Skip to content

Audyt SEO Twojej strony WWW

Audyt SEO strony internetowej

Prowadzenie działań marketingowych bez wcześniejszego przygotowania strategii nie przyniesie zadowalających efektów. Dlatego też audyt SEO to podstawa dla późniejszych działań pozycjonujących. Przygotujemy dla Ciebie kompleksową analizę, w której zwrócimy uwagę na aspekty techniczne i treściowe, które przekładają się na widoczność w SERPach. Chcesz wiedzieć, dlaczego Klienci nie mogą odnaleźć Twojej oferty w wynikach wyszukiwania Google? Skorzystaj z naszego wsparcia!

Audyt SEO Twojej strony WWW

Prowadzenie działań marketingowych bez wcześniejszego przygotowania strategii nie przyniesie zadowalających efektów. Dlatego też audyt SEO to podstawa dla późniejszych działań pozycjonujących. Przygotujemy dla Ciebie kompleksową analizę, w której zwrócimy uwagę na aspekty techniczne i treściowe, które przekładają się na widoczność w SERPach. Chcesz wiedzieć, dlaczego klienci nie mogą odnaleźć Twojej oferty w wynikach wyszukiwania Google? Skorzystaj z naszego wsparcia!
Audyt SEO strony internetowej

Najważniejsze zalety audytu SEO

Kompleksowa analiza pod kątem SEO

Sprawdzamy każdy istotny aspekt Twojej witryny po to, by zyskać pełny obraz co należy w niej zoptymalizować. Weryfikujemy ponad 90 różnych czynników wykorzystując ogólnodostępne narzędzia Google i wyspecjalizowane oprogramowanie analityczne.

Od ogółu do szczegółu

Zaczynamy od podstaw – czy Twój biznes jest widoczny w Google. Następnie zagłębiamy się w poszczególne czynniki istotne dla pozycjonowania, by znaleźć elementy wymagające optymalizacji. Kończymy na aspektach dodatkowych – ułatwiających nawigację i pracę crawlerów.

Napisany zrozumiałym językiem

Każdy element analizy strony internetowej zawiera wyjaśnienie jej znaczenia oraz krótki, 3-4 zdaniowy wniosek, wyróżniony w treści audytu. Dzięki temu dowiesz się dlaczego audytujemy dany aspekt i czy ma on obecnie pozytywny wpływ na pozycjonowanie, czy może wręcz przeciwnie.

Podstawa działań SEO

To właśnie z audytu strony WWW wynikają wnioski optymalizacyjne, na których podstawie tworzony jest plan optymalizacji. Bez tego trudno o prawidłowy dobór strategii zgodnej z potrzebami Twojego biznesu, założonymi celami oraz aktualnymi możliwościami Twojej domeny i strony.

Zamów audyt SEO dla Twojej strony

Zbadamy dla Ciebie ponad 90 aspektów witryny!

Audyt strony internetowej z agencją MTWeb z Krakowa

Konkurencja w działaniach marketingowych

Audyt z myślą o Twojej stronie

Analiza jest wykonywana na podstawie wcześniejszych rozmów i wstępnego doboru słów kluczowych. Każda strona to dla nas nowy projekt, dopasowany do potrzeb Twojego biznesu.

Pozytywny wizerunek marki

Wykonuje go Specjalista ds. SEO

Całą analizę strony prowadzi specjalista z doświadczeniem, wykorzystując bogaty pakiet narzędzi. Dzięki temu masz pewność, że nie otrzymasz wydruku z crawlera z szablonowymi, niewiele mówiącymi wnioskami.

Szerokie grono odbiorców

Zawiera krótkie podsumowanie

Pakiet sugestii, które otrzymasz wskazuje na najważniejsze problemy strony oraz sposoby ich wyeliminowania.

Połączenia telefoniczne - komunikacja z Klientem

Spójny z planem optymalizacji

Na podstawie analizy Twojej strony internetowej tworzymy czytelne wytyczne optymalizacyjne. Prezentujemy tam najważniejsze modyfikacje, które wprowadzimy za Twoją zgodą.

Potencjalni klienci Twojej firmy

Przygotowujemy zalecenia contentowe

W ramach planu optymalizacji, będącego efektem analizy strony WWW, otrzymasz podstawową instrukcję przygotowania treści na stronę. Jeśli chcesz zlecić je nam lub potrzebujesz szczegółowych wytycznych – nie ma problemu!

