Skip to content

Pozycjonowanie stron WWW

Twoja strona internetowa dopiero powstała, a może działa już od dłuższego czasu, ale nie przynosi pożądanych efektów? Bez względu na to, na które z powyższych pytań odpowiedziałeś twierdząco, trafiłeś w odpowiednie miejsce. Skontaktuj się z naszą agencją, a my przeanalizujemy Twoją stronę, zoptymalizujemy ją według najnowszych standardów i zaplanujemy taką strategię pozycjonowania, dzięki której nie tylko wzrośnie widoczność Twojej witryny, ale również sprzedaż Twoich produktów lub usług. Cel jest jeden: nasze kampanie muszą sprzedawać! Robimy to z sukcesem od prawie 15-stu lat!
Pozycjonowanie stron internetowych

Co możemy dla Ciebie zrobić w ramach pozycjonowania stron WWW?

Ruch na stronie internetowej

Zwiększymy ruch na Twojej stronie internetowej

Wzrost ruchu organicznego dzięki skutecznemu pozycjonowaniu strony to więcej potencjalnych klientów dla Twojego biznesu. Wielu użytkowników intuicyjnie pomija reklamy, skupiając się na wynikach organicznych.

Sprzedaż dzięki marketingowi w internecie

Wygenerujemy wartościowe leady i pomożemy podnieść sprzedaż

Osoba poszukująca konkretnego zapytania w Google jest w wielu przypadkach bliższa decyzji o zakupie towaru lub usługi niż internauta wyszukujący zapytania ogólne. Dla wielu firm ruch organiczny z Google to główne źródło konwersji.

Wzrost widoczności strony w internecie

Podniesiemy widoczność na wiele zapytań użytkowników

Pozycjonowanie szerokie to ciągłe poszerzanie puli słów kluczowych, na które Twoja strona pojawi się w wynikach wyszukiwania. Im będzie ich więcej, tym większa szansa na pozyskanie uwagi użytkownika.

Długotrwałe efekty strategii marketingowej

Zapewnimy długotrwały efekt

Strona WWW pozycjonowana zgodnie z zaleceniami Google nie zniknie z Internetu w ciągu jednego dnia – a tak się dzieje, gdy wyłączymy finansowanie kampanii płatnych. Wypracowane efekty przynoszą widoczny, rozłożony w czasie wzrost zainteresowania klientów.

Synergia działań marketingowych

Zaplanujemy szerszą strategię działań

Oprócz pozycjonowania stron internetowych prowadzimy również kampanie Google Ads i Facebook Ads, a także działamy w Social Media, prowadzimy Buzz Marketing i wspieramy Content Marketing. Jeśli liczy się dla Ciebie synergia wszystkich gałęzi marketingu internetowego – zapraszamy do szerszej współpracy.
Zwiększenie świadomości marki

Zainteresujemy użytkownika i zwiększymy świadomość marki

Skuteczne, atrakcyjne metatagi to nie tylko słowa kluczowe, ale również zachęta do wizyty na Twojej stronie. Gdy użytkownik już ją odwiedzi – zatrzymamy go ciekawym contentem. Wysokiej jakości strona internetowa i wartościowe treści budują pozycję Twojego biznesu.

Chcesz, by Twój biznes był widoczny w wyszukiwarce Google?
Poznaj nasz pomysł na Twoje SEO!

Dlaczego warto współpracować z agencją MTWeb z Krakowa?

Kilkunastoletnie doświadczenie

Jesteśmy jedną ze starszych agencji marketingowych w Krakowie. Przez 15 lat obecności na rynku wypozycjonowaliśmy ponad 700 domen – stron usługowych i e-commerce. Najdłuższe współprace w zakresie pozycjonowania stron internetowych trwały ponad 10 lat!

Bezpieczeństwo

Stawiamy na White Hat SEO, pozycjonujemy strony zgodnie z zaleceniami Google. W ciągu 15 lat naszej działalności przeszliśmy przez wiele zmian algorytmów, które ostatecznie nie powodowały długotrwałych strat w ruchu na stronach naszych klientów. Na ewentualne rotacje w wynikach wyszukiwania reagujemy szybko i skutecznie.

