Jak zwiększyliśmy widoczność bloga podróżniczego w top 3 o 450%
Optymalizacja SEO stron internetowych
Kluczowe aspekty optymalizacji stron internetowych dla SEO
Dostępność dla użytkownika
Treści na stronie powinny być łatwo dostępne, niezależnie od urządzenia, z którego korzysta Twój klient.
Dostępność dla robotów
Żadna optymalizacja SEO nie zadziała, jeżeli dyrektywy w kodzie ograniczają widoczność dla crawlerów wyszukiwarek.
Struktura menu strony i adresy URL
Łatwa nawigacja i czytelne adresy to plus zarówno dla użytkowników, jak i Google.
Metatagi title i description
Wartościowe treści SEO
Im więcej wartościowej i zoptymalizowanej pod słowa kluczowe treści, tym lepiej. Jeśli nie masz czasu i możliwości samodzielnego jej tworzenia – chętnie pomożemy!
Zgodność ze standardami
Sprawdzamy, czy Twoja strona spełnia wytyczne W3C, a także czy posiada odpowiednie znaczniki uzupełniające tj. Schema czy OpenGraph, które poszerzają zakres informacji w wynikach wyszukiwania czy Social Media.
Zamów optymalizację SEO dla Twojej strony
Przygotujemy dla Ciebie kompleksowy plan optymalizacji
Optymalizacja strony WWW z agencją MTWeb z Krakowa
Optymalizujemy strony zgodnie z zaleceniami Google
W ten sposób ograniczamy ryzyko kar ręcznych i algorytmicznych do minimum. Upychanie słów kluczowych i działania spamerskie to obecnie droga do zniknięcia z wyników wyszukiwania.
Wiemy, że strona musi sprzedawać
Dobieramy słowa kluczowe i strategię działań w taki sposób, by Twoja strona możliwie jak najszybciej zaczęła generować zyski. Szybko jednak nie znaczy od razu.
Elastyczność strategii
Wspólnie z Tobą stworzymy plan działań SEO. Dzięki temu optymalizacja strony stanie się jednym z elementów rozwoju Twojego biznesu w Internecie.
Stała komunikacja
Zakres prac i wprowadzane zmiany będą na bieżąco konsultowane z Tobą. Jeżeli pojawią się wątpliwości – chętnie je wyjaśnimy.
Łączymy wiedzę z różnych dziedzin
Dzięki wiedzy z zakresu marketingu, tworzenia stron internetowych i przygotowywania jakościowego contentu, jesteśmy w stanie ułożyć kompleksową strategię dla Twojej strony i w dużej mierze realizować ją we własnym zakresie.
MTWeb to nie tylko optymalizacja stron internetowych
Na naszą ofertę składa się również jakościowe linkowanie, tworzenie treści, prowadzenie Social Media, a także reklamy – Google Ads i Facebook Ads. Jeśli chcesz połączyć strategię SEO z innymi formami marketingu – zapraszamy do współpracy!
Sprawdź naszą skuteczność w praktyce
Sprawdź kto nam zaufał i co o nas myślą klienci
Sprawdź kto nam zaufał
Zamów optymalizację SEO dla Twojej strony
Przygotujemy dla Ciebie kompleksowy plan optymalizacji
Optymalizacja stron przez agencję MTWeb
Analityka to podstawa działań SEO
Optymalizacja stron WWW nie ma sensu bez ciągłej analizy danych dotyczących widoczności oraz ruchu. Dlatego też od pierwszego dnia naszej współpracy dokładnie przyglądamy się działaniu i zawartości Twojej strony internetowej. Wspólnie dokonujemy doboru słów kluczowych, określając ich potencjał w stosunku do aktualnych możliwości domeny. Następnie przygotowujemy dla Ciebie audyt SEO – kompletną analizę zalet i wad witryny. Dzięki temu zyskujemy pełny obraz możliwości i możemy stworzyć plan optymalizacji strony internetowej.
Optymalizacja SEO menu strony
Menu strony jest jak spis treści w książce. Dzięki niemu użytkownik szybko dociera do interesujących go treści. Dobre menu nie jest bardzo długą listą, a ponadto w sposób logiczny dzieli produkty lub usługi na określone kategorie. Bardzo ważne jest tutaj nazewnictwo poszczególnych pozycji. Optymalizacja strony polega w tym przypadku na wykorzystaniu odpowiednich słów kluczowych, powiązanych z poszczególnymi elementami oferty. Wpływa to nie tylko na łatwość nawigacji, ale i prawidłową dystrybucję autorytetu strony.
