Skip to content

6 aspektów, dzięki którym stworzysz skuteczną kampanię w Google Ads

Kampania Google Ads
3 sierpnia 2022

Nie od dziś wiadomo, że reklama jest pewnego rodzaju dźwignią handlu. Niezależnie od tego, jakie usługi czy produkty oferujemy w internecie, trzeba je odpowiednio zareklamować. Użytkownik poszukujący danego produktu musi się skądś dowiedzieć, że dana firma ma go w swojej ofercie. Można to zrobić oczywiście na wiele sposobów, ale dziś skupimy się na jednym z nich, a mianowicie na Google Ads. Jest to system reklamowy, w którym możemy tworzyć kampanie, zarządzać nimi i analizować je. Cały system to nie tylko wyszukiwarka, ale również sieć partnerska Google. Wyszukiwarki Google używa aż 96% internautów. Jest to więc świetne miejsce na reklamę i można dzięki niej dotrzeć do niemal każdej grupy odbiorców. 

Skuteczna reklama Google Ads – czyli jaka?

System Google daje możliwość dokładnej analizy skuteczności tworzonych reklam. Możemy bardzo precyzyjnie sprawdzić, jakie słowa wpisywał ktoś, komu wyświetliła się nasza reklama. Do analizy skuteczności reklamy przydatne jest mierzenie konwersji.  Pojęcie to oznacza stosunek kliknięć w do kliknięć zakończonych wykonaniem jakiejś akcji. W zależności od prowadzonej działalności może to być telefon kontaktowy, kupno jakiegoś towaru, ściągniecie jakiegoś pliku, bądź wypełnienie i wysłanie formularza kontaktowego. Dzięki tej wiedzy jesteśmy w stanie bardzo łatwo obliczyć, czy dana kampania była opłacalna. Jednak równocześnie jeśli zaczynamy działania na tego rodzaju kampaniach, trzeba liczyć się z tym, że sukces przyjdzie z czasem wraz z nabraniem wiedzy i analizowaniem poprzednich kampanii.

Na co musisz zwrócić uwagę przygotowując kampanię Google Ads?

W Google Ads mamy do dyspozycji pełną konfigurację reklam jak i całych kampanii. Istotną kwestią jest przygotowanie się do tworzenia reklamy, czyli przeanalizowanie rynku i określenie, do jakiej grupy docelowej ma trafić nasza reklama. Mamy możliwość na precyzyjne określenie, komu chcemy wyświetlać stworzoną reklamę. Jest kilka sposobów na targetowanie.

  1. Słowa kluczowe – Jest to podstawowy sposób targetowania reklam. Określamy słowa, po których wpisaniu w wyszukiwarkę Google wyświetli się konkretna reklama. Określamy również jak bardzo precyzyjnie użytkownik musi wpisać daną frazę. Dla przykładu używamy jako słowa kluczowego zwrotu „buty męskie”. Można teraz zdecydować czy użytkownik musi wpisać dokładnie taką frazę, czy może być coś przed nią lub za nią. Możemy również używać słów wykluczających, aby odseparować niechciany ruch.

  2. Kryterium geograficzne, czyli lokalizacja użytkowników – Jest to szczególnie ważne przy biznesach lokalnych jak np. fryzjer, restauracja czy sala zabaw dla dzieci. Możemy w ten sposób dokładnie określić teren, na którym musi przebywać użytkownik, aby wyświetliła mu się reklama. Można wybrać jakiś obszar w promieniu X kilometrów od jakiegoś punktu, jak i konkretne kraje, miasta czy województwa.
  3. Demograficzne – W Google Ads możemy określić konkretny przedział wiekowy, a także płeć potencjalnych klientów.
  4. Tematyczne –  Możemy kierować reklamy do osób o konkretnych zainteresowaniach. Przykładowo jeśli chcemy promować sklep sportowy to możemy kierować reklamę właśnie do osób interesujących się sportem.

Przeanalizuj swój profil biznesowy

To pierwszy krok, od którego należy zacząć. Należy sprawdzić, czy klienci, do których chcemy dotrzeć z naszym produktem/usługą poruszają się po sieci wyszukiwania. Sprawdzamy konkurencję – czy jest w danej sieci i jak jest obszerna. Tu głównym kryterium, jakie musimy sobie przemyśleć jest to jak szeroko chcemy dotrzeć do klientów i ile osób musi zobaczyć reklamę, żeby zrealizować cel naszej kampanii.

Przykładowo jeśli posiadamy produkty drobnicowe, nisko marżowe np. okulary, zapalniczki itp. kampania w sieci wyszukiwania nie jest dla nas. Takie produkty wymagają dużego ruchu i wielu kliknięć, aby dokonać dużo konwersji o niskiej wartości. Dla przykładu średni koszt kliknięcia kampaniach w sieci wyszukiwania w zależności od produktu/usługi i lokalizacji to 2-4 zł a w kampaniach produktowych (sieć reklamowa to 0,10 gr – 0,20 gr).

Określ swój budżet

Na tym etapie planowania kampanii musimy się skupić na doborze odpowiedniego budżetu do naszych możliwości finansowych. Jeśli nasza działalność nie jest w najlepszej kondycji finansowej i nie możemy przeznaczyć odpowiedniego budżetu do prowadzenia szerokich działań marketingowych, to najlepszym rozwiązaniem jest promowanie wybranych usług lub produktów, które są najbardziej rentowne. W tym przypadku możemy uruchomić kampanię z minimalnych budżetem i zwiększyć dotychczasową sprzedaż.

