Pozycjonowanie w 2018 roku – co nas czeka?

thumbnail

2017 rok minął nam pod kątem wielu ciekawych zmian w branży SEO. To przede wszystkim zaostrzenie polityki Google oraz ostrzeżenia o braku certyfikatu SSL. Każdy specjalista pamięta także zamknięcia DMOZ’a co uważa się za koniec ery katalogów. Poprzedni rok przyniósł nam jednak wiele możliwości takich jak między innymi rozszerzenie tagów meta description ze 160 do 300 znaków. A co przyniesie nam 2018 rok?

Miniony rok będzie nam się kojarzyć przede wszystkim z naciskiem na urządzenia mobilne. Coraz głośniej mówi się o Mobile First Index, czyli krótko mówiąc o indeksie wyników wyszukiwania, który jest dedykowany urządzeniom mobilnym. Tutaj raczej nie zmieni się nic jeśli chodzi o zbieranie informacji, ale czekają nas rewolucje właśnie w indeksowaniu i ocenianiu stron mobilnych. Nie od dziś wiadomo, że poruszanie na urządzeniach mobilnych wygląda inaczej niż na komputerach. Ciągle jednak można spotkać strony, które na smartfonach nie skalują się, przez co przeglądanie jej nie dość, że jest utrudnione, to po pewnym czasie może zacząć irytować. W związku z tym Mobile First Index ma na celu skłonienie jak największej ilości właścicieli stron internetowych do stworzenia dobrej strony mobilnej.

2018 rok na pewno przyniesie nam zwiększone zainteresowanie progresywnymi aplikacjami internetowymi (PWA). Są to strony internetowe, które wykorzystują mechanizm service worker. Mechanizm ten to po prostu skrypt, który jest uruchamiany przez przeglądarkę w tle i umożliwia korzystanie z funkcji, które nie wymagają interakcji ze stroną czy użytkownikiem. Dzięki temu coraz więcej stron internetowych może działać podobnie do tradycyjnych aplikacji. Tego typu aplikacje internetowe są wygodne przede wszystkim dzięki szybkości w działaniu i ładowaniu. Można przypuszczać, że Google z czasem będzie wyróżniać strony, które wykorzystują technologię PWA. Wszystko to będzie sprowadzać się do tego, aby jak najdłużej zatrzymać użytkownika w wyszukiwarce.

Miniony, 2017 poruszył wiele kwestii jeśli chodzi o pozycjonowanie, ale jak widać nowy, 2018 rok również będzie pełen nowości. Jeśli interesujecie się tematem SEO, zachęcamy do śledzenia nowości i informacji na temat wprowadzanych zmian.