Skip to content

5 cech dobrego contentu - przyciągnij klientów treściami na stronie

Cechy dobrego marketingu

Obecność firmy w internecie to niejako obowiązek dla każdego, kto chce trafić do szerszego grona odbiorców i uzyskać jeszcze lepsze wyniki sprzedaży. Zapewne już wiesz, że strona internetowa to Twoja wizytówka. Powinna być przejrzysta, estetyczna, a jednocześnie ciekawa dla odbiorcy. Jeśli Twoja strona spełnia te wymagania - świetnie! Teraz przyjrzyj się temu, co na stronie jest najważniejsze - treściom. To one są najskuteczniejszym narzędziem, za pomocą którego trafisz do odbiorców. W tym artykule przedstawimy Ci 5 najważniejszych cech dobrego contentu, dzięki którym przyciągniesz klientów!

Content marketing – czyli co?

Kiedy słyszysz o treściach na stronie, zapewne myślisz o prowadzeniu bloga firmowego. I słusznie – blog jest jednym z kluczowych narzędzi content marketingu. Ale nie jedynym. Treści na stronie to nie tylko artykuły. To również e-booki, grafiki, webinary, filmy czy prezentacje. W skrócie jest to wszystko, co publikujesz w sieci, a co posiada wartość edukacyjną. Każdy z tych elementów, to kolejna cegiełka, która prowadzi potencjalnego klienta w stronę Twojego biznesu. Warto zatem zadbać o to, by każdy z tych elementów został odpowiednio przygotowany.

Korzyści content marketingu – po co to robić?

Zapewne zastanawiasz się nad korzyściami content marketingu. Nie da się ukryć, że jest to działanie wymagające od Ciebie sporego zaangażowania. Dlaczego warto podjąć ten trud? Już tłumaczymy!

Zbudujesz wizerunek eksperta

Dzieląc się specjalistyczną wiedzą ze swoimi odbiorcami pokazujesz im, że doskonale znasz się na rzeczy. Tym samym udowadniasz im, że jesteś specjalistą w danej dziedzinie, a Twoja firma wykona zlecenie na wysokim poziomie. Dzięki temu potencjalni klienci chętniej Ci zaufają. Użytkownicy szukają potwierdzenia kompetencji danej firmy na stronie internetowej. Za pomocą contentu jesteś w stanie zyskać ich przychylność. Możesz to zrobić, np. za pomocą specjalistycznych artykułów na blogu.

Zdobędziesz lojalne grono odbiorców

Content marketing z założenia ma nieść za sobą wartość – jeśli Twoje treści okażą się wartościowe i warte uwagi, z pewnością zostanie to docenione przez odbiorców. Dzieląc się przydatną wiedzą, zyskasz grono fanów, którzy chętnie powrócą na Twoją stronę po garść świeżych informacji. Aby zachęcić użytkowników internetu do zaglądania do Twoich treści, warto zintegrować działania i informować ich o nowym contencie np. za pomocą mediów społecznościowych czy newslettera.

Wejdziesz w interakcję z odbiorcami

Zaangażowany odbiorca jest dla Ciebie na wagę złota. Zachęcaj go do komentowania, regularnie odpowiadaj na zapytania i komentarze. Dzięki temu zbudujesz relację z fanami Twojej strony czy profilu, a jednocześnie wzmocnisz wizerunek eksperta. Pamiętaj, że Twój odbiorca to również bardzo cenne źródło informacji. Możesz się od niego wiele dowiedzieć, np. na temat Twojego produktu (jego mocnych i słabych stron), ale także potrzeb i oczekiwań. Nie zmarnuj tego potencjału!

Podniesiesz swoje pozycje w Google

Content Marketing doskonale sprawdza się do wykorzystania w strategiach SEO. Tworząc wartościowe treści, które zostaną odpowiednio zoptymalizowane zgodnie z dobrymi praktykami SEO, mogą dać Ci korzyść w postaci lepszej widoczności w wynikach wyszukiwania w Google. Właściwie przygotowana i wdrożona strategia to klucz do sukcesu. Łącząc te dwa obszary, dajesz sobie możliwość dotarcia do szerszego grona użytkowników internetu, którzy w przyszłości mogą stać się nie tylko lojalnymi odbiorcami Twojego contentu, ale też wiernymi klientami.

