Prowadzenie fanpage firmy - najnowsze zmiany

thumbnail

Echa po ostatniej konferencji Facebooka pod nazwą F8 ciągle nie milkną. Co ulegnie zmianie, drobnej korekcie, a co będzie totalną nowością?

Na razie schodzimy na ziemię do naszych codziennych obowiązków. Niezależnie od tego, co się wydarzy, poniżej zebraliśmy kilka (naszym zdaniem) najciekawszych zapowiadanych zmian, które powinny zaciekawić każdego menadżera fanpage'a. Tak więc do dzieła!

Wideo w tle zamiast zdjęcia

Jak już wiadomo, to treści wideo przykuwają najwięcej uwagi spośród wszystkich dostępnych obecnie form reklamy. Chociaż nadal format ten jest mocno niedoszacowany i niedostatecznie popularny, to wszystko wskazuje na to, że Facebook usilnie stara się tę sytuację zmienić. Stąd wszechobecne wideo na Facebooku, które tym razem zastąpiło statyczne zdjęcie w tle. Póki co jest to wersja testowa i niedostępna jeszcze dla wszystkich kont. Filmik będzie trwał maksymalnie 20 sekund, ale mimo wszystko jest to wystarczający czas na to, aby przekazać w nim jakiś teaser, krótki filmik reklamowy lub zapowiedź najnowszej premiery. Wideo uruchamia się w trybie bez dźwięku, jednak użytkownik będzie miał możliwość jego włączenia.

Ułatwione dodawanie posta

Każdy, kto zajmuje się obsługą fanpejdży wie, że siła tkwi w szczegółach. Różnego rodzaju emotikony urozmaicają przekaz - to jasne. Jednak skąd je brać, skoro bezpośrednio w tworzeniu posta brak takiej możliwości? W takich sytuacjach trzeba było wspierać się wtyczkami do przeglądarek lub samodzielnie szukać i kopiować emotikony. Na szczęście w końcu pojawiły się one z prawej strony okna kreatora wpisów i problem w końcu rozwiązany! Funkcja te będzie dostępna dla wszystkich bez ograniczeń.

Nowa szata graficzna wpisów

Pozostając w temacie postów na Facebooku – oprócz wygodniejszego ich tworzenia, posty zyskają też bardziej atrakcyjną szatę wizualną. Zmiany tej spodziewajmy się raczej w przyszłości, ale już teraz zdradzimy o co chodzi. Mianowicie nagłówki wpisów opatrzone będą kolorowym tłem, zgodnie z kolorystyką wgranego zdjęcia. Zmianie ulegnie też czcionka użyta w nagłówku. Jest to zapewne efekt narastającego trendu, w którym coraz częściej słowo pisane jest zastępowane obrazem. Czy takie rozwiązanie będzie skuteczniej przyciągało uwagę czytającego? Z psychologicznego punktu widzenia - oczywiście, że tak. Z tego względu na znaczeniu zyska dobór koloru, ponieważ każdy z nich wywołuje inne emocje, skojarzenia i to od nas będzie zależało, jaki efekt uzyskamy.

Powiązane artykuły

Kolejnym testom poddano tzw. Related Articles. Główna zmiana będzie polegać na tym, że polecane artykuły powiązane pojawią się bezpośrednio poniżej linku z danego wpisu. Do tej pory z Related Articles można było zapoznać się dopiero po uprzednim przejściu na stronę internetową, czyli po przeczytaniu danej wzmianki. Zobaczymy, czy w przyszłości wpłynie to również na wyeliminowanie tzw. „fake newsów” - Facebook twierdzi, że powiązane artykuły w nowej formie będą też wnikliwiej sprawdzane i bardziej wiarygodne oraz dadzą pełny obraz danego zagadnienia. Jednym z głównych celów Facebooka w ostatnim czasie stała się właśnie walka o dobrze poinformowaną społeczność tego portalu i rzetelność przekazywanych informacji. Niestety z drugiej strony prawdopodobnie nowa forma Related Articles nie wpłynie znacząco na zwiększenie zasięgów organicznych, jednak w żaden sposób nie oznacza to, że nie będzie trzeba przywiązywać wagi do atrakcyjnego contentu.