Prosta, elastyczna umowa

Nie wiążemy się długotrwałą umową. Jako jedni z nielicznych na rynku wprowadziliśmy jednomiesięczny okres wypowiedzenia. Niech efekty pozycjonowania decydują o dalszej współpracy!

Efektywne pozycjonowanie stron internetowych

Stawiamy na długotrwały efekt. Do procesu pozycjonowania strony wybieramy frazy, które przyniosą wartościowy ruch i zysk. Indywidualny plan działań pozwala na skuteczne generowanie leadów niezależnie od profesji. Wspólnie z Klientem z branży e-commerce w ciągu 6 miesięcy od początku współpracy uzyskaliśmy wzrosty przychodu z ruchu organicznego rzędu 65% rok do roku, a optymalizacja i nowy blog klienta z branży medycznej przyniósł 5-krotny wzrost liczby wejść na stronę rok do roku po 12 miesiącach współpracy.

Transparentność działań i jasna komunikacja

Zapewniamy przejrzystość na każdym etapie pozycjonowania strony WWW. Co miesiąc przesyłamy pełny raport działań. Twoją stroną będzie się zajmować 3 specjalistów, którzy wspólnie przygotują dla Ciebie skuteczny plan prac. Każdy element optymalizacji przedstawiamy w czytelnej formie po to, by żadna zmiana nie była dla Ciebie zaskoczeniem. Przeprowadzamy również analizy na żądanie.

Kompleksowa usługa pozycjonowania stron www

Zajmujemy się aspektami technicznymi, treścią oraz linkbuildingiem. Nad każdym z elementów czuwa doświadczony specjalista, po to by uzyskać jak najlepsze rezultaty. Nasze rekomendacje często wykraczają poza granice SEO, gdyż dbamy o jakość Twojej witryny. Specjalista pozycjonowania na co dzień współpracuje z ekspertami w zakresie Google Ads i Social Media Marketingu.

Co otrzymujesz w ramach usługi pozycjonowania stron internetowych?

Proces pozycjonowania stron i sklepów internetowych
⇒ Analizujemy Twoją stronę – dobieramy słowa kluczowe i wykonujemy Audyt SEO – Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych rozpoczyna się od doboru odpowiednich słów kluczowych. Wykorzystujemy dane dotyczące ruchu oraz trendów w wynikach wyszukiwania, by uzyskać listę fraz dopasowanych do potrzeb biznesu i możliwości Twojej strony internetowej. Wspólnie z Tobą budujemy listę wyjściową, a następnie analizujemy konkurencję i zachowania użytkowników, po to by odnaleźć frazy z największym potencjałem do generowania ruchu. Wykonamy dla Ciebie również kompleksową analizę strony internetowej. Weryfikujemy w niej widoczność witryny w Google, zajmujemy się poziomem optymalizacji on-site, linkami zewnętrznymi oraz wieloma aspektami technicznymi. Audyt SEO to według nas jeden z filarów efektywnego pozycjonowania stron internetowych. Na jego podstawie przygotowywany jest plan działań optymalizacyjnych.
⇒ Opracowujemy plan optymalizacji i wprowadzamy niezbędne zmiany – Stawiamy na przejrzystość naszych działań. Dlatego też przygotujemy rozbudowany plan pozycjonowania Twojej strony, omawiając wszystkie najważniejsze aspekty współpracy. Znajdziesz w nim propozycje sposobu organizacji zawartości na stronie, planowane zmiany techniczne, a także rekomendacje dotyczące treści – wszystko co niezbędne, by uzyskać jak najlepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Po omówieniu i akceptacji planu przystąpimy do optymalizacji strony. Specjalista ds. SEO z doświadczeniem w pracy z wieloma systemami CMS wykonuje zmiany w treści, kodzie witryny oraz grafikach, mając na celu maksymalizację ruchu na stronie. Pozycjonując Twoją stronę internetową działamy zgodnie z zaleceniami Google, a także wykonujemy kopie zapasowe podczas wprowadzania zmian. Jakie elementy optymalizujemy? Zapraszamy do dalszej lektury!
⇒ Planujemy link building – Dobrej jakości linki do strony internetowej świadczą o jej wartości. W procesie pozycjonowania stron stawiamy na wysoki autorytet domen oraz treści powiązane ze słowami kluczowymi istotnymi dla Ciebie. Dzięki temu z jednej strony zyskujesz korzystne parametry strony, a z drugiej pokazujemy Cię jako eksperta w branży, np. poprzez linki z wpisów sponsorowanych lub tematycznych for poprzez marketing szeptany.
⇒ Prowadzimy bieżący monitoring i analitykę – Analityka towarzyszy nam na co dzień – efekty pozycjonowania są monitorowane na bieżąco i jeśli zauważymy zmiany w trendach – z pewnością wprowadzimy kolejne poprawki. Sprawdzamy również, jak radzi sobie Twoja konkurencja. Wykorzystujemy narzędzia tj. Screaming Frog, Majestic czy Senuto, by poznać stan początkowy, monitorować skuteczność pozycjonowania strony, a także trendy w wynikach wyszukiwania.
⇒ Raportujemy działania – Każdy miesiąc pozycjonowania kończymy podsumowaniem. Na początku kolejnego otrzymasz pełne zestawienie wykonanych prac. Jeśli pojawi się potrzeba wykonania dodatkowych analiz lub dokonasz zmian w swojej ofercie i konieczna będzie zmiana podejścia – chętnie przedstawimy nowe pomysły, które będą poparte twardymi danymi i naszym doświadczeniem.

