Case study

POWRÓT

Portal parentingowy eMaluszki.pl (eMarketing)

Portal eMaluszki.pl powstał w lipcu 2009 z myślą o przyszłych i obecnych rodzicach poszukujących informacji na tematy związane z wychowaniem, zdrowiem i pielęgnacją dzieci od poczęcia poprzez okres noworodkowy aż po okres przedszkolny.

Portal eMaluszki.pl skierowany jest do mocno zdefiniowanej grupy docelowej:

  • kobiety w wieku 19-40 lat
  • posiadające dzieci lub spodziewające się dziecka
  • lubiące dzielić się swoimi rodzicielskimi doświadczeniami
  • poszukujące w Internecie informacji na temat macierzyństwa
  • lubiące brać udział w konkursach z nagrodami

Założenia

Celem zintegrowanych działań e-marketingowych było zwiększenie rozpoznawalności portalu eMaluszki.pl, stworzenie społeczności rodziców skupionych wokół portalu oraz osiągnięcie statusu jednej z najbardziej lubianych stron dla rodziców.

Działania

Intensywne działania marketingowe zostały zapoczątkowane w styczniu 2010, a widoczne rezultaty dostrzeżono już po miesiącu. Jednym z kanałów dotarcia do użytkowników były social media – profile eMaluszki.pl na portalach społecznościowych nk.pl oraz Facebook zgromadziły dużą grupę sympatyków. Równolegle prowadzone były działania z zakresu buzz marketingu oraz ePR, które zaowocowały wzrostem rozpoznawalności portalu oraz pozyskaniem wielu partnerów.

Efekty

Wykres odwiedzalności serwisu emaluszki.pl

Statystyki od luty 2010 do październik 2012:

  • 11 609 472 – odsłon serwisu
  • 5 028 785 – odwiedzin serwisu
  • 2 392 527 – unikalnych użytkowników
  • ponad 40 000 zarejestrowanych użytkowników
  • 3 200 – aktywnych fanów na Facebooku
  • 5 208 – znajomych na portalu NK.pl

Podsumowanie

Podjęte działania okazały się bardzo trafne i skuteczne, eMaluszki.pl w dalszym ciągu promowane są poprzez wspomniany zestaw narzędzi. Portal zyskał ugruntowaną pozycję wśród portali parentingowych na polskim rynku oraz grono oddanych użytkowników.