Skip to content

Jak obniżyliśmy o 50% koszt konwersji dla branży scooter-sharing?

Jak obniżyliśmy o 50% koszt konwersji dla branży scooter-sharing?
13 maja 2022

Nasz klient zajmuje się wypożyczaniem skuterów oraz motocykli. Prowadzi swoją działalność na rynku australijskim. Dynamiczny rozwój wypożyczalni został zahamowany przez pandemię, w efekcie czego firma była zmuszona do zlikwidowania jednego z kluczowych oddziałów. Największym problemem z jakim borykał się klient, był duży spadek wynajmu, przy jednoczesnym wzroście kosztów pozyskania klientów.

Cel kampanii

Głównym celem naszych działań było obniżenie konwersji do wartości, która byłaby satysfakcjonująca dla klienta.

Okres prowadzenia kampanii

Współpracę rozpoczęliśmy pod koniec 2021 roku. Okres, jaki przedstawiliśmy w case study to pierwsze 4 miesiące prowadzenia działań marketingowych w Google Ads.

Działania podczas właściwego okresu kampanii

Na początku współpracy stworzyliśmy projekt całej kampanii, a także opracowaliśmy strategię dopasowaną do celów. Po zaakceptowaniu projektu przez klienta przystąpiliśmy do działań na zupełnie nowym koncie Google Ads.

Działania rozpoczęliśmy od wdrożenia kilku wariantów kampanii, aby wydobyć interesujące nas lokalizacje oraz słowa kluczowe. Po zakończeniu pierwszej fazy kampanii przeprowadzaliśmy testy różnych rozwiązań, aby doprowadzić odpowiednią konwersję. W tym celu stworzyliśmy około 50 różnych kampanii w sieci wyszukiwania. To pozwoliło nam na wyeliminowanie niekorzystnych kierunków działań.

Klient przy okazji wynajmu skuterów oraz motocykli oferuje także usługę ich serwisu. Po około 2 miesiącach działań okazało się, że właśnie te dodatkowe usługi pochłaniają znaczną większość budżetu i generują wysoki koszt pozyskania klienta.

Po przeprowadzonych konsultacjach z klientem postanowiliśmy zrezygnować z promocji dodatkowych usług, na rzecz wynajmu.

Rezultat

Kampania wymagała od nas dużego zaangażowania, czasu i pomysłów. Przyniosło to jednak bardzo dobre rezultaty w stosunkowo krótkim czasie. Zaczynaliśmy z kosztem na poziomie około 90$ i nierzadko przekraczając poziom 200$ za pozyskanie konwersji. Obniżenie tych kosztów było dla nas priorytetem, ponieważ zagrażały one rentowności biznesu.

Dzięki podejmowanym działaniom obniżyliśmy poziom kosztu konwersji do 40-50 $ oraz sprawiliśmy, że wynajem wzrósł dwukrotnie. Koszt konwersji spadł o prawie 50% i realnie wpłynął na rentowność biznesu. Dużą rolę odegrały także działania optymalizacyjne strony docelowej. Poprawiły one znacząco zainteresowanie usługą, np. poprzez wprowadzenie zachęcających kreacji graficznych oraz wielu wezwań do działania (CTA).

Zbudowaliśmy klientowi prężnie rozwijające się kampanie Google Ads oraz sprawiliśmy, że biznes stał się opłacalny. Jest to zasługa szeregu zmian, testów, ale przede wszystkim odważnych decyzji.

Poniżej wykresy ukazujące słuszność podejmowanych działań.

Przedstawiony okres na wykresie: styczeń 2022 – kwiecień 2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KATEGORIE
Social Media

Chcesz dzięki naszym działaniom zdobyć klientów i zwiększyć sprzedaż?