Sprawdź kto nam zaufał i co o nas myślą klienci

Sprawdź kto nam zaufał

Z całym przekonaniem i ogromną przyjemnością polecamy usługi agencji MTWeb, z którą współpracę podjęliśmy kilka lat temu po wnikliwej analizie rynku. Firma odpowiedzialna jest za optymalizację strony pod kątem wyszukiwarki Google, poprawę pozycji witryny w wyszukiwarce, marketing szeptany oraz tworzenie kampanii Google Ads w bardzo trudnym obszarze specjalistycznych usług medycznych. Każde z powierzonych zadań MTWeb wykonuje ze szczególnym zaangażowaniem, jakością i w ustalonym terminie. Doświadczenie i wiedza całego zespołu umożliwiła wdrożenie rozwiązań dla naszej firmy, które pozwoliły na osiągnięcie założonych celów. Nasza współpraca rozwija się bardzo dynamicznie i już dziś jesteśmy w trakcie przygotowania kolejnego etapu wspólnych działań. Na szczególne słowa uznania zasługuje bardzo kreatywne podejście całego zespołu do nowych wyzwań oraz nieustanna gotowość do wsłuchiwania się w potrzeby klienta i poszukiwania z nim rozwiązań. Współpraca ta wymaga szybkich reakcji, na które zawsze możemy liczyć ze strony agencji MTWeb.
~ Magdalena Soszyńska, OpenMedical
Współpracujemy z agencją MTWeb od 2013 roku i na podstawie jej dotychczasowego przebiegu, możemy polecić ją jako solidnego i profesjonalnego partnera. Współpraca obejmuje między innymi tworzenie, prowadzenie i kontrolowanie kampanii Google Ads na podstawie wyznaczonych celów oraz optymalizację i pozycjonowanie strony internetowej pod kątem wymogów wyszukiwarki Google. Powierzone zadania od początku współpracy są wykonywane rzetelnie, terminowo i zgodnie z naszymi wytycznymi. Rekomendujemy zespół MTWeb osobom, które poszukują firmy o dużym doświadczeniu, skuteczności i elastyczności w stosunku do klienta.
~ Renata Święs, Tukan24
Od 2017 roku agencja MTWeb dba o pozycjonowanie sklepu internetowego, którego jestem właścicielem, oraz o komunikację w mediach społecznościowych. Z całym przekonaniem rekomenduje świadczone przez nią usługi. Na przestrzeni naszej współpracy zespół nieustannie wykazuje się kreatywnością i skutecznymi pomysłami, które umożliwiają mojemu biznesowi zwiększać sprzedaż i budować wizerunek zgodnie z założeniami firmy i najnowszymi trendami. Otwarci także na dodatkowe realizacje wymagające szybkiego działania. Zdecydowanie godni zaufania.
~ Dorota Guglicz, Sklep Afrykański

Chcesz, by Twój biznes był widoczny w wyszukiwarce Google?
Poznaj nasz pomysł na Twoje SEO!

