Jak zwiększyliśmy widoczność bloga podróżniczego w top 3 o 450%
Audyt SEO
Najważniejsze zalety audytu SEO
Kompleksowa analiza SEO
Audyt od ogółu do szczegółu
Napisany zrozumiałym językiem
Każdy element analizy strony internetowej zawiera wyjaśnienie jej znaczenia oraz krótki, 3-4 zdaniowy wniosek, wyróżniony w treści audytu. Dzięki temu dowiesz się dlaczego audytujemy dany aspekt i czy ma on obecnie pozytywny wpływ na pozycjonowanie, czy może wręcz przeciwnie.
Audyt SEO to podstawa dalszych działań
To właśnie z audytu strony WWW wynikają wnioski optymalizacyjne, na których podstawie tworzony jest plan optymalizacji. Bez tego trudno o prawidłowy dobór strategii zgodnej z potrzebami Twojego biznesu, założonymi celami oraz aktualnymi możliwościami Twojej domeny i strony.
Zamów audyt SEO dla Twojej strony
Zbadamy dla Ciebie ponad 90 aspektów witryny!
Audyt strony internetowej z agencją MTWeb z Krakowa
Audyt SEO z myślą o Twojej stronie
Analiza SEO jest wykonywana na podstawie wcześniejszych rozmów i wstępnego doboru słów kluczowych. Każda strona to dla nas nowy projekt, dopasowany do potrzeb Twojego biznesu.
Wykonuje go Specjalista ds. SEO
Cały audyt SEO strony prowadzi specjalista z doświadczeniem, wykorzystując bogaty pakiet narzędzi. Dzięki temu masz pewność, że zamawiając audyt nie otrzymasz wydruku z crawlera z szablonowymi, niewiele mówiącymi wnioskami.
Zawiera krótkie podsumowanie
Pakiet sugestii, który umieszczamy na końcu audytu SEO, wskazuje na najważniejsze problemy strony oraz sposoby ich wyeliminowania.
Audyt SEO spójny z planem optymalizacji
Na podstawie audytu Twojej strony internetowej tworzymy czytelne wytyczne optymalizacyjne. Prezentujemy tam najważniejsze modyfikacje, które wprowadzimy za Twoją zgodą.
Przygotowujemy zalecenia contentowe
W ramach planu optymalizacji, będącego efektem audytu strony WWW, otrzymasz podstawową instrukcję przygotowania treści na stronę. Jeśli chcesz zlecić je nam lub potrzebujesz szczegółowych wytycznych – nie ma problemu!
Tworząc audyt, nie szukamy błędów na siłę
Jeżeli widzimy, że dany aspekt strony jest zoptymalizowany i działa prawidłowo – mówimy o tym wprost. Przygotowując audyt SEO zwracamy szczególną uwagę tylko na elementy, które należy poprawić. Lata praktyki pozwalają nam nakreślić potrzeby Twojej strony. Google się zmienia – my również.
Sprawdź naszą skuteczność w praktyce
Sprawdź kto nam zaufał i co o nas myślą klienci
Sprawdź kto nam zaufał
Zamów audyt SEO dla Twojej strony
Zbadamy dla Ciebie ponad 90 aspektów witryny!
Główne elementy naszego audytu strony internetowej
Czy jesteś widoczny dla Google?
To podstawowe pytanie, na które ma odpowiedzieć audyt strony internetowej. Sprawdzimy dla Ciebie dokładnie stan indeksu wyszukiwarki. Weryfikujemy nie tylko liczbę wyników, ale również wygląd snippetów. Doświadczony specjalista tworzący Twój audyt już na pierwszy rzut oka jest w stanie ocenić ich poprawność, a także czy na stronie nie dzieje się nic niepokojącego. Tak prosta analiza, w połączeniu ze sprawdzeniem widoczności na określone frazy tworzy pierwsze wnioski, stanowiące podstawę do dalszej części audytu SEO.
Trudno mówić o pozycjonowaniu w Google bez zastosowania ogólnodostępnych narzędzi dostarczanych przez tą firmę. Przygotowując audyt SEO, już na wstępie weryfikujemy, czy posiadasz Google Search Console, Google Analytics lub Google Tag Manager. Jeśli będzie taka potrzeba, zarekomendujemy lub wykonamy wdrożenie.
Metatagi i adresy URL w audycie SEO
Po wstępnej ocenie, czas na weryfikację elementów przy użyciu, których Twoja strona przedstawia się w wynikach wyszukiwania. Mowa oczywiście o metatagach, a w szczególności tych najważniejszych – title oraz meta description. Tworząc audyt SEO Twojej strony oceniamy ich długość, naturalność i sposób wykorzystania słów kluczowych. Ważnym dla nas aspektem są również ewentualne duplikacje.
Nie mniej ważnym elementem identyfikacyjnym, na którym zwracamy szczególną uwagę w audycie SEO są adresy URL. Oceniamy ich długość, konstrukcję, możliwości uproszczenia i poprawność zastosowania słów kluczowych. Mamy jednak świadomość, że nie każdy CMS umożliwia kompleksową edycję adresów i nie rekomendujemy tutaj zmian ponad dostępną konfigurację.
