Audyt SEO

Audyt SEO to usługa, której celem jest kompleksowa analiza strony internetowej mająca na celu przedstawienie listy elementów, których optymalizacja poprawi widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Jest on w głównej mierze oparty na Wytycznych Google dla Webmasterów.

Celem powstania dokumentu jest poprawienie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie zawsze poprzedzone jest wykonaniem szczegółowej analizy strony.

Analizę prowadzi w obszarach:

  • technicznych strony,

  • zawartości witryny.

Audyt techniczny składa się z wielu podpunktów opisujących aspekty informatyczne budowy serwisu. Zmiany optymalizacyjne w większości przypadków może wykonać tylko osoba, która jest zaznajomiona z systemem, językami programowania przeznaczonymi do budowy stron takimi jak PHP, ASP.NET i oczywiście HTML.

Techniczny Audyt SEO obejmuje między innymi:

  • przygotowanie unikalnych atrybutów Title oraz Description z uwzględnieniem pozycjonowanych słów kluczowych dla wszystkich podstron serwisu,

  • zaproponowanie zoptymalizowanej struktury URL,

  • propozycję hierarchicznej struktury nagłówków HTML,

  • analizę jednoznaczności adresów URL w celu uniknięcia efektu Duplicate Content,

  • zalecenia dotyczące wyłączenia z indeksowania niektórych elementów witryny,

  • propozycję zastosowania opisów rozszerzonych (mikrodane wg schema.org[link nofollow]),

  • sprawdzenie kodu źródłowego witryny pod względem zgodności ze specyfikacją języka HTML,

  • zalecenia dotyczące linkowania wewnętrznego,

  • propozycję przebudowy strony na HTML5 oraz szczegółowe wytyczne dotyczące przebudowy bloków danych,

  • analizę linków prowadzących do stron zewnętrznych,

  • wytyczne dotyczące budowy mapy strony i ewentualnie mapy obrazków, mapy wideo oraz indeksu map,

  • analizę obrazów umieszczonych na stronie i propozycje ich optymalizacji,

  • propozycję zwiększenia linkability poprzez umożliwienie użytkownikom łatwego linkowania strony (Social Media Optimization).

Z kolei analiza zawartości witryny zawiera:

  • analizę tekstów dostępnych na stronie i wytyczne dotyczące ich przebudowy,

  • porównanie strony z konkurencyjnymi witrynami pod względem zawartości i ilości podstron,

  • propozycje rozbudowy strony,

  • dokładne wytyczne dotyczące tematów treści jakie powinny pojawić się na stronie.

Audyt treści pozwoli zwiększyć potencjał witryny jeżeli chodzi o przypływ użytkowników. Dzięki wartościowym, wyczerpującym merytorycznie tekstom na stronę trafiać będą nowi użytkownicy, a częstotliwość ich odwiedzin będzie wzrastała. Dzięki temu zmniejszy się współczynnik odrzuceń witryny, wydłuży czas spędzony na stronie, co bezpośrednio przełoży się na ranking i pozycję serwisu w wyszukiwarce.