Content is a king

Być może słyszałeś to stwierdzenie, którego użył Bill Gates już w 1996 roku. Pomimo upływu lat, nie traci ono na aktualności. Content nadal króluje w internecie i ma się świetnie. Jak już wiesz, może też przynieść duże korzyści dla Ciebie i Twojego biznesu. Jak zatem tworzyć skuteczny i przede wszystkim wartościowy content w marketingu? Przychodzimy z pomocą! Poznaj 5 cech dobrego contentu.

Prosty

Prostota jest kluczem do Twojego sukcesu. Ty, jako ekspert masz szeroką wiedzę na temat, w którym się specjalizujesz. Wiele pojęć i zagadnień, które dla Ciebie są oczywiste, mogą być zupełnie obce i niezrozumiałe dla Twojego odbiorcy. Dlatego też musisz dostosować język do grupy docelowej. Unikaj stosowania żargonu, a jeśli już decydujesz się na profesjonalizmy – wyjaśniaj ich znaczenie. Nie martw się, że Twój tekst może być zbyt prosty. Jeśli Twoją grupą docelową są klienci, którzy potrzebują danego rozwiązania, jednak nic nie wiedzą na jego temat, zasada im prościej, tym lepiej sprawdzi się tu idealnie.

Zupełnie inaczej sytuacja będzie wyglądała w przypadku, kiedy grupę docelową Twoich treści stanowią inni profesjonaliści z branży. Wtedy możesz sobie pozwolić na bardziej skomplikowane teksty i stosowanie specjalistycznych pojęć. Jak już wspominaliśmy – najważniejsze, aby Twój content odpowiadał jak najlepiej potrzebom i możliwościom odbiorcy. W końcu treści tworzysz dla niego.

Konkretny

Dzisiejszy odbiorca nie lubi długich treści. Jeśli poszukuje danej informacji, to oczekuje, że otrzyma ją w jak najprostszej formie. Dlatego też Twój content powinien być przede wszystkim konkretny. Jeśli tłumaczysz jakieś zagadnienie, zrób to prosto i możliwie krótko. Skup się na konkretach, nie ciągnij tematu poruszając przy tym kilkanaście innych wątków, które nie wnoszą nic do Twojego wywodu. Musisz dostosować się do swojego odbiorcy i szanować jego czas – a zwykle ma go niewiele.

Przykuwający uwagę

To, że treści powinny być interesujące wydaje się być sprawą oczywistą. Jak jednak sprawić, by nasza treść została zauważona i przeczytana? Tutaj z pomocą przychodzą tytuł i nagłówki. Powinny być chwytliwe i wzbudzać ciekawość. Współcześni odbiorcy bardzo często początkowo skanują tekst w kilka sekund, skupiając się właśnie na nagłówkach i tym samym oceniają, czy chcą dalej zapoznać się z proponowaną przez Ciebie treścią. Warto zatem poświęcić nieco uwagi tym elementom. Pamiętaj jednak aby unikać clickbaitów. Być może słyszałeś już to pojęcie, jednak kierując się zasadą prostoty, pokrótce je objaśnimy.

Clickbait jest tytułem, który przyciąga uwagę odbiorców. Jest sensacyjny, często szokujący, wzbudza ciekawość. Obok takiej treści trudno przejść obojętnie, dlatego najczęściej bardzo dobrze “się klika”. Tutaj pojawia się haczyk – często sensacyjny tytuł nie ma zbyt wiele wspólnego z treścią tekstu, lub sama treść jest wątpliwej jakości. W efekcie, równie szybko jak zainteresowanie, przychodzi rozczarowanie odbiorcy.

Jak można łatwo wywnioskować, clickbait co prawda przyniesie Ci dużą ilość kliknięć w tytuł, jednak wraz z rozczarowaniem, Twój czytelnik straci zaufanie do Twojej strony i zamieszczonych na niej treści. Musisz przyznać, że zdecydowane nie jest to gra warta świeczki.

Aktualny

Jakie informacje lubisz czytać? Zapewne takie, które są aktualne. Szkoda tracić czas na treści, które już się przedawniły i weryfikację ich prawdziwości. Dlatego też zadbaj o to, aby Twój content zawierał najnowsze informacje. W tym celu aktualizuj stworzone wcześniej artykuły i koryguj informacje, które uległy zmianie z biegiem czasu. Jeśli zbudujesz zaufanie u swoich odbiorców i przekonasz ich, że na Twoim blogu znajdą zawsze aktualny content, będą chętnie do Ciebie wracać. 

