Sprzedaż produktów za granicą - Reklama na Amazon

thumbnail

Każdy specjalista od reklamy i marketingu pragnie dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, którym może zaproponować i przedstawić swój produkt. Wraz z rozwojem firmy, reklama na terenie kraju, w którym mieszkamy, może nie wystarczać. Z czasem pewnie pojawi się pomysł, aby wejść z danym produktem na rynek zagraniczny. Tutaj z pomocą wychodzi nam Amazon, który umożliwia prezentowanie produktów, a dzięki temu zwiększamy możliwość sprzedaży na obcym dla nas terenie.

Aby otrzymać dostęp do serwisów, należy zarejestrować się w systemie Amazon Seller Central, a następnie wybrać rynek, na którym chcemy działać. Do wyboru mamy Niemcy, Wielką Brytanię, Hiszpanię, Francję i Włochy.

Reklama, która będzie się wyświetlać na Amazon jest oparta na aukcji, a oznacza to, że im wyższą kwotę damy, tym większa szansa, że produkt pojawi się na wyższej pozycji. Po wygranej aukcji zacznie wyświetlać się reklama graficzna, która jest umiejscowiona nad wynikami organicznymi. Zanim jednak zdecydujemy się na aukcję, warto zaznaczyć, że promowane będą tylko te produkty, które sami wybierzemy. System Amazonu wykrywa także te produkty, które się wyprzedały – w tym momencie reklama jest wstrzymywana i nie pobierane są za nią pieniądze. A jeśli już o wydatkach mowa, to Amazon rozlicza się na zasadzie pay-per-click, co oznacza, że płacimy za każde kliknięcie w produkt. Po kliknięciu w sponsorowany produkt, nasz potencjalny klient zostaje przeniesiony na stronę produktu. W tym przypadku ważne jest, aby oferta była na tyle atrakcyjna aby zakończyła się transakcją. Dla osób, które płynnie poruszają się w Google AdWords stworzenie reklamy na Amazon nie będzie trudne, ponieważ oba systemy aukcji są do siebie bardzo zbliżone.

Na Amazonie występują trzy rodzaje reklam, które są wyświetlane na komputerach, ale także w urządzeniach przenośnych zarówno na przeglądarkach jak i w aplikacji Amazon. Pierwsza z nich i chyba najpopularniejsza to Headline Search, która wygląda jak baner reklamowy. Wyświetla się w wynikach wyszukiwania nad listą produktów. Ten typ reklamy charakteryzuje się tym, że możemy przekierować użytkownika na dowolną stronę w Amazonie. Kolejna równie popularna forma reklamy to Sponsored Products, która wyświetla się na stronie wyników wyszukiwania. Reklamy tego typu mają oznaczenie reklamy sponsorowanej, jednak na pierwszy rzut oka ciężko rozróżnić ten format od organicznego produktu. Ostatnia formą reklamy jaką możemy wykorzystać na Amazon jest Products Display, która wyświetla się na stronie z produktem pod tytułem i zdjęciem, ale bez opisu. W tym przypadku istnieje możliwość targetowania za pomocą listy produktów bez użycia słów kluczowych. Na pewno ciekawym jest to, iż taka reklama może wyświetlać się na stronie konkurencji.

Reklamy, które ustawimy na Amazon mogą być ciekawą opcją dla osób, które chcą sprzedać więcej swoich produktów na rynkach zagranicznych. Dzięki personalizacji reklam, Amazon może w niedługim czasie stać się poważnym zagrożeniem dla takich pionierów jak Google czy Facebook.