Kampanie remarketingowe

Nie szukamy błędów na siłę

Jeżeli widzimy, że dany aspekt strony jest zoptymalizowany i działa prawidłowo – mówimy o tym wprost. Zwracamy naszą uwagę tylko na elementy, które należy poprawić. Lata praktyki pozwalają nam nakreślić potrzeby Twojej strony. Algorytmy Google się zmieniają, a my razem z nimi.

Sprawdź kto nam zaufał i co o nas myślą klienci

Sprawdź kto nam zaufał

Z całym przekonaniem i ogromną przyjemnością polecamy usługi agencji MTWeb, z którą współpracę podjęliśmy kilka lat temu po wnikliwej analizie rynku. Firma odpowiedzialna jest za optymalizację strony pod kątem wyszukiwarki Google, poprawę pozycji witryny w wyszukiwarce, marketing szeptany oraz tworzenie kampanii Google Ads w bardzo trudnym obszarze specjalistycznych usług medycznych. Każde z powierzonych zadań MTWeb wykonuje ze szczególnym zaangażowaniem, jakością i w ustalonym terminie. Doświadczenie i wiedza całego zespołu umożliwiła wdrożenie rozwiązań dla naszej firmy, które pozwoliły na osiągnięcie założonych celów. Nasza współpraca rozwija się bardzo dynamicznie i już dziś jesteśmy w trakcie przygotowania kolejnego etapu wspólnych działań. Na szczególne słowa uznania zasługuje bardzo kreatywne podejście całego zespołu do nowych wyzwań oraz nieustanna gotowość do wsłuchiwania się w potrzeby klienta i poszukiwania z nim rozwiązań. Współpraca ta wymaga szybkich reakcji, na które zawsze możemy liczyć ze strony agencji MTWeb.

~ Magdalena Soszyńska, OpenMedical

Współpracujemy z agencją MTWeb od 2013 roku i na podstawie jej dotychczasowego przebiegu, możemy polecić ją jako solidnego i profesjonalnego partnera. Współpraca obejmuje między innymi tworzenie, prowadzenie i kontrolowanie kampanii Google Ads na podstawie wyznaczonych celów oraz optymalizację i pozycjonowanie strony internetowej pod kątem wymogów wyszukiwarki Google. Powierzone zadania od początku współpracy są wykonywane rzetelnie, terminowo i zgodnie z naszymi wytycznymi. Rekomendujemy zespół MTWeb osobom, które poszukują firmy o dużym doświadczeniu, skuteczności i elastyczności w stosunku do klienta.

~ Renata Święs, Tukan24

Od 2017 roku agencja MTWeb dba o pozycjonowanie sklepu internetowego, którego jestem właścicielem, oraz o komunikację w mediach społecznościowych. Z całym przekonaniem rekomenduje świadczone przez nią usługi. Na przestrzeni naszej współpracy zespół nieustannie wykazuje się kreatywnością i skutecznymi pomysłami, które umożliwiają mojemu biznesowi zwiększać sprzedaż i budować wizerunek zgodnie z założeniami firmy i najnowszymi trendami. Otwarci także na dodatkowe realizacje wymagające szybkiego działania. Zdecydowanie godni zaufania.

~ Dorota Guglicz, Sklep Afrykański

Zamów audyt SEO dla Twojej strony

Zbadamy dla Ciebie ponad 90 aspektów witryny!

Główne elementy naszej analizy strony internetowej

Audyt SEO wykonujemy metodą od ogółu do szczegółu. Rozpoczynamy od elementów podstawowych, takich jak widoczność domeny i jej dostępność w indeksie Google. Weryfikujemy również dostępność narzędzi Google – bez nich trudno o analizę rezultatów pozycjonowania. Następnie zajmujemy się poziomem optymalizacji on-page – czyli znacznikami niewidocznymi dla użytkownika, grafikami i adresami, a także contentem. Analizujemy dostępność dla robotów oraz strukturę linkowania wewnętrznego – co wpływa nie tylko na widoczność w Google, ale również wygodę użytkowania strony. Ważnym elementem audytu SEO jest analiza techniczna. Sprawdzamy w niej m.in. przekierowania, zabezpieczenia czy obecność przestarzałych technologii. Testujemy także prędkość. Ostatni, ale nie najmniej ważny element to analiza linków przychodzących.