Optymalizacja SEO adresów URL
Prawidłowy adres URL to w teorii taki, który użytkownik mógłby samodzielnie wpisać w pasek adresu przeglądarki, nie męcząc się przy tym zbytnio. W związku z tym nie powinien zawierać wielkich liter, polskich znaków diakrytycznych, znaków specjalnych i innych spoza standardowego alfabetu (i liczb, jeśli są niezbędne). Im mniej, tym lepiej – wystarczy domena i nazwa usługi, kategorii lub produktu. Na blogu – tytuł artykułu. Wyrazy powinny być rozdzielane myślnikiem „-”, a nie podkreślnikiem „_”.
W ramach optymalizacji strony sprawdzamy możliwość uproszczenia adresów URL i jeśli jest taka potrzeba – wdrażamy odpowiednie zmiany, z wykorzystaniem dopasowanych do podstrony słów kluczowych.
Optymalizacja SEO nagłówków
Już raz nawiązaliśmy do tego, że strona internetowa jest jak książka opisująca Twoją ofertę. Mamy już dobry spis treści, przydałyby się jeszcze tytuły rozdziałów i podrozdziałów. Taką właśnie rolę na każdej podstronie pełnią nagłówki. Najważniejsze słowo kluczowe (nazwa produktu, usługi, kategorii, tytuł artykułu), powinno znajdować się w jedynym na podstronie nagłówku H1. Do utrzymania prawidłowej struktury treści niezbędne są również nagłówki H2 i H3, w których powinny znaleźć się inne wersje nazwy oraz wyróżniki prezentowanego elementu oferty. Naszą rolą jest optymalizacja struktury nagłówków w taki sposób, by zawierały one frazy często wyszukiwane przez użytkowników. W ramach optymalizacji strony możemy również stworzyć hierarchię nagłówków od podstaw.
Optymalizacja treści na stronie
Tekst znajdujący się na stronie musi być wartościowy dla użytkownika. Nie może więc stanowić zlepka słów kluczowych, a także zawierać nadmiaru fraz związanych z innymi podstronami. Treści na stronie bardzo często są dość krótkie i lakonicznie opisują ofertę – a powinny być wyczerpujące, z wyróżnionymi najważniejszymi aspektami dla potencjalnego klienta.
Optymalizacja tego elementu polega na zastosowaniu i wyróżnieniu słów kluczowych ściśle związanych z prezentowanym na podstronie elementem oferty. Jeżeli treści jest za mało – chętnie ją dla Ciebie rozbudujemy.
W przypadku braku podstron dedykowanych poszczególnym elementom oferty, przygotujemy dla Ciebie ich koncepcję i pomożemy we wdrożeniu.
Optymalizacja grafiki – zdjęcia, rysunki, schematy
Zdjęcia również mogą pełnić istotną rolę w zachęcaniu użytkownika do konwersji na Twojej stronie. Przede wszystkim grafiki powinny być czytelne i wysokiej jakości, ale w zoptymalizowanym rozmiarze. Elementami istotnymi dla pozycjonowania są nazwa pliku i opis alternatywny. Warto, by zawierały one słowa kluczowe jednoznacznie określające produkt lub usługę, do których się odnoszą.
Dla Ciebie optymalizujemy opisy alternatywne zdjęć. Jeśli grafiki okażą się elementem spowalniającym stronę – na pewno przygotujemy koncepcję ich optymalizacji.
Szybkość ładowania strony – poprawa wskaźnika PageSpeed Insights
Wadą estetycznych, rozbudowanych stron internetowych często jest ich bardzo duży rozmiar. O ile użytkownik komputera, korzystający ze stacjonarnego łącza będzie mógł szybko taką witrynę otworzyć, to w przypadku łączy mobilnych oczekiwanie będzie trwało długo – być może za długo. Roboty Google o tym wiedzą i są w stanie zasymulować odpowiednie warunki.
Szybkość ładowania strony nie jest uważana za czynnik rankingowy, ale przedłużające się wczytywanie zawartości może zniechęcać użytkowników, a także powodować zbyt szybkie wycofywanie się ze strony crawlerów. W ramach audytu i planu optymalizacji strony przygotujemy dla Ciebie odpowiednie zalecenia. W miarę możliwości technicznych wdrożymy również część zmian.
