Reklamy Gmail w AdWords

thumbnail

Korzystacie z możliwości emitowania komunikatów reklamowych w skrzynce odbiorczej poczty Gmail za pomocą systemu AdWords? Jeśli nie to z pewnością przekonacie się do tej opcji po przeczytaniu artykułu. A dla tych, którzy pierwszą kampanię Gmail mają już za sobą przygotowaliśmy wskazówki optymalizacyjne, które pomogą wznieść ją na wyższy poziom. 

Założeniem kampanii tego typu jest wyświetlanie komunikatu reklamowego ponad odebranymi wiadomościami w skrzynce Gmail (w sekcji Oferty). Początkowo odbiorca widzi jedynie tekstowy nagłówek wiadomości (reklamę zwiniętą), klikając w niego otwiera „reklamę właściwą”, czyli kreację (jedną lub wiele) wraz z opisem, czyli reklamę rozwiniętą. CPC, ustalane na początku kampanii naliczane jest jednorazowo tylko w przypadku kliknięcia zwiniętej reklamy. Gdy użytkownik kliknie klika razy (np. w reklamę z galerią produktów) reklamodawca zostanie obciążony wyłącznie za pierwsze kliknięcie.

 

Jak to działa?

Aby wyświetlać reklamy w Gmailu musimy utworzyć kampanię w sieci reklamowej z zaznaczeniem opcji „Wszystkie funkcje” i tworzymy grupę reklam. Następnie z rozwijanej listy „+Reklama” wybieramy pole „Galeria reklam”. Naszym oczom ukazuje się pięć pól do wyboru – w tym przypadku decydujemy się oczywiście na reklamy w Gmailu.

Po zaznaczeniu tej opcji system przenosi nas do sekcji wyboru typu reklamy. Możemy zdecydować się np. na katalog lub listę produktów (rozwiązanie polecane szczególnie sklepom internetowym), szablon reklamy (banner, którego wymiary mogą wynosić nawet 650x1000px) czy szablon promocji (banner o wielkości 300 x 200-500px z dodatkowym opisem i przyciskiem z wezwaniem do działania). Dla bardziej zaawansowanych technicznie reklamodawców system AdWords umożliwia stworzenie reklamy w formacie HTML i przesłanie jej na konto. Może to być np. interaktywny formularz, który będzie zbierał dane użytkowników już z poziomu reklamy (co ważne, opłata za wyświetlenie takiego formularza nie zostanie naliczona).

 

 

Jakie są możliwości kierowania reklam w Gmailu?

Opcje targetowania dostępne dla tej kampanii:

- słowa kluczowe,

- dane demograficzne,

- tematy,

- odbiorcy o podobnych zainteresowaniach,

- lokalizacja geograficzna użytkownika,

- Customer Match.

Jak widać liczba dostępnych możliwości jest całkiem spora – mimo, że nie da się kierować reklam użytkownikom, którzy już wcześniej odwiedzali naszą witrynę. Remarketingowe listy odbiorców są niestety niekompatybilne z Gmailem, dlatego po dodaniu takiej listy do naszej kampanii reklamy nie będą się wyświetlać. Podobnie będzie również w przypadku następujących typów kierowania: odbiorcy na rynku, niestandardowi odbiorcy na rynku, instalacja aplikacji, DSK.