Czy jesteś widoczny dla Google?

To podstawowe pytanie, na które ma odpowiedzieć audyt strony internetowej. Sprawdzimy dla Ciebie dokładnie stan indeksu wyszukiwarki. Weryfikujemy nie tylko liczbę wyników, ale również wygląd snippetów. Doświadczony specjalista na pierwszy rzut oka jest w stanie ocenić ich poprawność, a także czy na stronie nie dzieje się nic niepokojącego. Tak prosta analiza, w połączeniu ze sprawdzeniem widoczności na określone frazy tworzy pierwsze wnioski, stanowiące podstawę do dalszej części audytu.

Trudno mówić o pozycjonowaniu w Google bez zastosowania ogólnodostępnych narzędzi dostarczanych przez tą firmę. Na wstępie weryfikujemy, czy posiadasz Google Search Console, Google Analytics lub Google Tag Manager. Jeśli będzie taka potrzeba, zarekomendujemy lub wykonamy wdrożenie.

Metatagi i adresy URL w audycie SEO

Po wstępnej ocenie, czas na weryfikację elementów przy użyciu, których Twoja strona przedstawia się w wynikach wyszukiwania. Mowa oczywiście o metatagach, a w szczególności tych najważniejszych – title oraz meta description. Oceniamy ich długość, naturalność i sposób wykorzystania słów kluczowych. Ważnym dla nas aspektem są również ewentualne duplikacje.

Nie mniej ważnym elementem identyfikacyjnym, na którym zwracamy szczególną uwagę w audycie SEOadresy URL. Oceniamy ich długość, konstrukcję, możliwości uproszczenia i poprawność zastosowania słów kluczowych. Mamy jednak świadomość, że nie każdy CMS umożliwia kompleksową edycję adresów i nie rekomendujemy tutaj zmian ponad dostępną konfigurację.

Audyt zawartości strony

Pod tym pojęciem rozumiemy zarówno tekst jak i grafiki. Analizując stronę sprawdzamy, czy struktura nagłówków jest zgodna z zaleceniami – tzn. na każdej podstronie występuje 1 nagłówek H1 oraz kilka (w zależności od stopnia rozbudowy) nagłówków H2. Oceniamy także poprawność użycia w nich słów kluczowych. Weryfikujemy także poziom nasycenia treścią oraz stopień jej optymalizacji – czy zawiera związane z Twoim biznesem słowa kluczowe wyróżnione przy pomocy znaczników strong i em.

Audyt grafik i zdjęć

Równie istotnym nośnikiem informacji są grafiki. Aby były poprawnie interpretowane przez Google, powinny posiadać opis alternatywny związany z ich zawartością. Dodatkowo, warto zadbać o czytelne nazewnictwo plików, z frazami jasno określającymi powiązanie tematyczne z daną stroną.

Analiza duplikacji treści

Jednym z większych wrogów pozycjonowania są duplikacje treści. Dlatego też w ramach audytu SEO przeanalizujemy dla Ciebie duplikację wewnętrzną i zewnętrzną Twojej strony. Praktyki takie jak kopiowanie opisów produktów z innych stron internetowych, powielanie treści w ramach własnej witryny (np. stały blok z opisem firmy w stopce), czy stosowanie tej samej zawartości na stronie, Allegro i w innych serwisach ogłoszeniowych to duży minus dla SEO.

Dostępność dla robotów Google

Analiza dostępności dla crawlerów nie kończy się na sprawdzeniu stanu indeksu. Przeprowadzając audyt SEO sprawdzamy zawartość pliku robots.txt, sitemapy oraz sekcji head Twojej witryny. Dzięki temu jesteśmy w stanie określić czy najważniejsze elementy strony są w pełni dostępne, a także czy zablokowane zostały treści niepotrzebne w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu z jednej strony zadbamy o widoczność, a z drugiej lepiej zagospodarujemy dostępny crawl budget.

Audyt linkowania wewnętrznego

Kolejnym elementem kompleksowej analizy SEO strony jest przegląd linkowania wewnętrznego. Sprawdzamy czy menu główne i stopka zawierają odnośniki do najważniejszych elementów witryny, a z podstron końcowych można łatwo powrócić do tych znajdujących się wyżej w hierarchii. Oceniamy jakość wykorzystywanych anchorów, a także sprawdzamy linki pod kątem ewentualnych błędów i zbędnych przekierowań.

