Dodawanie firmy w Google Maps

thumbnail

Internet jest obecnie jednym z największych źródeł informacji. Zanim dokonamy jakiegoś wyboru i kupimy produkt, lub skorzystamy z usług danej firmy, najpierw przeczytamy opinie oraz sprawdzimy jej wiarygodność. W związku z tym coraz więcej firm zakłada stworzenie swojej wizytówki w Google, które jest możliwe dzięki usłudze Google Moja Firma. Za jej pomocą już w wynikach wyszukiwania wyświetlają się dane naszej firmy takie jak numer telefonu, adres www czy godziny otwarcia.

Czy warto założyć konto firmy w Google Maps?

Oczywiście, że tak. Wizytówka firmy w Google jest jednym z elementów marketingu, która pozwoli nam na przejrzyste eksponowanie informacji naszej firmy. Wizytówka prowadzi również do tego, że nasz biznes pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo wśród innych firm, które mają swoją wizytówkę nie wyglądamy podejrzanie, dzięki czemu jesteśmy bardziej wiarygodni dla klienta. Dlatego jeśli jeszcze nie masz tam konta, to nie powinieneś dłużej zwlekać.

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz dodać swoją firmę do Google Maps, musisz mieć założone konto i adres mailowy na Gmail. Następnym krokiem będzie otwarcie Google Moja Firma, tam kliknij przycisk „zacznij” i uzupełnij formularz. Powinieneś zawrzeć w nim jak najwięcej informacji na temat działalności, którą prowadzisz, a wszystko co wpiszesz w formularzu będzie się wyświetlało w wizytówce firmy. Kolejny krok to wybór branży, w której działa Twoja firma. Po uzupełnieniu wszystkich danych wyświetli Ci się okienko, w którym zostaniesz poproszony o weryfikację konta. Jednak weryfikacja konta w wizytówce różni się od tej, którą pewnie znasz z wielu portali. Na adres, który wpisałeś w formularzu zostanie do Ciebie wysłany za pomocą tradycyjnej poczty list, w którym znajdziesz kod. Ten kod należy wpisać we wspomnianym wcześniej okienku. List z kodem zazwyczaj dociera w ciągu 2-3 tygodni. W czasie czekania na list, możesz uzupełnić pozostałe informacje takie jak godziny otwarcia, rok założenia firmy, menu, cennik czy wiele innych informacji, które uważasz za istotne dla klienta. . Możesz także w wizytówce dodać zdjęcia, na których pokażesz swoją firmę lub produkty, które posiadasz w swojej ofercie.

Czy można edytować dane w Google Maps?

Tak, nie ma problemu z jakąkolwiek zmianą danych w wizytówce firmy, w końcu to naturalne, że niektóre dane ulegają przedawnieniu. Jeśli Twoja firma zmieniła adres, numer telefonu czy godziny otwarcia wystarczy, że zalogujesz się na koncie Google i klikniesz na profil swojej firmy – wyświetli Ci się dymek, w którym znajdziesz dane swojej firmy. Pojawi się tam także link „więcej informacji”, po kliknięciu którego pojawią się wcześniej uzupełnione informacje. Jeśli chcesz dokonać korekty lub dodać nowe elementy, wystarczy kliknąć „Dodaj” lub „Edytuj swoją firmę”.

Google Maps, a przede wszystkim dobrze uzupełniona wizytówka może być elementem, który pomoże nam w wypromowaniu się w internecie. Dzięki temu możemy pozyskać nowych klientów, którzy będą korzystać z naszych usług, czy też kupią produkty, które im zaoferujemy. Dodatkowo możemy zwiększyć nie tylko sprzedaż naszych produktów czy usług, ale także rozpoznawalność marki. Całość możemy wykorzystać w marketingu i kreowaniu odpowiedniego wizerunku naszej firmy. Na pewno nam to nie zaszkodzi, a wręcz przeciwnie – pomoże. Brak wizytówki może niejednokrotnie zniechęcić klienta, a nasza firma może nie wyglądać wiarygodnie w jego oczach.