Strategie pozycjonowania stron internetowych

Nie istnieje jedna, skuteczna strategia pozycjonowania stron WWW. Od samego początku naszych działań staramy się ją dopasować jak najlepiej do Twoich potrzeb. W miarę poprawy pozycji i wzrostu ruchu zmieniamy nasze podejście, starając się maksymalizować zyski. Oto trzy podstawowe modele działań, które dobieramy do pozycjonowania strony w zależności od celów pozycjonowania.

Pozycjonowanie lokalne

Aby biznes przynosił zyski, nie musi być globalny ani ogólnopolski. Często wystarczy stać się miejscowym fachowcem, który zna się na rzeczy i oferuje najlepsze usługi w mieście. I to właśnie dla działalności nastawionych na klienta z najbliższej okolicy jest pozycjonowanie lokalne. Zbadamy dla Ciebie w jaki sposób potencjalny klient szuka Twoich usług i zoptymalizujemy Twoją stronę tak, by wyświetlała się ona na frazy związane z Twoim miastem, regionem czy dzielnicą. Nieodłącznym elementem pozycjonowania lokalnego jest widoczność na mapach i w Google Moja Firma. Je również można zoptymalizować w taki sposób, by przynosiły więcej ruchu i potencjalnych konwersji.

Jak kształtuje się zmienność liczby wyszukiwań w zależności od zawężenia obszaru działaności? Prześledźmy to na podstawie naszej branży, wg danych z Senuto:

  • pozycjonowanie” – 8 100 wyszukiwań miesięcznie
  • pozycjonowanie Kraków” – 590 wyszukiwań miesięcznie
  • pozycjonowanie Katowice” – 480 wyszukiwań miesięcznie
  • pozycjonowanie Częstochowa” – 90 wyszukiwań miesięcznie

Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie stron internetowych nie kończy się na wyborze kilku słów kluczowych. Naszym wspólnym celem nie jest osiągnięcie wysokiej pozycji na kilka wybranych fraz, a generowanie ruchu z wyników wyszukiwania, który przyniesie zysk. Pozycjonowanie szerokie, zwane również „long tail” polega na dogłębnej analizie konkretnej podstrony i doborze dla niej puli fraz „długiego ogona”, pod które powinna zostać zoptymalizowana dla uzyskania jak najlepszego efektu. Do tego celu wykorzystujemy dane analityczne związane ze stroną (np. w Google Search Console), a także przegląd wyszukiwanych przez użytkowników fraz w Senuto czy Keyword Planner.

Wyobraź sobie, że szukasz telewizora do swojego salonu. Czy wpiszesz w Google „telewizor”? Nie! Z pewnością masz wymagania odnośnie rozmiaru, konkretnych złącz obsługiwanych przez urządzenia które posiadasz, a także funkcjonalności (bo ile można oglądać filmy na laptopie). I w ten sposób powstaje long-tail, np. „telewizor samsung 55 cali 4k smart tv”. Tego typu frazy mają dużo większy potencjał konwersji – bo klient wie, czego potrzebuje i chce to kupić. Naszą rolą w pozycjonowaniu szerokim jest, by Twoja strona była właśnie na takie słowa kluczowe dobrze widoczna.

Pozycjonowanie stron na frazy ogólne

Element, o którym nie można zapomnieć to pozycjonowanie stron na frazy ogólne. Świadczenie usług przez internet lub inne drogi kontaktu niebezpośredniego powoduje, że ograniczanie się do konkretnego obszaru jest zbędne. Z drugiej strony – nazwy wielu usług nie są long-tailami – jak np. doradztwo podatkowe, meble na wymiar czy drewno budowlane.

Ten typ pozycjonowania stron WWW to inwestycja rozłożona na dłuższy czas. To budowanie krok po kroku autorytetu domeny i wizerunku eksperta – poprzez szeroko zakrojoną rozbudowę zawartości strony oraz pozyskiwanie wartościowych odnośników do niej. Pozycjonowanie na frazy ogólne trwa zdecydowanie dłużej niż na frazy o niskim wolumenie, ale znacząco podnosi ruch na stronie. Szybszych efektów można się spodziewać w przypadku biznesów niszowych.