Analiza techniczna Twojej witryny

W audycie SEO weryfikujemy również stronę techniczną Twojej witryny. Sprawdzamy, czy w prawidłowy sposób określono główną wersję adresu URL (z www lub bez www), a także czy została ona wyposażona w certyfikat SSL (protokół https). Testujemy poprawność przekierowań oraz wdrożenia adresów kanonicznych.

Ponadto, analizujemy prędkość ładowania strony, z uwzględnieniem wyników desktopowych i mobilnych. W audycie SEO sprawdzamy także poprawność działania na urządzeniach mobilnych. Przetestujemy Twoją witrynę pod kątem zastosowania przestarzałych technologii niewspieranych przez Google i zgodności z obowiązującymi standardami.

Większość wspomnianych wyżej elementów nie jest uważana wprost za czynniki rankingowe Google. Należy jednak pamiętać, że bezpieczeństwo przesyłu danych, dostępność niezależnie od urządzenia i szybkość działania wpływają na odczucia użytkowników – a roboty Google starają się przecież symulować ich zachowania.

Audyt linków przychodzących

Jednym z istotnych aspektów, wywierających wpływ na autorytet domeny i zaufanie wyszukiwarki do Twojej strony jest profil linków do niej prowadzący. Linkowanie od dawna nie ma już kluczowego znaczenia w kontekście SEO, ale nadal lepiej posiadać odnośniki z wartościowych domen, niż ze spamerskich for.

Dlatego też w ramach audytu SEO oceniamy profil linków do Twojej strony, stosując znane na rynku narzędzia. Dzięki temu jesteśmy w stanie określić liczbę i pochodzenie odnośników, a także ich powiązanie tematyczne z Twoją stroną. Wysokiej jakości linki, pochodzące z wartościowych treści zamieszczonych na stronach o wysokim zaufaniu, działają dobrze na Twoją widoczność w Google.

Zamów audyt SEO dla Twojej strony

Zbadamy dla Ciebie ponad 90 aspektów witryny!

Nasz audyt SEO to nie tylko wspomniane wyżej elementy

W toku analizy testujemy Twoją stronę również pod kątem obecności danych strukturalnych i innych znaczników ułatwiających dzielenie się treścią witryny. Specjalista wykonujący audyt SEO dokładnie przegląda zawartość strony i często jest w stanie znaleźć błędy, których narzędzia nie wskazują. Błędne podlinkowanie kluczowych podstron, pozostałości po wersji deweloperskiej czy ślady po włamaniu sprzed lat – te i wiele więcej aspektów można zauważyć, dokładnie przyglądając się strukturze witryny. Trzeba jednak wiedzieć, czego szukać.

Narzędzia wykorzystywane w analizie strony WWW

Audyt strony WWW nie może zostać poprawnie przeprowadzony bez użycia zaawansowanych narzędzi. Kluczową rolą specjalisty jest interpretacja wyników – wykluczenie zbędnych, podkreślenie tych najważniejszych oraz dodanie spostrzeżeń, których żaden dostępny na rynku crawler nie jest w stanie wygenerować. Dla Ciebie łączymy to wszystko w jednym czytelnym dokumencie. Stosujemy rozbudowane narzędzia dla SEO tj. m.in.: Screaming Frog, Majestic, Senuto.

Pozycjonujemy w Google, więc nie zapominamy o ich narzędziach, w tym: PageSpeed Insights, Test optymalizacji mobilnej, Narzędzie do testowania danych uporządkowanych. Używamy także szereg narzędzi dodatkowych, które skupiają się na pojedynczych aspektach witryny tj. Siteliner czy Copyscape oraz wtyczek ułatwiających przeglądanie poszczególnych podstron witryny.

Co po audycie SEO?

Przygotowany przez MTWeb audyt SEO kończy się listą zaleceń optymalizacyjnych. Przygotujemy dla Ciebie plan optymalizacji oraz strategię działań pozycjonujących. Jeśli jakiś aspekt naszej analizy będzie dla Ciebie niejasny, możesz się z nami skontaktować mailowo lub telefonicznie. Chętnie rozwiniemy poszczególne zagadnienia, by wyjaśnić konieczność naniesienia poprawek na stronie.

Chcesz otrzymać audyt SEO strony?
Napisz do nas!