Aktualność treści ma jeszcze jeden wymiar – obserwuj co w danym momencie interesuje Twoich odbiorców. Jeśli Twoje treści będą odpowiadały na bieżące potrzeby klientów, możesz tylko wygrać. Śledź dokładnie co dzieje się w Twojej branży, jakie pojawiają się w niej nowinki, a z pewnością znajdziesz inspiracje do tematów. Możesz też skorzystać z tzw. contentu evergreen, który jest zawsze aktualny, w zależności od sezonu. Można tu wyróżnić wpisy o tematyce świąt, czy poszczególnych problemów pojawiających się każdego sezonu.

Kompletny 

Kiedy tworzysz wpis na bloga zadbaj o to, żeby możliwie jak najbardziej wyczerpać temat. Odbiorcy zainteresowani danym obszarem będą oczekiwać, że znajdą na Twojej stronie kompletne informacje. Tworząc takie treści, wzmocnisz swoją pozycję eksperta i pokażesz, że masz ogromną wiedzę. Boisz się, że teksty będą zbyt długie i odbiorcy nie będą chcieli ich czytać?

Stwórz dobrą nawigację wpisu. Jak to zrobić? Podziel treść na nagłówki i zastanów się nad tym jak powinny brzmieć – będą one stanowiły wskazówkę, która podpowie odbiorcom, w której części tekstu znajdą interesujący ich fragment. Możesz ułatwić czytelnikom poruszanie się po tekście jeszcze bardziej, umieszczając na jego początku spis treści złożony z nagłówków. Zadbaj o to, by po kliknięciu w nagłówek w spisie treści, odbiorca został przeniesiony bezpośrednio do wybranego akapitu.

Masz już dobry content i co dalej?

Kiedy zaczniesz tworzyć wartościowy content systematycznie, to czas na podjęcie działań, które umożliwią większej liczbie odbiorców dotarcie do Twoich treści. Na tej płaszczyźnie największym sprzymierzeńcem będzie dla Ciebie optymalizacja SEO. Odpowiednio stworzona strategia i dobór właściwych słów kluczowych pomogą Twoim tekstom piąć się w górę w organicznych wynikach wyszukiwania. A to z kolei przyniesie Ci nowych odwiedzających na stronie, a w dalszej perspektywie także klientów i podniesienie sprzedaży.

Pamiętaj też, że najbardziej efektywne rezultaty osiągniesz współpracując z ekspertami w tej dziedzinie.

Czy content marketing działa tylko na stronie internetowej?

Zastanawiasz się jak jeszcze możesz wykorzystać content marketing? Pamiętaj, że działania w tym obszarze możesz prowadzić także poza stroną internetową, np. w mediach społecznościowych. Synergia działań to najlepsze rozwiązanie, na jakie możesz się zdecydować. Udostępniaj wartościowy content na swoich profilach w social mediach, a Twoi odbiorcy z pewnością to docenią. 

Napisałeś wartościowy tekst blogowy i umieściłeś go na stronie? Świetnie – poinformuj o tym swoich fanów w mediach społecznościowych! Napisz post, który pokaże wybrany element z tekstu i zaproś swoich odbiorców do przeczytania artykułu, w celu zgłębienia tematu, który zajawiłeś we wpisie – nie zapomnij też o dodaniu linka. 

Podejmij współpracę z agencją marketingu internetowego

Pamiętaj, że zarówno w przypadku contentu na blogu, jak i w mediach społecznościowych konieczna jest systematyczność i konsekwencja w działaniu. Jeśli zależy Ci na tym, żeby Twój content był wartościowy i pomagał Ci w budowaniu wizerunku i pozycjonowaniu, jednak nie wiesz jak, lub nie masz czasu się tym zająć – mamy dla Ciebie rozwiązanie! Podejmij współpracę ze specjalistami z zakresu marketingu internetowego. Uzyskasz pomoc zarówno w zakresie content marketingu, jak i pozycjonowania czy mediów społecznościowych.

A jaki jest Twój content na stronie? Czy posiada wszystkie 5 cech, o których wspomnieliśmy? Jeśli widzisz, że content na Twojej stronie nie przynosi oczekiwanych efektów, skontaktuj się z naszą agencją. Wspólnie popracujemy nad zmianą treści i połączymy siły z działaniami SEO. Pomożemy Ci wnieść Twoje treści na wyższy poziom.

Marta Dobosz

Specjalista ds. Content Marketingu

KATEGORIE
Social Media

Chcesz dzięki naszym działaniom zdobyć klientów i zwiększyć sprzedaż?