Na co zwracamy uwagę podczas pozycjonowania stron internetowych?

Na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych składa się bardzo wiele czynników. W teorii prace na stronie można podzielić na SEO techniczne oraz działania contentowe. W praktyce jednak te obszary wzajemnie się przenikają i trudno wypunktować, czy właśnie zajmujemy się technikaliami czy już poruszamy się w obszarze treści. Każdy element witryny musi współgrać z resztą. Dodatkowo należy również pamiętać o wartościowym link buildingu, który stanowi uzupełnienie działań, podnosząc autorytet domeny oraz kształtując Twój wizerunek jako eksperta otwartego na komunikację. Nie stawiamy na ilość, ale na jakość.

Dostępność dla robotów i użytkowników – podstawa widoczności w Google

Zanim zaczniemy zastanawiać się nad pozycjonowaniem strony internetowej, zawsze sprawdzamy, czy jest ona widoczna dla robotów wyszukiwarek. Weryfikujemy zawartość pliku robots.txt, tagi meta-robots a także odpowiedzi serwera w poszukiwaniu instrukcji blokujących dostęp dla crawlerów.

Pozycjonując strony www pamiętamy również o tym, że Google na pierwszym miejscu stawia komfort użytkownika, a roboty mają symulować jego zachowanie. Dlatego też zawsze analizujemy szybkość ładowania strony na komputerach i urządzeniach mobilnych, a także responsywność zastosowanego szablonu – w myśl zasady mobile-first. Do tego celu używamy narzędzi dedykowanych powiązanych z wyszukiwarką tj. Page Speed Insights i tester wersji mobilnej od Google.

Na tej podstawie wdrażamy optymalizacje i tworzymy rekomendacje. Prędkość strony teoretycznie nie jest czynnikiem rankingowym, ale dostępność treści z pewnością wpływa na pozycje w wyszukiwarce. Dlatego też zwracamy na nią uwagę, przygotowując się do pozycjonowania Twojej witryny.

Nagłówek strony – czyli sposób na przedstawienie się użytkownikowi i wyszukiwarce

Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. A od niego zależy to, czy ktoś zainteresuje się naszą ofertą. Dlatego też w procesie pozycjonowania stron WWW dużą uwagę przywiązujemy do metatagów obecnych w nagłówku strony. Analizujemy i optymalizujemy title i meta description strony w taki sposób, by zawierały one słowa kluczowe związane z daną podstroną – zgodnie z opisaną wcześniej hierarchią. Staramy się uzyskać w nich maksimum treści w minimum znaków, unikając „upychania” słów kluczowych (keyword stuffingu), a także zachowując naturalność przekazu.

Dlaczego mówiąc o pozycjonowaniu strony, tak dużo uwagi poświęcamy metadanym? Są one wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Ich atrakcyjność może przyciągnąć uwagę użytkownika i zachęcić do wizyty. Title to ponadto jeden z ważnych czynników rankingowych. Wizyta na stronie to pierwszy krok do konwersji.

Angażujące treści - content marketing i pozycjonowanie stron w jednym

Gdy użytkownik zdecyduje się na odwiedzenie Twojej strony, powinna ona przywitać go fachową, czytelną treścią. W ramach działań pozycjonowania stron internetowych edytujemy treści na stronie, wykorzystując słowa kluczowe dobrane w procesie analityki ogólnej oraz pozycjonowania szerokiego. Wyróżnienie odpowiednimi znacznikami najważniejszych fraz to nie tylko wygoda dla użytkownika, ale również sugestia dla robotów, co jest głównym tematem publikowanej zawartości.

Obok wyróżnień istotna jest również hierarcha zawartości. Dlatego też w procesie pozycjonowania przygotowujemy i wdrażamy prawidłową strukturę nagłówków na stronie, z wykorzystaniem dobranych słów kluczowych. Z jednej strony zapewniamy czytelność treści dla użytkownika, z drugiej – wspieramy roboty Google w poprawnej interpretacji jej semantyki.

Do zapoznania się z zawartością strony zachęca nie tylko treść, ale przede wszystkim atrakcyjne grafiki. Dbamy o ich nazewnictwo, opisy alternatywne oraz rozmiar, by z jednej strony nie spowalniały witryny, a z drugiej wspierały proces pozycjonowania.