Audyt zawartości strony
Audyt SEO grafik i zdjęć
Równie istotnym nośnikiem informacji są grafiki. Aby były poprawnie interpretowane przez Google, powinny posiadać opis alternatywny związany z ich zawartością. Dodatkowo, warto zadbać o czytelne nazewnictwo plików, z frazami jasno określającymi powiązanie tematyczne z daną stroną. Dlatego też obrazy to bardzo ważny element naszego audytu SEO.
Analiza duplikacji treści
Jednym z większych wrogów pozycjonowania są duplikacje treści. Dlatego też w ramach audytu SEO przeanalizujemy dla Ciebie duplikację wewnętrzną i zewnętrzną Twojej strony. Praktyki takie jak kopiowanie opisów produktów z innych stron internetowych, powielanie treści w ramach własnej witryny (np. stały blok z opisem firmy w stopce), czy stosowanie tej samej zawartości na stronie, Allegro i w innych serwisach ogłoszeniowych to duży minus dla pozycjonowania.
Audyt dostępności dla robotów Google
Analiza dostępności dla crawlerów nie kończy się na sprawdzeniu stanu indeksu. Przeprowadzając audyt SEO sprawdzamy zawartość pliku robots.txt, sitemapy oraz sekcji head Twojej witryny. Dzięki temu jesteśmy w stanie określić czy najważniejsze elementy strony są w pełni dostępne, a także czy zablokowane zostały treści niepotrzebne w wynikach wyszukiwania. Z jednej strony zadbamy więc o widoczność, a z drugiej lepiej zagospodarujemy dostępny crawl budget.
Audyt linkowania wewnętrznego
Analiza techniczna Twojej witryny to ważny element audytu SEO
W audycie SEO weryfikujemy również stronę techniczną Twojej witryny. Sprawdzamy, czy w prawidłowy sposób określono główną wersję adresu URL (z www lub bez www), a także czy została ona wyposażona w certyfikat SSL (protokół https). Audyt SEO zawiera także test poprawności przekierowań oraz wdrożenia adresów kanonicznych.
Ponadto, analizujemy prędkość ładowania strony, z uwzględnieniem wyników desktopowych i mobilnych. W audycie SEO sprawdzamy także poprawność działania na urządzeniach mobilnych. Przetestujemy Twoją witrynę pod kątem zastosowania przestarzałych technologii niewspieranych przez Google i zgodności z obowiązującymi standardami.
Większość wspomnianych wyżej elementów nie jest uważana wprost za czynniki rankingowe Google. Należy jednak pamiętać, że bezpieczeństwo przesyłu danych, dostępność niezależnie od urządzenia i szybkość działania wpływają na odczucia użytkowników – a roboty Google starają się przecież symulować ich zachowania. Dlatego też, przygotowując dla Ciebie audyt SEO, sprawdzamy również te aspekty witryny.
Audyt SEO linków przychodzących
Jednym z istotnych aspektów, wywierających wpływ na autorytet domeny i zaufanie wyszukiwarki do Twojej strony jest profil linków do niej prowadzący. Linkowanie od dawna nie ma już kluczowego znaczenia w kontekście SEO, ale nadal lepiej posiadać odnośniki z wartościowych domen, niż ze spamerskich for.
Dlatego też w ramach audytu SEO oceniamy profil linków do Twojej strony, stosując znane na rynku narzędzia. Dzięki temu jesteśmy w stanie określić liczbę i pochodzenie odnośników, a także ich powiązanie tematyczne z Twoją stroną. Wysokiej jakości linki, pochodzące z wartościowych treści zamieszczonych na stronach o wysokim zaufaniu, działają dobrze na Twoją widoczność w Google.
Zamów audyt SEO dla Twojej strony
Zbadamy dla Ciebie ponad 90 aspektów witryny!
Nasz audyt SEO to nie tylko wspomniane wyżej elementy
Profesjonalny audyt SEO to połączenie wiedzy i narzędzi
Audyt strony WWW nie może zostać poprawnie przeprowadzony bez użycia zaawansowanych narzędzi. Kluczową rolą specjalisty jest interpretacja wyników – wykluczenie zbędnych, podkreślenie tych najważniejszych oraz dodanie spostrzeżeń, których żaden dostępny na rynku crawler nie jest w stanie wygenerować. Dla Ciebie łączymy to wszystko w jednym czytelnym dokumencie. Audytując stronę stosujemy rozbudowane narzędzia dla SEO tj. m.in.: Screaming Frog, Majestic, Senuto.
Pozycjonujemy w Google, więc tworząc audyt SEO nie zapominamy o ich narzędziach, w tym: PageSpeed Insights, Test optymalizacji mobilnej, Narzędzie do testowania danych uporządkowanych. Używamy także szeregu narzędzi dodatkowych, które skupiają się na pojedynczych aspektach witryny tj. Siteliner czy Copyscape oraz wtyczek ułatwiających przeglądanie poszczególnych podstron witryny.
Co po audycie SEO?
Przygotowany przez MTWeb audyt SEO kończy się listą zaleceń optymalizacyjnych. Przygotujemy dla Ciebie plan optymalizacji oraz strategię działań pozycjonujących. Jeśli jakiś aspekt naszej analizy będzie dla Ciebie niejasny, możesz się z nami skontaktować mailowo lub telefonicznie. Chętnie rozwiniemy poszczególne zagadnienia audytu, by wyjaśnić konieczność naniesienia poprawek na stronie.