Skip to content

Jak przy niskim budżecie osiągnęliśmy +300% sprzedaży dla branży turystycznej

Jak przy niskim budżecie osiągnęliśmy +300% sprzedaży dla branży turystycznej

Mówi się, że kampanie płatne na Facebooku są idealnym narzędziem reklamowym dla branż kosmetycznych i odzieżowych, ale czy tylko? Facebook Ads to system, który umożliwia dotarcie do grupy docelowej i osiągnięcie wysokiego współczynnika konwersji w niemal każdej branży. Oprócz wysokiego wzrostu sprzedaży, nasze działania przyczyniły się ponadto do wzrostu innych, kluczowych z punktu widzenia biznesowego, współczynników. Zobacz, co udało nam się osiągnąć!

Cel kampanii

Klient zgłosił się do naszej agencji z jasno określonym celem. Oczekiwanym rezultatem wdrażanych działań było zwiększenie sprzedaży poprzez maksymalizację generowanych leadów (przesłanie formularzy, wiadomości na Messengerze i na WhatsApp). Barierą miał być niski budżet i targetowanie na rynek zagraniczny, który wymaga tłumaczenia przekazów reklamowych z dostosowaniem do kultury i tradycji grupy docelowej.

Okres prowadzenia kampanii

Działania zostały rozpoczęte w kwietniu 2019 roku i trwają do chwili obecnej. W analizowanym przypadku skupiliśmy się jednak na 3 miesięcznym przedziale czasowym (kwiecień 2019 – czerwiec 2019). W poniższym studium przypadku zaprezentowany został także „skutek uboczny” kampanii w postaci znaczącego przyrostu liczby polubień profilu firmowego na przestrzeni pół roku (kwiecień 2019 – październik 2019).

Prowadzone działania

Zdecydowaliśmy się w naszych działaniach na dwie kampanie – jedną zwiększającą ruch na www, drugą re-marketingową. W tym celu podpięliśmy do strony kod śledzący Pixel i uruchomiliśmy kilka grup niestandardowych odbiorców: osoby, które były na stronie klienta w ciągu 30 dni, a także osoby podobne do tych, które wykonały interakcje ze stroną. W obu rodzajach reklam wdrożyliśmy różne formy kreacji reklamowych – baner, karuzelę i animację. W każdej z testowanych form wyeksponowaliśmy w atrakcyjny sposób oferowane przez naszego klienta kierunki podróży. Efekt?

Rezultat

Kampania zawierająca animację, która obejmowała szerokie spektrum usług firmy, osiągnęła ogromny sukces. Pojawiło się wiele aktywności pod wyświetlaną reklamą. W ciągu zaledwie 3 miesięcy odnotowano 296 udostępnień, 1235 reakcji, ponad 180 komentarzy. Dzięki tym interakcjom, kampania zwiększała zasięg, nie generując dodatkowo kosztów. Wideo dotarło do ponad 750 tysięcy Włochów! Jak to wpłynęło na sprzedaż? Z uwagi na specyfikę branży i grupy docelowej oraz uwzględnione działania, potencjalni klienci zdecydowanie rzadziej decydowali się na przesłanie formularza czy kliknięcie w telefon na stronie. W związku z powyższym dane w Analytics nie ilustrują jak bardzo kampania ta okazała się efektywna. Z danych otrzymanych od klienta wynika, że w ciągu 3 miesięcy otrzymał 386 zapytań ofertowych na Messengerze oraz 128 na WhatsApp. Sprzedaż wzrosła o ponad 300%! Rewelacyjny wynik, a przy tym budżet nie został w pełni wykorzystany.

Sukces wdrożonej kampanii zachęcił nas do wdrażania jeszcze większej ilości zestawów reklam, które wyświetlały się w różnych dniach i godzinach – dzięki takiemu działaniu grupa docelowa „nie opatrzyła się” z prezentowanym przekazem i mogliśmy utrzymać zainteresowanie potencjalnych klientów. Kampania z powodzeniem działa do chwili obecnej (październik 2020). Jesteśmy w trakcie wdrażania kampanii skierowanej na inne kraje.

Ale to nie wszystko! Korzyści naszych działań były widoczne także na raczkującym wówczas fanpage’u. Uruchamiając kampanię profil firmowy miał zaledwie 30 polubień. Po 6 miesiącach było to już 523. Świetny wynik, na który nasz klient nie wydał ani złotówki. Poniższy screen prezentuje jak dynamicznie rosła liczba polubień fanpage naszego klienta. Wzrost liczby obserwujących profil firmowy wpłynął także na zwiększenie sprzedaży.

Wzrost liczby polubień profilu firmowego w okresie kwiecień-październik 2019

Chcesz osiągać podobne wyniki?
Skontaktuj się z nami!