mówiliśmy powyżej - z dotarciem - i w tym kontekście jest to miara warta analizy. Należy pamiętać, że istotą jest ilość osób, które zetknęło się z postem oraz jaki procent z tej grupy zareagowało w wybrany sposób na tą treść.

Wpływ działań na realną korzyść dla biznesu

Najczęściej w branży online marketingu monitoruje się dotarcie i zaangażowanie, co wynika z możliwości analitycznych, jakie dają nam poszczególne serwisy społecznościowe. Nie powinno się jednak do tego ograniczać, ponieważ informacje te nie będą wystarczające, aby ocenić, czy obrana strategia przynosi efekty. Jeśli jednak zbadamy takie obszary jak chęć zakupowa czy świadomość marki wówczas otrzymamy wiadomość zwrotną, czy działania te są skuteczne. To szczególnie istotne ze względu na fakt, że duży zasięg i równie satysfakcjonujące zaangażowanie może mieć źródło nie w komunikacji marketingowej, a we wpisach, które oprócz dużej ilości polubień nie przyniosą żadnej wartości Twojej firmie. Istnieje także możliwość, że działania te są prowadzone w niepoprawny sposób, co przekłada się na negatywne postrzeganie marki. Przekazanie prowadzenia strony na Facebooku naszym specjalistom uchroni Ciebie i Twój biznes przed niekorzystnymi skutkami działań w obrębie social media, ponieważ poprzez posiadaną wiedzę i doświadczenie doskonale wiemy, w jaki sposób osiągnąć sukces w mediach społecznościowych!

Wykonanie pożądanej akcji w Social Media

Jesteśmy już w posiadaniu takich informacji jak: ilu użytkowników spotkało się z umieszczonym postem, jaki odsetek tych osób zaangażowało się pod publikacją i w jaki sposób wpłynęło to na Twój brand. Można w tej sytuacji pogłębić posiadaną wiedzę mierząc działania podjęte przez użytkowników. Precyzując, czy wyrażona chęć dokonania zakupu, zakończyła się finalizacją produktu bądź w przypadku świadomości marki - czy jej zwiększenie oddziałuje na częstotliwość wybieranych usług. Zmierzymy każdy inny obszar, który został uwzględniony w opracowanej wcześniej strategii (np. pozostawienie telefonu kontaktowego).

Polecenie innym Twojego produktu lub usługi

Rekomendacje to kolejny aspekt, który można mierzyć prowadząc w sposób świadomy i konsekwentny media społecznościowe. Poprzez polecenie rozumie się internautów, którzy po wykonaniu akcji przybliżającej ich do zakupu są skłonni zarekomendować produkt, usługę lub firmę. Może ona wystąpić w formie recenzji, oceny czy bezpośredniego polecenia. Rekomendowane produkty czy usługi często kończą się jego finalizacją.

Zatrzymanie, czyli klient, który zostaje na dłużej

Ten z kolei wskaźnik do pomiaru efektywności działań w social media mówi o liczbie użytkowników, które mimo nabycia produktu lub usługi, pozostają w zasięgu prowadzonej komunikacji marketingowej. To osoby, które przykładowo nie zdecydowały się na odlubienie strony firmowej na Facebooku. Zbadanie tego obszaru dostarcza nam cennych informacji o skali lojalności czy liczbie powracających klientów. Ma to odzwierciedlenie także w rekomendacjach, co jest z pewnością wartością dodaną.

Należy jednak pamiętać, że efekty z tytułu prowadzenia Social Media i wypełniania strategii marketingowej w postaci korzyści sprzedażowych następują zazwyczaj po upływie kilku miesięcy. Budowanie komunikacji wymaga dużych nakładów czasu i silnej świadomości w obszarze marketingu, jednak z pomocą naszej agencji marketingowej efekty te będą stosunkowo szybko namacalne i długofalowe.

Mierzysz jeszcze wyżej? Postaw na kampanie płatne na Facebooku

Jeśli dysponujesz dodatkowymi środkami na rozwój marketingu w mediach społecznościowych, możesz rozważyć reklamę w social media. Reklama pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców niż ci, którzy obserwują profil facebookowy Twojej firmy.

Platformy reklamowe w mediach społecznościowych są tak potężne i rozbudowane, że z ogromną precyzją określimy, komu mają być wyświetlane reklamy Twojego biznesu. Stworzymy odbiorców docelowych na podstawie ich danych demograficznych, zainteresowań, zachowań i innych kryteriów – wszystko po to, aby zapewnić Tobie i Twojej marce sukces. Z nami Twoja firma nabierze rozpędu!

Chcesz powierzyć nam swoje Social Media?
Napisz do nas!