Rozszerzenia w kampaniach Adwords - jak i kiedy stosować?

thumbnail

Tekst reklamy AdWords w języku polskim nie może przekraczać ściśle określonej liczby znaków – 25 w nagłówku i po 35 w obu wersach reklamy. Nie mamy więc zbyt wiele miejsca, by przekazać odbiorcom wszystkie informacje, na którym nam zależy. Warto zatem zerknąć, co kryje karta „Rozszerzenia reklam” i jakie możliwości nam oferuje. A tych mamy całkiem sporo.

Rozszerzenia połączeń

Jedno z najczęściej stosowanych rozszerzeń, polega na dodaniu numeru telefonu, wyświetlanego pod tekstem reklamowym. Szczególnie przydatne w reklamach kierowanych głównie na urządzenia mobilne – zamiast numeru pojawia się przycisk z wezwaniem do działania. Naciśnięcie go rozpoczyna połączenie.

Rozszerzenia lokalizacji

Prowadzisz mały, lokalny biznes? Poinformuj odbiorców reklamy, gdzie mogą Cię znaleźć. Lokalizację można dodać na dwa sposoby. Pierwszy, automatyczny polega na pobieraniu przez Google adresu z połączonego z AdWords konta Google Moja Firma (o ile takie konto istnieje). Drugi sposób jest bardziej pracochłonny – należy w zakładce „Udostępniane zasoby” dodać adres ręcznie, uwzględniając wszystkie niezbędne parametry (łącznie z kodem kraju).

Rozszerzenia linków do podstron

Zyskujesz dodatkową przestrzeń, aby zainteresować swoją ofertą użytkowników. Być może bardziej niż sam tekst reklamowy zainteresuje go link „My w mediach” lub „Nagrody i wyróżnienia”. Dodatkową korzyścią ze stosowania tego rozwiązania to lepsza widoczność reklamy z takimi rozszerzeniami na tle konkurencji – zajmuje znacznie więcej miejsca, więc skuteczniej przyciąga wzrok.

Uwaga: Jeśli kierujemy użytkowników na stronę, której nie ma w głównym menu na stronie (np. testowy landing page stworzony specjalnie na potrzeby AdWords) rozszerzenia linków do podstron spowodują, że użytkownik po kliknięciu w reklamę przejdzie na stronę, ale nie trafi do miejsca, na którym szczególnie nam zależy.

Rozszerzenia objaśnień

To szansa, aby poinformować innych o Twoich atutach. Oferujesz bezpłatną dostawę, przyjazną politykę zwrotów lub przedłużona gwarancję na swoje produkty? Pochwal się tym w rozszerzeniach objasnień!

Rozszerzenia aplikacji

Przy okazji reklamowania się w AdWords możesz zachęcić odbiorców do pobrania Twojej aplikacji bezpośrednio z poziomu reklamy.

Uwaga: Jeśli jedynym celem reklamy ma być skłonienie użytkowników do pobrania aplikacji lepszym rozwiązaniem będzie reklama aplikacji, gdzie jedynym linkiem będzie ten prowadzący bezpośrednio do niej.

Rozszerzenia opinii

Wbrew pozorom nie są to wcale opinie z Google+, ale opinie z ankiet konsumenckich Google lub z zewnętrznych portali, np. Onetu. Przykładowo, jeśli znajdziemy na Onecie artykuł chwalący naszą działalność, cytat z tej publikacji możemy wykorzystać jako opinię w kampanii. Niezbędne do tego jest umieszczenie wybranego przez nas fragmentu tekstu (z zaznaczeniem, czy jest to dokładny cytat, czy też parafraza) wraz z podaniem źródła. Niestety, prowadząc kampanię w języku polskim nie możemy skorzystać z tego rozszerzenia.

Rozszerzenia informacji w witrynie

Jeśli reklamodawca spełnia określone kryteria (geograficzne oraz działa w określonej branży) może dodać do swojej reklamy dodatkowe informacje. Tworzenie rozszerzenia polega na wybraniu spośród istniejących nagłówków oraz określeniu zmiennych. Np. właściciel biura podróży wybierze nagłówek związany z celem podróży, a jako zmienne wybierze Egipt, Cypr czy Wyspy Kanaryjskie (o ile oczywiście ma je w swojej ofercie). Na razie rozszerzenie jest dostępne jedynie dla reklam w języku angielskim

Uwaga: Mniej więcej w połowie grudnia 2015 z listy rozszerzeń zniknęły rozszerzenia społecznościowe (czyli np. liczba obserwatorów na Google+)