LinkedIn – jak wykorzystać go w biznesie?

thumbnail

Czy wiesz, że LinkedIn to największa sieć społeczności zawodowej na świecie? Liczy ona ponad 546 mln użytkowników w 200 krajach. W Polsce z serwisu korzysta ponad 2,3 mln użytkowników. Społeczność ta w największym stopniu obejmuje branże IT, HR, marketing oraz przemysł.

Z poniższego artykułu dowiesz się przede wszystkim, jakie elementy uczynią Twój profil firmowy profesjonalnym w oczach innych. Poznasz najczęściej popełniane błędy, których należy się wystrzegać i - wręcz przeciwnie – jakie działania powinieneś uwzględnić w strategii prowadzenia profilu. Wreszcie, poznasz narzędzie, dzięki któremu będziesz w stanie w pełni wykorzystać potencjał LinkedIn’a.

Gotowy na potężną dawkę wiedzy? Do dzieła!

 

6 kroków do profesjonalnego profilu firmowego

Po pierwsze: Daj się znaleźć

W pierwszej kolejności zadbaj o uzupełnienie opisu firmy, w którym powinny znaleźć się najważniejsze informacje. Uwzględnij w nim krótką historię założenia marki, napisz jaki produkt oferujesz, a dodatkowo, dodaj wzmiankę o ewentualnych osiągnięciach działalności. Poinformuj także o siedzibie firmy.

Nie ograniczaj się do podanych powyżej wytycznych, stanowią one jedynie podstawę głównego komunikatu na profilu firmowym. Niemniej jednak, ważne jest, abyś użył w nim frazy kluczowe charakterystyczne dla Twojego biznesu, które są istotne z punktu widzenia pozycjonowania. Dzięki wkomponowaniu słów kluczowych w opis firmowy zdecydowanie łatwiej będzie znaleźć Cię zainteresowanym w wyszukiwarce.

Ale to nie wszystko! Bardzo ważnym elementem są także specjalizacje, które wybierasz spośród dostępnych opcji. Nie ograniczaj się do jednej kategorii, postaw na kilka, najlepiej opisujących Twoją działalność, wariantów.

 

Po drugie: Przyciągnij grafiką

Wzbogać profil firmowy o obraz, który odzwierciedli charakter Twojej działalności i zaakcentuje jego profesjonalizm. Podstawowym wymogiem cover photo jest nawiązanie do aktualnych wydarzeń. Organizujesz szkolenie branżowe, wprowadzasz nowy produkt na rynek, a może zdobyłeś prestiżową nagrodę? Przekaż to swoim obserwatorom za pomocą przykuwającej wzrok grafiki w tle.

 

Po trzecie: Bądź aktywny i opracuj swój pomysł na treści

Aby odnieść sukces na LinkedIn kluczowym jest dostarczanie odbiorcom treści, które nie tylko będą wartościowe, ale także będą bazować na aktualnościach. W Twojej branży pojawiły się nowe rozwiązania, chcesz podzielić się z innymi ciekawym case study, który właśnie został opublikowany, a może uzupełniłeś swoją ofertę o nowe usługi? Tego typu treści z pewnością spotkają się z zainteresowaniem publiczności tego serwisu społecznościowego.

Pamiętaj także, że nie tylko jakość udostępnianych materiałów jest istotna. Równie ważna jest częstotliwość komunikacji na LinkedIn’ie. Powierz zaufanej osobie z firmy opiekę nad prowadzeniem profilu firmowego i zachęć do cyklicznego dodawania wpisów.

wskazwka1.jpg


Po czwarte: Inspiruj społeczność LinkedIn

Tak, jak w przypadku Facebook’a, na LinkedIn polubienia, komentarze i udostępniają również zwiększają zasięgi dotarcia Twojej treści do innych użytkowników. Z tego względu, musisz zastanowić się, w jaki sposób możesz zainteresować odbiorców i takie materiały właśnie im dostarczać. Zainspiruj innych swoimi pomysłami, zachęcaj do wymiany zdań w komentarzach, poproś o pomoc w wyborze, przykładowo, nowego loga marki. Niech Twój profil firmowy opiera się na interakcji.

wskazwka2.jpg


Po piąte: Zadbaj o rekomendację

Nic tak nie przekonuje nas do danej marki, jak rekomendacje widoczne na profilu firmowym, czyli popularnym mechanizmie polecania. Rzadko zdarza się, aby partnerzy lub/i klienci wystawiali pozytywne opinie po zakończonym projekcie czy współpracy. Warto jednak o to zadbać.

Systematycznie udzielaj rekomendacji i proś o nie. Stwórz personalną wiadomość, przypomnij zakres i formę współpracy. Zaznacz, że jesteś na etapie budowania wiarygodnych kontaktów na LinkedIn i zależy Tobie na jego ocenie. Pamiętaj, nie bądź zbyt nachalny!

 WSKAZWKA3.jpg


4 największe błędy popełniane na LinkedIn

Mówi się, że najlepiej uczyć się na błędach innych. Wychodząc z tego założenia poniżej przedstawiamy 4 największe błędy, które często spotykane są w tym kanale komunikacyjnym. Oto czego powinieneś unikać:

LinkedIn służący wyłącznie jako internetowa wizytówka/CV. Ten kanał komunikacyjny, jak samo określenie wskazuje, powinien pomagać Ci w nawiązywaniu kontaktów - wartościowych kontaktów. Prowadzenie jednostronnej tablicy ogłoszeń nie przyczyni się do osiągnięcia sukcesu na tej platformie.