Zamów optymalizację SEO dla Twojej strony
Przygotujemy dla Ciebie kompleksowy plan optymalizacji
Optymalizacja linkowania wewnętrznego
Linkowanie pomiędzy poszczególnymi podstronami nie powinno opierać się jedyne na menu i liście produktów. Zastosowanie linkowania w treści z wykorzystaniem anchorów zawierających słowa kluczowe pomoże poprawić pozycje w wynikach wyszukiwania. Z drugiej strony, prawidłowe zastosowanie atrybutu „nofollow” na linkach bez słów kluczowych i odnośnikach wychodzących wpływa na dobre gospodarowanie crawl budgetem.
Optymalizacja Twojej strony WWW w tym zakresie to kompleksowa analiza treści i wdrożenie linków pomiędzy powiązanymi ze sobą elementami Twojej oferty. Oczywiście wszystko z umiarem – nadmiar linkowania również jest bardzo szkodliwy.
Przekierowania odpowiednie dla SEO
Zastosowanie odpowiednich przekierowań 301 pomaga utrzymać prawidłową strukturę adresów URL oraz skierować użytkownika (a co za tym idzie roboty Google) do odpowiednich treści. Nie ma potrzeby, by użytkownik trafiał na irytujące błędy 404 lub korzystał z wersji niezabezpieczonej strony, gdy niedawno wdrożyłeś certyfikat SSL. Optymalizujemy przekierowania w taki sposób, by zachować jedną prawidłową wersję adresu Twojej strony internetowej, a także unikać błędów 404 wynikających ze zmiany adresu URL.
Zarządzanie indeksowaniem
Działania robotów Google trudno przewidzieć, ale korzystając z instrukcji zawartych w pliku robots.txt i znacznikach meta-robots mamy możliwość zasugerowania im, czy dany element strony jest istotny i powinien zostać zindeksowany, czy może jednak warto go pominąć. Podstrony tj. panel logowania, zarządzanie kontem użytkownika, koszyk, proces składania zamówienia czy polityka prywatności nie mają znaczenia w kontekście wyników wyszukiwania i nie muszą być indeksowane. Podczas optymalizacji Twojej strony sprawdzamy zawartość pliku robots, a także znaczników meta-robots. Jeśli są niepoprawne, zmienimy je. Wygenerujemy również mapę witryny i dodamy ją do Google Search Console, by indeksowanie zawartości było dla robotów łatwiejsze.
Dodatkowe znaczniki – nie tylko dla SEO
Niektóre opcjonalne elementy kodu witryny w znaczący sposób wpływają na sposób prezentacji Twojej strony w wynikach wyszukiwania oraz w Social Media. Jeśli chodzi o Google – warto wdrożyć na stronie Breadcrumbs oraz Schema. Pierwszy element pokazuje ścieżkę dotarcia do danej podstrony – od strony głównej, przez kategorie po podstronę docelową. Schema natomiast pozwala na określenie znaczenia poszczególnych treści na stronie – np. nazwy produktu, jego ceny, oceny użytkowników lub stanu magazynowego. Dzięki temu w wynikach wyszukiwania przy linku do Twojej strony pojawi się więcej informacji.
W widoczności w Social Media pomaga natomiast OpenGraph. Wdrożenie odpowiednich znaczników pomaga w określeniu tytułu, opisu i grafiki, które wyświetlają się po udostępnieniu linków do strony np. na Facebooku. Przygotujemy dla Ciebie zalecenia optymalizacyjne oraz pomożemy we wdrożeniu tych elementów na Twojej stronie. Jest to aspekt poboczny, ale bardzo przydatny w budowie wizerunku witryny.
Na tym nie kończy się optymalizacja Twojej strony…
To tylko kilkanaście z bardzo wielu elementów skutecznej optymalizacji SEO strony. Komfort obsługi, bezpieczeństwo (SSL), animacje i inne czynniki wpływają na Twoją widoczność w wynikach wyszukiwania. Naszym zadaniem jest identyfikacja braków i ich poprawa. Wiele zmian jesteśmy w stanie wprowadzić samodzielnie. Część jednak, dotycząca głębokich ingerencji w kod, może wymagać interwencji programisty.
Optymalizacja strony jest procesem ciągłym. W ramach pozycjonowania szerokiego ciągle poszerzamy pulę fraz, a zmiany działania algorytmów Google wpływają na kształt strategii działań SEO. Jak już wspomnieliśmy, kierujemy się analityką – jeżeli zauważymy konieczność naniesienia poprawek, na pewno się tym zajmiemy.