Skip to content

Jak zwiększyliśmy widoczność bloga podróżniczego w top 3 o 450%

Case study blog podróżniczy

O kliencie

Hasajacezajace.com to blog podróżniczy koncentrujący się wokół wędrówek po górach. Można na nim znaleźć nie tylko relacje z wypraw, ale również wiele praktycznych porad, między innymi dotyczących pobytu w górach z dziećmi. To, co wyróżnia ten blog to rozbudowane treści. Autorzy bloga bardzo skrupulatnie podchodzą do opisywanych tematów.

Cel kampanii

Podstawowym celem pozycjonowania strony była poprawa pozycji na słowa kluczowe generujące ruch, a także poszerzenie puli fraz o te z dużym wolumenem wyszukiwań.

Ponadto użytkownicy mieli otrzymywać treści lepiej dopasowane do zapytań, dzięki czemu blog mógłby zostać potencjalnym Klientem firm, które zechciałby z nim współpracować.

Okres prowadzenia kampanii

Działania SEO rozpoczęliśmy w lipcu 2020 roku. Rezultaty przedstawione w case study odnoszą się do sierpnia 2021.

Przed rozpoczęciem naszej współpracy strona klienta była widoczna na ok. 1000 fraz w TOP 3, 3300 fraz w TOP 10 oraz 8250 w TOP 50 organicznych wyników Google (wg danych z Senuto) Z kolei ruch organiczny wynosił średnio ok. 50 000 użytkowników miesięcznie (wg Google Analytics).

Kluczowy dla tego typu bloga jest sezon letni (od maja do sierpnia) kiedy liczba wejść na niego jest nawet 4-krotnie większa niż w pozostałym okresie.

Prowadzone działania

Współpracę z klientem rozpoczęliśmy od przeprowadzenia kompleksowego audytu SEO. Skupiliśmy się w nim na aspektach technicznych witryny oraz na przeanalizowaniu treści znajdującej się na niej. Pozwoliło to nam na przygotowanie listy zaleceń oraz planu działania.

Analiza techniczna strony

W pierwszej kolejności przeanalizowaliśmy aspekty techniczne strony. Przeprowadziliśmy analizę znajdujących się na stronie wtyczek pod kątem ich wzajemnie pokrywających się i wykluczających się funkcjonalności. Dodatkowo zwróciliśmy uwagę na wtyczki, które od wielu miesięcy nie były już aktualizowane przez twórców i ich wykorzystywanie mogło negatywnie wpłynąć na bezpieczeństwo strony.

Dzięki tym działaniom powstała lista proponowanych zmian oraz ewentualnych modyfikacji w kodzie strony, które miały zredukować obciążenie serwera i poprawić prędkość ładowania strony przy jednoczesnym zachowaniu niezbędnych funkcjonalności.

Przygotowanie nowej struktury kategorii i tagów oraz przebudowa menu strony

W momencie rozpoczęcia współpracy na stronie znajdowały się dwie podstawowe taksonomie – kategorie i tagi połączone z dodatkowymi podstronami, które imitowały działania kategorii. W efekcie zachodziła bardzo duża duplikacja treści, a linkowanie wewnętrzne było chaotyczne.

Dlatego na podstawie najczęściej wyszukiwanych fraz, naszych doświadczeń oraz praktyk stosowanych przez czołowe blogi tematyczne, przygotowaliśmy pomysł reorganizacji struktury witryny. Działania, które przeprowadziliśmy:

  • Wyeliminowaliśmy podstrony symulujące kategorie;
  • Uporządkowaliśmy podstawową taksonomię, czyli kategorie, tak aby nazwy wykorzystywały podział polityczny i krainy geograficzne;
  • Uporządkowaliśmy tagi tak, aby w żadnym aspekcie nie powielały nazewnictwa kategorii. Dzięki temu powstały takie tagi jak np. „góry z dzieckiem”, „szlaki w Tatrach”;

Gdy nowa struktura strony została wdrożona, przebudowaliśmy menu strony, które we właściwy sposób porządkuje treści.

Optymalizacja najważniejszych wpisów na stronie

Najważniejsze dla bloga artykuły znajdują się w kategoriach poświęconym górom Polski, Czech oraz Słowacji i właśnie od tych artykułów rozpoczęliśmy z Klientem optymalizację treści.

Wykorzystaliśmy do tego celu dane z Search Console na temat liczby wyświetleń i kliknięć na konkretne frazy oraz informacje z Senuto, pozwalające na analizę popularności słów kluczowych związanych z danym artykułem.

Optymalizacja artykułów blogowych objęła:

  • tytuły,
  • meta description,
  • adresy URL,
  • strukturę nagłówków,
  • wyróżnienia w treści,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • opisy alternatywne grafik.

Pozostałe działania

W kolejnych krokach skupiliśmy się na optymalizacji SEO strony głównej oraz podstron kategorii. Polegała ona przede wszystkim na przygotowaniu nowych opisów, które byłyby odpowiednio nasycone frazami kluczowymi.

Wdrożyliśmy również nawigację okruszkową mającą m.in. poprawić komfort przeglądania bloga.

Od początku współpracy prowadziliśmy również działania link buildingowe.

Rezultaty

Poprawienie aspektów technicznych strony, uporządkowanie struktury serwisu, optymalizacja treści poprzez nasycenie jej wartościowymi słowami kluczowymi oraz regularne dodawanie nowych artykułów spowodowały wzrost widoczności.

Największy procentowy wzrost zanotowaliśmy w TOP 3 wyników organicznych. Wyniósł on aż 450%.

Zakres widoczność  1 lipiec 2020 30 sierpień 2021 Wzrost
TOP 3 1 000 5 510 450%
TOP 10 3 400 11 000 223%
TOP 50 8 250 28 400 245%

 

Wyniki te oczywiście przełożyły się na wzrost ruchu na stronie, szczególnie w okresie, na którym najbardziej nam zależało, czyli okresie letnim. W lipcu 2020 roku serwis dzięki ruchowi organicznemu pozyskał 55 000, a w sierpniu 2021 roku było to już 185 000.

Porównanie liczby wejść z kanału organicznego (Dane z Google Analytics)

W poniższej tabeli zamieszczamy przykładowe frazy, na które widoczny była strona w sierpniu 2021r. wraz z wolumenem wyszukiwań.

Fraza kluczowa Pozycja (sierpień 2021) Śr. mies. liczba wyszukiwań (sierpień 2021)
morskie oko 2 90 500
babia góra 2 74 000
góry stołowe 1 60 500
góry sowie 1 40 500
dolina kościeliska 1 27 100

 

Imponujące rezultaty działań podjętych na blogu są wynikiem zarówno odpowiednich działań optymalizacyjnych, jak i zaangażowania klienta. Świadczy to o ogromnym znaczeniu współpracy i dobrych relacji nas jako agencji, z naszym klientem.

Blog hasajacezajace.com został również dostrzeżony przez Polską Organizację Turystyczną. W grudniu 2021 roku został on zwycięzcą IV Turystycznych Mistrzostw Blogerów pokonując 60 konkurentów.

KATEGORIE
Social Media

Chcesz dzięki naszym działaniom zdobyć klientów i zwiększyć sprzedaż?