Brak pomysłu i cierpliwości. Nie bądź nachalny, nie wciskaj produktu, pokaż, czym się zajmujesz, buduj swój wizerunek ekspercki, twórz wartościowe relacje, bierz udział w dyskusjach.

Spamowanie i inwazyjny marketing. Dodawanie masowo nieznanych osób do kontaktów i następnie wysyłanie im identycznych ofert i sprzedaży produktów bez zapoznaniem się z profilem kanału to złe podejście.

Publikowanie treści typowo sprzedażowych. Odbiorcę nie interesuje jedynie, co i gdzie może kupić, a – przede wszystkim - jakie korzyści może otrzymać, co zyskać. Mając to na uwagę, rozważ publikowanie treści edukacyjnych.


Wykorzystaj potencjał LinkedIn w pełni – kampanie LinkedIn Ads

Zależy Ci na dotarciu do ściśle określonej grupy odbiorców? Przykładowo, właścicieli polskich firm z branży farmaceutycznej, zatrudniających poniżej 100 pracowników? Takie możliwości daje reklama na LinkedIn. Poniżej odpowiedzieliśmy na najważniejsze pytania dotyczące narzędzia reklamowego. Oto co powinieneś wiedzieć o LinkedIn Ads:

 

Ile kosztuje reklama na LinkedIn?

Podobnie jak w przypadku innych platform reklamowych, nie ma ustalonego kosztu dla kampanii LinkedIn. Niemniej jednak, LinkedIn ma zazwyczaj wyższy CPC (koszt za kliknięcie) niż inne platformy reklamowe. Koszt jego to w najlepszym przypadku 2 euro.

Chociaż CPC jest zazwyczaj wyższy w porównaniu z innymi platformami, współczynnik konwersji jest na ogół dużo wyższy na LinkedIn.


Do kogo możesz kierować komunikaty reklamowe?

Jako marketingowcy cyfrowi nieustannie koncentrujemy się na tym, w jaki sposób możemy najlepiej służyć naszym odbiorcom. Zastanów się, do kogo chcesz kierować reklamy przed skonfigurowaniem reklam. Możesz kierować reklamy do odbiorców według lokalizacji, firmy, branży, tytułu, poziomu umiejętności, stopnia zaawansowania i innych. Możliwości jest naprawdę wiele, możesz zapoznać się z nimi w panelu LinkedIn.

 

adult-african-descent-analysis-1549000.jpg

 

 

Jakie są rodzaje reklam LinkedIn i dlaczego warto ich używać?

  • Sponsorowane treści

Dzięki sponsorowanym treściom możesz promować aktualizacje swojej firmy, udostępniać treści, przyciągać użytkowników do strony docelowej i docierać do docelowych odbiorców na komputerach, komórkach i tabletach. Możesz użyć modelu kosztu kliknięcia lub kosztu tysiąca wyświetleń. Treść sponsorowana promuje treść, którą już masz na swojej stronie firmy LinkedIn.

Tego typu reklamy w naturalny sposób zwiększają zaangażowanie, ponieważ są umieszczane bezpośrednio w kanale wiadomości użytkownika. Możesz użyć większej ilości tekstu i większych obrazów, aby zachęcić użytkowników do przejścia na stronę docelową lub zwiększenia świadomości marki.

  • Sponsorowany program InMail

Użytkownicy przeglądają sponsorowane wiadomości e-mail na wszystkich urządzeniach. Pozwala to zwiększyć liczbę potencjalnych klientów i przyciągnąć uwagę docelowych odbiorców, dostarczając spersonalizowane prywatne wiadomości do swoich skrzynek odbiorczych w LinkedIn. Sponsorowane wiadomości InMail składają się z niestandardowego powitania, przycisku wezwania do działania, treści tekstowej i możliwości dodania linku do treści wiadomości. Te wiadomości są kupowane na zasadzie "koszt za wysłanie". Oznacza to, że zapłacisz za każdą dostarczoną wiadomość. Ten format reklamy pojawia się w centrum wiadomości w taki sam sposób jak zwykły InMail.

Ten format reklamy jest bardzo spersonalizowany ze względu na fakt, że wysyłasz bezpośrednią wiadomość do użytkownika LinkedIn, który jest w grupie docelowej. To może pomóc olbrzymiej ilości potencjalnych klientów. Istnieje również 100% dostarczalności - LinkedIn wysyła sponsorowaną wiadomość InMail do użytkownika tylko wtedy, gdy ten użytkownik jest online. Dlatego też zostanie umieszczony u góry ich skrzynki odbiorczej.

  • Reklamy tekstowe

Jeśli chcesz uruchomić szybką kampanię, która jest łatwa w konfiguracji i zarządzaniu, reklamy tekstowe to odpowiedni format reklamy. Te reklamy doskonale nadają się również do rozpoznawania marki. Dzieje się tak dlatego, że reklamy tekstowe mają zazwyczaj niższy CPM w porównaniu do innych formatów reklam LinkedIn.

 

Social Media to nie Twoja bajka? Oddaj je w ręce specjalistów

Czujesz, że świat mediów społecznościowych nie jest dla Ciebie? Nie jesteś na bieżąco z trendami obowiązującymi w kanałach komunikacji? Prowadzenie zarówno Facebook’a, Instagram’a, jak i LinkedIn’a wymaga określenia szczegółowej strategii w oparciu o cele Twojego biznesu, jak i rozwiązań będących „na czasie”.

Jeśli chciałbyś powierzyć budowanie wizerunku Twojej marki specjalistom, skontaktuj się z naszą agencją. Agencja Marketingu Internetowego MTWeb działa już od ponad 13 lat! Dobrze wiemy, jak zwiększyć świadomość marki, angażować odbiorców i wygenerować sprzedaż.