Pozycjonowanie sklepu internetowego - Nowoczesne formy

thumbnail

Sklepy internetowe są silnie uzależnione od ruchu organicznego, jeśli chodzi o napędzanie sprzedaży. W miarę, jak SEO staje się coraz bardziej różnorodne, zakres "robienia e-commerce SEO" się rozszerza - teraz obejmuje takie dziedziny, jak content marketing, digital PR i UX (user-experience).

Oto kilka kluczowych zmian w pozycjonowaniu, które trzeba uwzględnić w strategii e-commerce, aby była ona zgodna z nowoczesnymi rozwiązaniami - niezależnie od tego, czy budujesz nowy sklep, czy pomagasz ugruntowanej marce stać się wielokanałową.

Twój sklep internetowy pozycjonowany na miarę XXI wieku

Jeśli szukasz informacji i myślisz o tym, jak zwiększyć swoje szanse na zwiększenie widoczności w wyszukiwarce za pomocą SEO - trafiłeś we właściwe miejsce. Jednocześnie musimy zaznaczyć, że SEO to tylko część szerszego cyfrowego miksu, dlatego będziesz musiał upewnić się, że masz wszystkie podstawy - od tworzenia stron internetowych po media społecznościowe. Inne źródła ruchu internetowego, takie jak płatne wyniki wyszukiwania i reklamy społecznościowe, powinny zawsze działać równolegle z kampaniami SEO, aby uzyskać maksymalne korzyści.

business-close-up-commerce-266176.jpg

Internauci coraz częściej wyszukują głosowo

Jak wynika z badań Google, aktualnie co piąte wyszukiwanie odbywa się drogą głosową. Dodatkowo, według statystyk aż 40% użytkowników wybiera tą funkcjonalność co najmniej raz w ciągu dnia. Z czego wynika wzrastająca każdego dnia popularność wyszukiwania głosowego? Opcja ta zyskuje przewagę nad standardowym wyszukiwaniem, ponieważ jest szybsza, bardziej praktyczna i „modna”. Ponadto, tendencja wzrostowa zwiastuje, że w przyszłości wyszukiwanie głosowe ułatwi nam komunikowanie się z maszynami. Dziś, możemy obserwować zalążek tej ogromnej rewolucji - rozmawiamy z telefonem, autem, a nawet z lodówką.

Z tego powodu, jako właściciel sklepu internetowego, powinieneś zaktualizować słowa kluczowe oraz zoptymalizować swoją witrynę pod tym kątem. Mało tego, zwróć także uwagę na działania, które przyczynią się do udostępnienia części contentu w tzw. Direct Answers czyli mówiąc kolokwialnie – na pozycji TOP 0. W związku z tym powinieneś wpleść w treść najczęściej zadawane pytania (i odpowiedzi) przez klientów.

Należy mieć na uwadze także fakt, że zapytania głosowe mają nieco inną formę, niż zapytania standardowe - zamiast kilku fraz, internauci korzystają chętnie z pełnych zdań pytających.

seo.jpg

Lokalne wyszukiwanie, które rośnie w siłę

Kolejnym ważnym elementem, o którym nie możesz zapominać chcąc zwiększyć sprzedaż, stanowi lokalizacja oraz fakt, że odgrywa ona coraz większe znaczenie w rezultatach wyszukiwania. Jeszcze wczoraj większą wagę posiadało rozszerzenie TLD domeny Google, dziś decydujący stał się adres IP. Dla łatwiejszego zobrazowania tej zmiany, posłużymy się prostym przykładem: w przypadku korzystania z wyszukiwarki Google w Warszawie, domyślnie w pierwszej kolejności przedstawiane są wyniki wyszukiwania z tego miasta, w którym obecnie się znajdujemy.

Mało tego, stale pojawiają się coraz to nowsze funkcje z tego zakresu. Wśród nich można wyróżnić na przykład możliwość publikowania postów i filmików w wizytówkach Google Moje Firma czy dokonywanie w nich bezpośrednio rezerwacji usług i wizyt. Ponadto, mając na uwadze wzrost liczby wyszukiwań na urządzeniach mobilnych, coraz większa część zapytań ma charakter lokalizacyjny. Z tego względu, zoptymalizuj sklep internetowy pod kątem lokalnych słów kluczowych, a także przeprowadź dokładne badania fraz w celu odnalezienia bardzo szczegółowych zapytań związanych z lokalizacją.

