Trendy social media 2018

thumbnail

Powoli kończy się 2017 rok, a to oznacza, że w strategii na nadchodzący, 2018 rok powinnyśmy uwzględnić komunikację w social mediach. Jest to szczególnie ważne biorąc pod uwagę fakt, ile rzeczy zmieniało się w bieżącym roku. Czytając dalej nasz artykuł dowiesz się, na co zwrócić uwagę w 2018 roku, a dzięki temu nic Cię nie zaskoczy!

 

Postaw na wideo

O tym, że wideo jest formą, która najlepiej angażuje użytkowników, mówi się już od jakiegoś czasu. Faworyzowanie tego formatu można zauważyć szczególnie na Facebooku, gdzie algorytm wyróżnia filmy bez względu na ich długość. Dlaczego warto postawić na wideo? Dzięki temu zwiększymy zasięgi, a dodatkowo przykujemy uwagę odbiorcy. Badania pokazały, że dodanie filmu lub animacji na nasz fanpage, przyciąga użytkownika, a dzięki temu możemy liczyć na to, że zostanie z nami na dłużej. Szczególnie warto zainteresować się transmisjami na żywo, które są dostępne nie tylko na Facebooku, ale także Instagramie. Wykorzystując je należy pamiętać, że od samego początku musimy zainteresować odbiorcę na tyle, aby chciał nam poświęcić swój czas.

Warto także zainteresować się sekcją Instagram Stories, która umożliwia nam nagrywanie krótkich filmów. Jest tylko jeden mały szczegół, o którym trzeba pamiętać: wszystkie dodane materiały znikają po 24 godzinach. Dodatkowo uważa się, że do końca 2018 roku połowa wszystkich użytkowników Instagrama będzie korzystać ze Stories. Już teraz wiele topowych marek wykorzystuje tę sekcję aby pokazywać obserwatorom kulisy swojej pracy oraz topowe produkty. Bardzo często dla tych użytkowników są przygotowywane specjalne promocje, które zazwyczaj zwiększają sprzedaż danego sklepu.

Lepsza komunikacja z klientem – Chatboty i Customer Chat

Zdecydowanym przełomem i wejściem na wyższy poziom w komunikacjach z klientem było wprowadzenie botów. Są to programy komputerowe a ich zadaniem jest prowadzenie rozmowy z klientem. Teoretycznie nie jest to nic innowacyjnego – pewnie każdy z nas niejednokrotnie napotkał się na bota na jakiejś stronie internetowej. Dlaczego więc wprowadzenie Chatbotów wywołało taką ekscytację? Otóż odciążyło wiele Biur Obsługi Klienta, a także ulepszyło możliwość zamawiania on-line. Oprócz tego Multikino Polska pokazało, że opłaca się korzystać z tej nowości, ponieważ po trzech miesiącach z bota na Messengerze skorzystało ponad 10 tysięcy osób, a dodatkowo konwersja sprzedażowa wyniosła 5%. Mało? Cały ten efekt osiągnięto bez jakichkolwiek nakładów finansowych. Uważa się, że w przyszłym roku takich Chatbotów pojawi się więcej.

Potwierdzeniem tego może być chociaż testowanie nowej wtyczki przez Facebooka – Customer Chat. Dzięki niej będzie można porozmawiać z przedstawicielem danej firmy zarówno na Messengerze, ale także na dowolnej stronie internetowej. Co w tym innowacyjnego? Przechodząc pomiędzy aplikacjami nie tracisz historii, dzięki czemu możesz płynnie rozmawiać w dowolnym miejscu i czasie. Obecnie wtyczka jest w fazie testów, a dostęp do niej mają tylko nieliczne firmy. Biorąc jednak pod uwagę skalę tych testów, można się spodziewać, że już w pierwszym kwartale przyszłego roku będziemy mogli wprowadzić wtyczkę Customer Chat na swojej stronie.