5 wskazówek na skuteczną reklamę na Facebooku

thumbnail

Skoro postanowiłeś zapoznać się z niniejszym artykułem, można przypuszczać, że masz za sobą pierwsze działania z reklamami na Facebooku. Wypróbowałeś, ale uzyskane efekty były dalekie od oczekiwanych. Zgadza się? Być może aktualnie jesteś sceptycznie nastawiony wobec marketingu na Facebooku i zastanawiasz się, czy niesatysfakcjonujący rezultat wynika z ograniczonego budżetu, czy po prostu „Facebook nie działa” w Twojej niszy? Powodów może być znacznie więcej. Poniższa publikacja pomoże spojrzeć Tobie na ten system reklamowy z zupełnie innej perspektywy. Zdradzimy Tobie 5 wskazówek, dzięki którym stworzysz kampanię, która... działa! Zobacz, o co musisz zadbać, a czego unikać, aby Twój biznes nabrał wiatru w żagle, dzięki Facebookowi!


Po pierwsze - NIE używaj przycisku „Promuj post”

Doskonale wiemy, że to sprzeczne z intuicją. Prawdopodobnie już wcześniej trochę „promowałeś” i wiemy o tym, bo któż od tego nie zaczynał? Ale czy wiesz, do czego właściwie służy ta opcja? Celem tej metody jest uzyskanie zaangażowania umieszczonego posta na Facebooku. Algorytm Facebooka dostarczy Ci tyle komentarzy i polubień, ile to możliwe. Brzmi dobrze, ale nie nie jest to rezultat, na którym powinno Tobie zależeć.

Musisz być świadom, że osoby komentujące i lubiące posty niekoniecznie są kupującymi. Po wybraniu opcji doładowania środków reklama będzie kierowana do masowego grona odbiorców, którzy lubią komentować lub reagować na posty, tym samym uzyskując „zaangażowanie”. W większości przypadków nie równa się to jednak sprzedaży.

Wskazówka: Użyj Menedżera Reklam na Facebooku, aby utworzyć kampanię reklamową z celem odwiedzin w witrynie. W ten sposób Facebook pomoże wyświetlać Twoją reklamę osobom, które najprawdopodobniej klikną Twoje reklamy i poczekają na załadowanie. Mogą to nie być osoby, które lubią komentować/lubić posty. Niemniej jednak z naszego doświadczenia wynika, że osoby te lepiej przekształcają się w sprzedaż.

board-2449726_1920.jpg

Po drugie - Zawsze wybieraj miejsca docelowe reklamy

Przyznaj, ile razy wybrałeś „Automatyczne miejsca docelowe” podczas tworzenia kampanii reklamowej na Facebooku? Podobnie jak w przypadku reklam z fizycznym billboardem, lokalizacja reklamy musi być strategiczna. Gdy wybierzesz opcję „Automatyczne miejsca docelowe”, Facebook będzie popychać Twoje reklamy do każdego możliwego miejsca docelowego. Nie jest to dobra strategia. Ta sama reklama, której używasz do wiadomości na Facebooku, nie będzie tak skuteczna, jeśli użyjesz jej do reklamy na Instagramie. Używanie automatycznych ustawień miejsc marnuje potencjał Twojego budżetu! Dla ułatwienia, rozważmy różne cele miejsc reklamowych dostępnych na Facebooku.

  • Aktualności na Instagramie. Jeśli jesteś nowy na rynku, nie reklamuj się na Instagramie. Wynika to z faktu, że ludzie bardzo szybko scrolują Instagrama - są tam, aby obejrzeć zdjęcia. Jeśli nie znają Twojej firmy, reklama zostanie szybko przewinięta. Jeśli jednak Twoja marka jest znana i ma pewną przyczepność na rynku - Instagram może okazać się skutecznym źródłem.
  • Aktualności na Facebooku. To najskuteczniejsze i najczęściej wybierane miejsce na reklamy. Jest to forma reklamy natywnej, w której reklama wygląda jak organiczny post na Facebooku. Dzięki temu jest nieinwazyjna, ponieważ nie przeszkadza użytkownikowi w przewijaniu Facebooka. Pamiętaj jednak, żeby wyróżnić reklamę, która złudnie przypomina post, aby zostać zauważonym!
  • Ekspresowe artykuły na Facebooku. To umieszczenie reklamy jest nieco bardziej zakłócające, ponieważ pojawi się między artykułami na Facebooku. Mogą nie działać tak skutecznie - przeszkadzasz użytkownikom, którzy czytają artykuł.
  • Prawa kolumna. Te reklamy są wyświetlane po prawej stronie strony na Facebooku na komputerze. Zajmują małą część ekranu, dlatego zalecamy użycie w tym przypadku obrazów o wysokim kontraście, aby przyciągnąć uwagę użytkowników. Reklamy w prawej kolumnie są zwykle idealne do kampanii brandingowych lub reklam retargetingowych.
  • Facebook Marketplace. Są to reklamy wyświetlane, gdy użytkownicy przeglądają Marketplace w aplikacji Facebook. Ze względu na niską popularność, może on nie konwertować.
  • Relacje na Facebooku. Mogą one przynieść zaskakujący rezultat pod warunkiem, że komunikat będzie dostosowany do tego specyficznego miejsca docelowego. Nigdy nie używaj tej samej reklamy, której zamierzasz użyć jako źródła wiadomości! Rozważ w tym przypadku formę wideo.
  • Audience Network. Sieć odbiorców odnosi się do reklam wyświetlanych w witrynach lub aplikacjach - z Facebooka w ramach sieci odbiorców Facebooka. Korzystanie z tego miejsca docelowego reklamy jest trudne, ponieważ masz mniejszą kontrolę nad tym, gdzie się pojawi. Największą zaletą tego miejsca jest to, że jest niedrogi. Możesz skorzysta z tego miejsca docelowego reklamy, ale uważnie monitoruj swoje reklamy i sprawdź, czy przynosi pożądane rezultaty.
  • Messenger. Te reklamy będą wyświetlane w skrzynce odbiorczej. Niejednokrotnie udowodniły swoją skuteczność!

