Narzędzia marketingowe dostępne na Facebooku

thumbnail

Według danych udostępnianych przez Facebooka, szacuje się, że obecnie już ponad 1,8 mld użytkowników miesięcznie za jego pośrednictwem kontaktuje się z bliskimi oraz szuka informacji. Ta platforma sprawdza się też równie dobrze, zarówno w sprzedaży online, jak i offline. Dlatego tak naprawdę cel biznesowy nie ma znaczenia – Facebook dzięki wszystkim swoim narzędziom wyrósł na bardzo poważnego gracza, który doskonale wie, jak zmonetyzować swoje zasoby. I nie mówimy tu tylko o bardzo popularnych już Facebook Ads – ten największy serwis społecznościowy na świecie ma do zaoferowania znacznie większe możliwości, które są pomocne w znajdywaniu nowych klientów.

Większość z tych narzędzi na pewno jest wszystkim znana, jednak nie każdy wie, w jaki sposób zastosować je w odniesieniu do promocji swojego biznesu. Generalnie rzecz biorąc, Facebook działa w obszarze mediów społecznościowych. Jest to ekosystem, w którym wszelkie zmiany dokonują się niezwykle szybko – błyskawiczna reakcja na te trendy może być świetną okazją dla reklamodawców. Jednak o sukcesie Facebooka przesądza jeszcze coś – jego umiejętność obserwacji i wyciągania celnych wniosków odnośnie działań konkurencji, od której to przejmuje najlepiej sprawdzone sposoby.

Poniżej przedstawiamy kilka narzędzi marketingowych dostępnych na Facebooku, poniekąd znanych już w podobnej formie z pozostałych social mediów. Z których warto a nawet należy korzystać?

 

1. Facebook Video

Treści wideo nadal kojarzą się przede wszystkim z YouTubem – i słusznie, ponieważ to wciąż druga wyszukiwarka na świecie. Ale co na to Facebook? Oczywiście nie chcąc być gorszym, wprowadził swoje alternatywne narzędzie, za pomocą którego reklamodawcy mają możliwość osadzenia np. filmu sprzedażowego czy poradnika bezpośrednio w serwisie Facebook. Jeśli prowadzimy firmowy fanpejdż, zaciągając filmy z YouTube musimy liczyć się z pewnymi ograniczeniami. W tym wypadku korzystniej jest osadzać je bezpośrednio na Facebooku, ponieważ zasięgi filmów osadzonych na Youtube będą w przeciwnym razie drastycznie spadać. Warto o tym pamiętać chcąc pozyskać nowych odbiorców i poszerzyć audytorium.

 

2. Facebook Mentions

Czyli nic innego jak relacje na żywo. Mogliśmy się już przekonać na kilku przykładach, że live streaming potrafi przyciągnąć przed ekrany tysiące osób. Marketing w czasie rzeczywistym to przyszłość, a więc tym bardziej warto pokusić się o tego rodzaju działania, ponieważ póki co konkurencja jeszcze mocno śpi. Dzięki Mentions można transmitować jakieś istotne wydarzenie z życia firmy, a nawet stworzyć webinar.

 

3. Facebook Notes

Wiele firm i instytucji posiada własnego bloga, jednak nawet mimo systematyczności i naprawdę ciekawego contentu, nie zyskuje on zatrważającej liczby czytelników? Cóż, wyjściem może okazać się tu rozwiązanie zaproponowane przez Facebooka – w ramach profilu, możemy zamieszczać tzw. notatki, które do złudzenia przypominają wpisy blogowe. Wielu użytkowników w ogóle nie przechodzi do witryny – wykorzystując tę zależność, znacznie większy zasięg może zatem osiągnąć właśnie Facebook Notes, tym samym rozwiązując problem niewielkiego zasięgu tradycyjnego bloga firmowego.

 

4. Facebook Instant Stories

Narzędzie dające możliwość przekierowania na serwisy zewnętrzne, ale uwaga, bez konieczności opuszczania aplikacji. Jeśli dzielisz się cenną wiedzą, ale jednocześnie chcesz, żeby użytkownik dalej zapoznawał się z profilem facebookowym, to Instant Stories są ku temu idealnym rozwiązaniem. Ponadto faktem jest, że użytkownicy są bardziej skłonni kliknąć w link, jeśli sprawnie będą mogli powrócić do przeglądania zawartości aplikacji. Tak więc zapewniamy odbiorcy wartościowy content i równocześnie zatrzymujemy jego uwagę, dając mu możliwość dalszej interakcji z marką.

 

5. Messenger Day

Długo zapowiadane zmiany stały się faktem – Snapchat oraz Instagram Stories doczekali się swojego naśladowcy. Mowa o Messenger Day, czyli aplikacji działającej na podobnych zasadach, ale wewnątrz Facebooka. Jej działanie można opisać w następujący sposób: użytkownik za pomocą narzędzia udostępnia krótki filmik lub zdjęcie, które będzie dostępne jedynie przez określony czas, a więc standardowe 24 godziny. Po tym czasie zdjęcie po prostu znika. W Messenger Day (jak sama nazwa wskazuje), udostępnione materiały stanowią np. relację z danego dnia. Pierwsze dwie aplikacje przypadły szczególnie do gustu influencerom jak i wielkim markom, jednak Messenger może być atrakcyjny również dla mniejszych graczy. Jak już mówiliśmy, Facebook to miliony osób, do których możemy dotrzeć z produktem lub usługą, dlatego jest duża szansa na wzbudzenie zainteresowania i skuteczną komunikację nawet lokalnie. Warto zacząć wykorzystywać marketingowo to narzędzie, gdyż jest stosunkowo młode, co oznacza, że rynek nie zdążył się jeszcze nasycić tego typu treściami. Dzięki temu skuteczniej trafimy do wielu grup, dbając w wyjątkowy sposób o ciekawą komunikację na linii marka-użytkownik.

Wszystko to sprawia, że wiedza na temat możliwości reklamowych i PR-owych Facebooka w obecnych czasach staje się czymś niezbędnym. Ten serwis społecznościowy rozwija się w ciekawym kierunku, co zapewne będzie miało wpływ na alokację budżetów reklamowych w niedługim czasie.