Trendy marketingowe 2019

thumbnail

W świecie technologii nowinki pojawiają się niemal każdego miesiąca. Jeśli stawiasz na rozwój własny i swojej firmy, musisz je poznać, zrozumieć i wdrożyć te odpowiednie dla Twojej branży, by wyprzedzić konkurencję w dotarciu do klienta. Jednak z dynamicznymi zmianami niejednokrotnie trudno być na bieżąco.

Podajemy Ci więc pomocną dłoń. Po lekturze tego tekstu będziesz nie o krok, ale o pięć kroków przed konkurentami. Poznasz TOP 5 trendów marketingowych, które u progu 2019 roku pomogą Ci opracować strategię na kolejne 12 miesięcy. Sukces gwarantowany!

Chatboty - „must have” w interakcjach

Odbiorcy oczekują autentycznych interakcji z markami. Chcą być obsługiwani na własnych warunkach. Jeśli pragniesz wyjść naprzeciw oczekiwaniom obecnych i potencjalnych klientów, zainwestuj w chatboty (wirtualnych asystentów, doradców). Mogą stanowić uzupełnienie kontaktów osobistych z przedstawicielami marek. Jak prognozuje IBM (International Business Machines Corporation) do końca 2018 roku chatboty będą stanowić aż 85% wszystkich interakcji z klientami! Dlaczego warto postawić na wirtualnego asystenta? Dowiesz się, czego i kiedy szukają Twoi odbiorcy, bez problemu odpowiesz na ich potrzeby, dostarczając im tych informacji. Chatboty to także źródło wiedzy, która pomoże udoskonalić komunikację na linii marka - klient w przyszłości.

Trendy marketingowe 2019

Personalizacja - „wyjątkowy” klient

Tylko dobrze dopasowane do preferencji, potrzeb i cech klienta komunikaty i produkty mają szansę na sukces. Jeśli formułujesz ogólne treści, których adresatami są masy, nie jednostki, jesteś skazany na porażkę. Co więcej, przykładowo: wysyłanie takich niespersonalizowanych ofert na skrzynki mailowe buduje zły wizerunek Twojej marki w oczach klienta. Co możesz zrobić?

Wykorzystaj nowe technologie do przeanalizowania potrzeb klientów i zaoferuj im to, czego oczekują. Użyj w tym celu narzędzi do skalowania tych informacji w interakcjach. Prognozuj, co może być dla odbiorców przydatne i proponuj im to. Klient ma czuć się wyjątkowy, musi sądzić, że Twoja oferta jest skrojona na miarę i adresowana wyłącznie do niego.

Jak to zrobić? Postaw na personalizację komunikatu, wykorzystaj imię, informację dotyczącą zachowania na stronie czy o zbliżających się o urodzinach.

Wyszukiwanie głosowe – szybciej i prościej

Firma Klick szacuje, że do 2020 roku 30% wszystkich wyszukiwań internetowych będzie wykonane bez dotykania ekranu telefonu, a 50% z nich - za pomocą poleceń głosowych. Daje do myślenia, prawda? Sukces zapytań głosowych wynika z tego, że umożliwiają one wykonywanie kilku zadań w tym samym momencie. To też oszczędność czasu. Mówienie jest łatwiejsze i szybsze niż pisanie.

Mając na uwadze wzrost wyszukiwań głosowych, podczas planowania strategii SEO, dobierz frazy kluczowe charakterystyczne dla naturalnego języka. Co to oznacza? Powinieneś wyselekcjonować je w taki sposób, aby przypominały te, które używane są przez użytkowników podczas swobodnych konwersacji. Warto skupić się w szczególności na frazach z tzw. długiego ogona, gdyż to właśnie one umożliwiają internaucie otrzymanie szybkiej i trafnej odpowiedzi na zadane pytanie.

Technologia ta jest już dostępna w popularnych aplikacjach AI, takich jak asystent Google. W 2019 roku znaczenie wyszukiwania głosowego będzie dużo większe. To tylko kwestia czasu, kiedy będzie ono standardem. Nie zostań w tyle!

Content marketing - still the king

Nie reklama, a wartościowa treść jest kluczem do sukcesu. Zgodnie z przewidywaniami ekspertów w 2019 roku ludzie będą jeszcze wnikliwiej poszukiwać merytorycznych treści, nie będą polegać wyłącznie na przekazach reklamowych. Chcesz zostać dostrzeżony w gąszczu informacji w internecie? Postaw na content marketing. Dlaczego? Coraz mniej osób może zobaczyć Twoją reklamę. Business Insider prognozuje, że do końca 2018 roku 30% użytkowników internetu będzie korzystać z funkcji blokowania reklam.

Kolejne argumenty przemawiające „za” wartościową treścią:

  • Konsekwentne tworzenie blogów i treści zwiększa ruch pięciokrotnie
  • 80% użytkowników Internetu nadal preferuje oryginalne dobrej jakości treści
  • 85% marketerów uważa, że osiągnęli sukces z powodu dobrej jakości treści (w 2017 r.)

Trendy w marketingu internetowym 2019

Wideo – bądź bardziej interaktywny

Treści wideo nadal będą jedną z najcenniejszych części strategii marketingowej. Do 2020 roku filmy online mają stanowić ponad 80% całego internetowego ruchu konsumenckiego.

Z raportu "Online Video Forecasts 2018", opublikowanego przez dom mediowy Zenit, wynika, że Polacy w 2018 roku spędzali w sieci na oglądaniu materiałów wideo średnio 49 minut dziennie! Na kolejne lata prognozuje się tendencję wzrostową. Do 2020 roku przeciętny nabywca będzie poświęcać tej aktywności już 84 minuty każdego dnia.

Prawie 50% internautów poszukuje filmów z produktem lub usługą przed wizytą w sklepie. Dlaczego? To angażująca treść, w komentarzach mogą wejść w interakcję z twórcą albo innymi potencjalnymi nabywcami, co pozwala upewnić się w decyzji o zakupie. Dzieje się tak w mediach społecznościowych, jak i w innych kanałach komunikacji.

Ponad 500 milionów użytkowników Facebooka każdego dnia korzysta z wideo. Z kolei według HubSpot, dodając film do e-maila, możesz zwiększyć współczynnik klikalności nawet o 200-300%, a po umieszczeniu wideo na stronie docelowej współczynnik konwersji podniesie się o 80%. Wniosek? Tworząc strategię marketingową na rok 2019 nie możesz zignorować wideo!

Chcesz dowiedzieć się więcej o potencjale wideo marketingu? W ostatnim wpisie w postaci  infografiki zaprezentowaliśmy, dlaczego warto uwzględnić w strategii marketingowej właśnie ten trend, a dodatkowo podaliśmy sprawdzony przepis na sukces na tym polu. Zainteresowanych zgłębieniem wiedzy z tego zakresu zapraszamy do zapoznania się z naszym artykułem: Wideo marketing w małym sklepie internetowym.