Skip to content

Jak zwiększyliśmy ruch organiczny o 478% rok do roku dla branży medycznej

Jak zwiększyliśmy ruch organiczny o 478% rok do roku dla branży medycznej

Pozycjonowanie branż specjalistycznych, takich jak medyczna, jest zadaniem trudnym. Podstawowy problem to wysoka konkurencja – nie tylko w postaci innych gabinetów, ale przede wszystkim portali z poradami.

Poprzeczkę podnoszą dodatkowo częste aktualizacje algorytmu Google, które zwykle powodują duże zawirowania w obszarach prawa, finansów, a także medycyny – YMYL – branż wpływających na codzienne życie każdego człowieka. Jednak odpowiednie podejście i właściwa strategia SEO pozwalają na uzyskanie zaskakujących rezultatów.

Cel kampanii

Podstawowym celem pozycjonowania strony był wzrost ruchu organicznego z wyszukiwarki Google PL na frazy związane z ofertą naszego klienta. Były to nie tylko lokalne słowa kluczowe powiązane z dostępnymi specjalistami, ale przede wszystkim schorzenia, z którymi pacjent może udać się do gabinetu.

Okres prowadzenia kampanii

Intensywne działania SEO na stronie rozpoczęliśmy początkiem 2019 roku. Rezultaty przedstawione w case study odnoszą się do lipca 2020.

Na początku była to stosunkowo prosta strona ofertowa, z opisem usług, informacjami o specjalistach i niezbędnymi danymi kontaktowymi. Według danych Senuto witryna pojawiała się w TOP 3 wyników wyszukiwania na 5 do 7 fraz, w TOP 10 posiadała ich około 30. Przekładało się to na niewielki ruch organiczny – wg Google Search Console było to ok. 2,5 tysiąca wejść miesięcznie.

Prowadzone działania

Na początku działań wybraliśmy w porozumieniu z klientem startowe słowa kluczowe, a następnie wykonaliśmy kompleksowy audyt witryny. Tworząc plan optymalizacji skupiliśmy się nie tylko na widoczności istniejących wówczas podstron, ale również rozpoczęliśmy poszukiwanie rozwiązania, które poszerzy pulę fraz kluczowych związanych z usługami, także zaprezentuje naszego klienta jako profesjonalistę.

Wybór padł na blog ekspercki. Nie podejmowaliśmy na nim tematów ogólnych. Wspólnie zdecydowaliśmy się na przygotowywanie wysokiej jakości artykułów opisujących schorzenia, z którymi pacjenci mogą przyjść do gabinetu. Użytkownik poszukujący informacji o danej przypadłości uzyska wiedzę ze sprawdzonego źródła. Profesjonalne podejście zaprezentowane poprzez rzetelnie przygotowane (ale nie reklamowe) treści, z pewnością zachęci również do skorzystania z usług. Całość dopełniła kompleksowa optymalizacja podstron ofertowych i rozbudowana strategia linkbuildingu – z wielu powiązanych tematycznie źródeł.

Rezultaty

Na efekty nie trzeba było długo czekać. Wartościowy content w połączeniu z wysokiej jakości optymalizacją strony szybko przyciągnął użytkowników. W połowie roku 2019 miesięczna liczba wizyt przekroczyła 10 tysięcy. Regularne publikowanie treści pozwoliło bardzo szybko poszerzyć pulę słów kluczowych kierujących do strony. Blog był nie tylko chętnie czytany, ale również stanowił pierwszy krok do wielu konwersji.

1 lipca 2020 strona posiadała ponad 2 100 fraz w TOP 10 i ponad 950 fraz w TOP 3 wyników wyszukiwania.

Przełożyło się to oczywiście na ruch w witrynie. Lipiec 2020 to ponad 47 tys wejść miesięcznie. W porównaniu do analogicznego okresu w roku 2019, wzrost wyniósł 478%. Dzienny ruch organiczny na stronie to ok. 2,5 tysiąca sesji – czyli tyle ile w ciągu miesiąca na początku naszej współpracy.

Pomimo aktualizacji algorytmów i widocznych wahań na początku roku 2020 witryna utrzymuje się w czołówce na frazy związane z wieloma schorzeniami, których leczenie wspiera nasz klient. Jest to przykład nie tylko skutecznych działań pozycjonera, ale również dobrej współpracy na linii agencja – klient.

Chcesz osiągać podobne wyniki?
Skontaktuj się z nami!