Przygotowanie świeżego contentu

Często zdarza się, że na stronie treści po prostu brakuje. W MTWeb w toku pozycjonowania przygotujemy dla Ciebie nowe treści – na stronę główną, podstrony ofertowe, kategorie, produkty a także bloga. Czuwamy nad tym, żeby zawartość była merytoryczna i atrakcyjna dla użytkowników. Korzystamy z doświadczenia copywriterów specjalizujących się w różnych branżach. Przy pomocy treści chcemy zachęcić potencjalnego klienta do końcowej konwersji.

Jeżeli ważny element oferty nie posiada własnej dedykowanej podstrony, wspieramy przygotowanie szablonu i treści zoptymalizowanej pod ważne słowa kluczowe. Dzięki temu powstaje landing page, którego celem jest pozycjonowanie strony i pozyskiwanie ruchu z wyników organicznych.

Linkowanie wewnętrzne oraz adresy URL korzystne dla pozycjonowania strony w Google

Kolejnym aspektem użyteczności witryny jest linkowanie wewnętrzne. Analizujemy i optymalizujemy menu główne, stopkę oraz inne linki na stronie w taki sposób, by jak najskuteczniej pomagały w nawigacji a także w rozdysponowaniu autorytetu domeny. W procesie pozycjonowania strony internetowej dbamy o to, by w linkach znalazły się odpowiednie słowa kluczowe, a ich konstrukcja była przyjazna dla użytkownika. Ponadto, korzystając z atrybutu „nofollow” jesteśmy w stanie zasugerować robotom Google, które linki warto odwiedzić, a które przez crawler nie powinny być wykorzystywane.

Jeśli tylko istnieją możliwości techniczne, zmieniamy lub rekomendujemy zmiany w adresach URL. Tutaj zasada nie jest skomplikowana – im prościej, tym lepiej dla pozycjonowania. W teorii adres URL powinien być skonstruowany w taki sposób, by użytkownik mógł go samodzielnie wpisać w pasek adresu przeglądarki. W praktyce – powinien on być niezbyt długi, napisany małymi literami z uniwersalnej tablicy znaków, a także zawierać dobrane słowo kluczowe.

Z pojęciem adresów URL i linkowania wiążą się przekierowania. Zmiany w strukturze adresów URL podczas pozycjonowania strony zawsze są powiązane z utworzeniem odpowiednich przekierowań, by uniknąć strat wypracowanego ruchu, a także poinformować roboty, gdzie przenieśliśmy treść. Dbamy także o zachowanie kanoniczności domeny i odpowiednie przekierowania między poszczególnymi wariantami jej adresu.

Chcesz, by Twój biznes był widoczny w wyszukiwarce Google?
Poznaj nasz pomysł na Twoje SEO!

Jakościowy linkbuilding w procesie pozycjonowania

Proces pozyskiwania linków to temat kontrowersyjny. Z jednej strony linki świadczą o autorytecie, z drugiej – kiedyś linkowaniem można było „załatwić” proces pozycjonowania strony WWW i w spamerski sposób uzyskać wysoką pozycję.

Dlatego też proponujemy jakościowy linkbuilding. Praca „na ilość” już dawno się skończyła, wykorzystujemy sprawdzone źródła linków, powiązane z tematyką Twojej strony internetowej. Wykonujemy również analizę odnośników istniejących – w razie potrzeby możemy zainterweniować, zrzekając się części.

Synergia działań – współpraca ekspertów z różnych dziedzin pozycjonowania stron i marketingu w internecie

Działamy na rynku od ponad 10 lat, obserwując trendy w marketingu internetowym. Wiemy, jak ważna jest spójność wizerunku firmy we wszystkich płaszczyznach spotykania się z Klientem. Dlatego też zawsze staramy się tworzyć strategię działań w oparciu o doświadczenia wielu fachowców.

Jeśli zależy Ci na tym, by pozycjonowanie Twojej strony internetowej współgrało z kampaniami Google Ads, a do tego dodać ciekawy content w Social Mediach – nic nie stoi na przeszkodzie. MTWeb to nie tylko pozycjonowanie stron.

Chcesz powierzyć nam pozycjonowanie strony?
Napisz do nas!