Skup się na dobraniu odpowiednich słów kluczowych

W tym przypadku najlepszym sposobem będzie użycie planera słów kluczowych. To podstawowe narzędzie do ustalania potencjału słów kluczowych jak i wyszukiwania nowych. Przed aktywacją kampanii w sieci wyszukiwania, musimy poświęcić dużo uwagi do słów kluczowych, jakich użyjemy na naszej kampanii. Należy dobrać je w taki sposób, aby miały one odzwierciedlenie na naszej stronie docelowej. Dopasowujemy słowa kluczowe do naszego budżetu tak, aby jednorazowy koszt za kliknięcie nie wynosił 50% naszego dziennego budżetu.

Zastanów się nad doborem rozszerzeń reklam

Dodajemy do naszej kampanii jak najwięcej rozszerzeń takich jak np. rozszerzenie telefonu, objaśnień, informacji, promocji, linków do podstron. Ma to na celu przekazanie jak największej informacji o naszej usłudze/produkcie przed wejściem klienta na naszą stronę. W ten sposób informujemy klienta czego może się spodziewać po kliknięciu w reklamę i przedstawiamy to co nas wyróżnia na tle konkurencji.

Wybierz odpowiedni obszar promocji

Musimy przeanalizować na jakim obszarze ma funkcjonować nasza kampania, np. nasza miejscowość +15 km, całe województwo lub cały kraj. Trzeba mieć świadomość, iż jeśli będziemy chcieli dotrzeć do wszystkich osób potencjalnie zainteresowanych w całym kraju, musimy przeznaczyć na kampanię znacznie większy budżet, niż dla kampanii lokalnej.

Stwórz strukturę kampanii

Jest to również istotny element, który pozwoli nam na skuteczne kierowanie klientów. Co do zasady dzielimy kampanię na oddzielne zagadnienia, słowa kluczowe, teksty reklamowe i podstrony. Klient, który wejdzie na naszą stronę na podstawie jakiegoś słowa kluczowego, chce otrzymać informację na temat, który wyszukuje. W przeciwnym wypadku wyjdzie ze strony, a my zapłacimy za kliknięcie w reklamę.

O czym musisz pamiętać tworząc kampanię Google Ads?

Tworząc kampanię Google Ads mamy wiele zagrożeń, które sprawią tak zwane „przepalenie naszego budżetu” przeznaczonego na działania marketingowe. Jeśli tworzymy kampanie musimy skupić się bardzo na jej celu, strukturze oraz ustawieniach technicznych. Częstym błędem szczególnie u osób niedoświadczonych, jest uruchomienie kampanii ze źle dobranymi słowami kluczowymi do posiadanego budżetu i lokalizacji. Przykładowo, jesteśmy fotografem i chcemy zwiększyć zainteresowanie naszymi usługami. Tworzymy kampanię w sieci wyszukiwania i jednym ze słów kluczowych w naszej kampanii jest „fotograf Warszawa” Cena za górę strony wynosi np. 8-12 zł za jedno kliknięcie w reklamę, a nasz dzienny budżet to 20 zł. Dochodzi do sytuacji, że po 2 kliknięciach nasza kampania została wstrzymana z powodu wyczerpania dziennego limitu wydatków. Dlatego w przypadku stawiania pierwszych kroków w Google Ads, należy sięgnąć po osobę doświadczoną w tematyce np. z agencji marketingowej. Unikniemy w ten sposób wydatków nieprzynoszących żadnych korzyści.

Jak w pełni wykorzystać potencjał Google Ads?

Wielu reklamodawców zastanawia się nad samodzielnym prowadzeniem kampanii Google Ads, jednocześnie rozważając możliwość oddania ich w ręce specjalisty. Obsługa reklam Google Ads może pozornie wydawać się prosta, jednak w praktyce wcale do takich nie należy. Bardzo często okazuje się, że prowadzone samodzielne kampanie nie tylko nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, ale najczęściej generują straty. Prowadzenie kampanii jest złożonym działaniem, w którym udział bierze kilka czynników. Nauki wymaga samo poruszanie się po systemie, nie mówiąc o niezbędnej umiejętności wykorzystania wielu narzędzi, takich jak Google Tag Manager czy Google Analytics. To i tak początek przygody, gdyż specjalista przede wszystkim posiada wiedzę odnośnie obsługi, zarządzania kampaniami, fachowej analizy, doboru odpowiednich słów kluczowych oraz odpowiedniego kierowania kampaniami, co pozwala docierać do odpowiednich klientów. Powierzenie usług specjaliście jest, po pierwsze, dużą oszczędnością czasu. Prowadzenie kampanii wymaga systematycznego monitorowania i analizy, co może pochłonąć wiele godzin. Po drugie, zarządzane kampanie przez doświadczonego specjalistę mogą naprawdę zwiększyć zwrot z inwestycji. Po trzecie, specjalista Google Ads jest wykwalifikowany w tematyce internetowych reklam i dzięki temu potrafi poradzić sobie ze specyficzną branżą oraz dopasować budżet na działania reklamowe.

Prowadzenie kampanii Google Ads może przysporzyć wiele problemów oraz pochłonąć nasz budżet jeśli prowadzimy działania we własnym zakresie, bez wiedzy i doświadczenia. Nasza agencja marketingu zajmuje się profesjonalnym prowadzeniem kampanii Google Ads i nie tylko. Zajmujemy się również content marketingiem, pozycjonowaniem, czy kampaniami Facebook Ads. Pomożemy Ci w promowaniu Twojego biznesu oraz sprawimy, że stanie się rentowny. Nie czekaj – skontaktuj się z nami, a my zajmiemy się Twoimi kampaniami reklamowymi!

Patryk Urbanowicz

Specjalista ds. SEM

KATEGORIE
Social Media

Chcesz dzięki naszym działaniom zdobyć klientów i zwiększyć sprzedaż?