Dopracuj UX, to pomożeosiągnąć Ci lepszą pozycję w wyszukiwarce

Z pewnością niejednokrotnie słyszałeś, że działania firm w sieci muszą się koncentrować na użytkowniku. To prawda, doświadczenia klientów (customer experience) związane z marką są wyznacznikiem jego opinii o Twoim sklepie internetowym. Coraz więcej klientów podczas podejmowania decyzji zakupowych bierze pod uwagę zdanie innych - nie tylko swoich znajomych, ale także anonimowych internautów -dlatego nie można ignorować tej kwestii.

Jeśli chcesz, aby klienci Twojego sklepu internetowego mieli pozytywne odczucia po zapoznaniu się ze stroną, musisz uwzględnić działania z zakresu user i customer experience w strategii pozycjonowania. Zwróć uwagę także na czas ładowania strony oraz czytelną strukturę nawigacji – dzięki temu poszybujesz w rankingu wyszukiwarki.

Pamiętaj, że na pozycjęwitryny w wynikach wyszukiwania składa się również jakość interakcji użytkownika z konkretną witryną. Co to oznacza? Istotne dla Google jest to, czy internautaznalazł odpowiedź na dane zapytanie, jak długo się po niej poruszał, a także jak się zachowywał. Wszystkie sygnały od użytkownika są cennymi wskazówkami dla wyszukiwarki, a co za tym idzie przekładają się bezpośrednio na Twoją pozycję w rankingu.

analysis-analytics-cellphone-984543.jpg

Content Marketing – twórz oryginalne treści

Zapewne zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważna dla Google jest wartościowa treść – nie może być ona słaba bądź, co gorsza, zduplikowana (duplicate content). Dlaczego należy unikać duplikowania treści? Otóż, wpływa ona negatywnie na pozycjonowanie – Google tego typu treści oznacza jako takie same, przy czym drugą uznaje za „śmieciową”.

Na jakiej podstawie Google ocenia jakość treści? Robi to w kilku krokach. Jednym z nich jest algorytm Latent Semantic Indexing, który wartościuje jakość tekstu biorąc pod uwagę różnorodność zawartych sformułowań oraz ich logiczne powiązanie z treścią. Precyzując, musisz być świadom, że wyszukiwarki są niezwykle inteligentne i identyfikują kontekst treści i synonimy powiązane ze słowami kluczowymi. Dzięki temu, Google wie czy dany fragment treści wyczerpuje temat i czy jest napisany w sposób ekspercki.

Równocześnie, za pomocą algorytmu RankBrain Google może poradzić sobie z nietypowymi pytaniami klientów. Jeśli Twój content zawiera wartościowe informacje, które są opieczętowane fachowym językiem– możesz być pewien, że dzięki temu algorytmowi będziesz generował ruch z długiego ogona (tzw. Long Tail).

Zarówno LSI, jak i RankBrain powodują, że Twój sklep internetowy prezentuje się zdecydowanie lepiej w SERPach niż konkurencja. Pamiętaj jednak, że content to nie tylko tekst. Aby pozycjonowanie było bardziej skuteczne, uwzględniaj w swoich artykułach i treściach umieszczanych w witrynie zdjęcia, filmy, infografiki, a także różnego rodzaju animacje.

Aspirujesz, aby znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania?Nieustannie pracuj nad swoim contentem – zadbaj o unikalność oraz o wizerunek specjalisty!

Dobra passa video wciąż trwa

Zgodnie z przepowiedniami analityków, filmy do roku 2021 będą stanowiły 80% całego ruchu w Internecie. Jeśli chcesz poprawić widoczność swojego sklepu internetowego, koniecznie wdroż w swoją strategię także video. Filmy publikuj nie tylko na własnej witrynie, umieść je także na platformie YouTube, która jest drugą, co do wielkości wyszukiwarką internetową.

Czy wiesz, że internauci spędzają na YouTube 60% więcej czasu niż w zeszłym roku (źródło: The Huffington Post)? Zatem, jeśli chcesz zjednoczyć sobie tą ogromną społeczność, a tym samym uplasować swoją działalność wyżej w wynikach, pomyśl o tworzeniu i optymalizacji treści specjalnie pod kątem tej platformy.

Podsumowanie

Dzięki zastosowaniu wyżej przedstawionych form nowoczesnej strategii możesz być spokojny o pozycję Twojego sklepu internetowego w rankingu wyszukiwarki. Jeśli nie czujesz się gotów, aby samodzielnie sprawować opiekę nad tymi działaniami, zgłoś się do specjalistów w tej dziedzinie. Miej oko na organiczne dochody przez cały rok i porównaj to z liczbami z zeszłego roku. Czy udało Ci się zwiększyć ruch i pozycje? Mamy nadzieję, że tak!