 

Po trzecie - Prawidłowe wyświetlanie reklam na Facebooku spowoduje (lub zniszczy) sukces reklamy

Optymalizacja. Wielu początkującym marketerom sprawia to nie lada kłopot, dlatego pora na rozwiązanie zagwozdki – czy optymalizacja pod kątem kliknięcia linku jest zawsze dobrym wyborem? Sprawdźmy!

  • Kliknięcia linku. Kliknięcia linków to zalecana opcja Facebooka. Zasadniczo optymalizujesz reklamę, aby wyświetlała się osobom, które najprawdopodobniej ją klikną. Pamiętaj jednak, że osoby klikające reklamy niekoniecznie muszą czekać na załadowanie i wyświetlenie strony docelowej.
  • Wyświetlenia strony docelowej. Ze względu na powyższe ograniczenia ustalania stawek za wyświetlenia stron docelowych może być bardziej skuteczna. Należy jednak pamiętać, że optymalizacja pod kątem wyświetleń stron docelowych jest również droższa.

Wyświetlenia strony docelowej są zestawiane w tabeli, gdy użytkownik kliknie reklamę, i spędza nieco dłużej (6 sekund i więcej) na stronie docelowej - w ten sposób Facebook oblicza prawidłowe wyświetlenia strony docelowej.

Polecamy korzystanie właśnie z tej opcji wyświetlania reklam przez większość czasu trwania kampanii. Dzięki niej uzyskasz rzeczywiste wyniki na temat wejść na stronę. O dziwo, gdy wyświetlasz więcej reklam, algorytm reklam na Facebooku zacznie poznawać Twoich preferowanych odbiorców i znajdzie odpowiednich odbiorców, którzy są naprawdę zainteresowani Twoimi reklamami.

  • Aktywność. Podobnie jak w przypadku prawidłowego rozmieszczania kolumn, byłoby to skuteczne, jeśli pracujesz nad kampanią brandingową, w przypadku, gdy chcesz dotrzeć do jak największej liczby osób, a następnie wielokrotnie wystawiać ich na działanie produktu, aby mieli Twoją markę w umysłach.
  • Codzienny unikalny zasięg. Ta opcja optymalizacji byłaby idealna w przypadku, jeśli chcesz dotrzeć do dużej grupy odbiorców, a jednocześnie chcesz mieć pewność, że Twoje reklamy nie są wyświetlane zbyt często. Możesz na przykład wyświetlać reklamę jednemu celowi co 5 dni.

Innymi słowy, chcesz, aby Twoja marka została zapamiętana przez potencjalnych klientów, ale nie chcesz ich drażnić, wyświetlając reklamy zbyt wiele razy. Byłaby to preferowana opcja optymalizacji w kampaniach promujących markę, ale w przypadku kampanii trwającej dłużej (1 lub 2 miesiące).

analysis-banking-businesswoman-1451448.jpg

Po czwarte - Zoptymalizuj swoją reklamę jak najwcześniej!

Większość marketerów, którzy wyświetlają reklamy na Facebooku, pozostawiłaby ją na kilka dni, zanim wróci, aby sprawdzić jej wydajność, koszt kliknięcia, wyniki itp., a następnie dokonać niezbędnej optymalizacji. Oto sztuczka: zaloguj się 1 lub 2 godziny po uruchomieniu reklamy i zoptymalizuj ją. Dlaczego to jest tak ważne?

Gdy publikujesz reklamę po raz pierwszy, algorytm Facebooka umieszcza reklamę we wszystkich „miejscach premium”, gdzie ludzie ją zobaczą. Ma to na celu ocenę jakości i trafności reklamy poprzez śledzenie liczby osób na nią reagujących. Algorytm decyduje następnie, czy reklama zasługuje na pozostanie w „miejscach premium”, czy też należy ją zdeprioryzować.

Kiedy zoptymalizujesz swoje reklamy wcześniej, Twoje kreacje pozostaną w „miejscach premium” na Facebooku - zapewniając w ten sposób większą szansę na maksymalizację potencjału reklamy.

Ten sposób sprawdzi się w przypadku prowadzenia jedynie kilku kampanii na Facebooku. Jednak podczas skalowania kampanii reklamowych możesz nie być w stanie użyć tego tricku w przypadku każdej rozpoczętej kampanii reklamowej.


Po piąte – Korzystaj z „Ofert” Facebooka

Klienci znacznie częściej klikają, gdy oferujesz zniżkę. „Reklamy z oferty na Facebooku” mogą pomóc w tworzeniu kuszących reklam. Możesz także ustawić cele, takie jak ruch, konwersje lub wizyty w sklepie, korzystając z opcji menedżera reklam na Facebooku. Ponadto, jeśli nie zauważyłeś, tym, co wyróżnia reklamy na Facebooku, jest fakt, że potencjalni klienci nie muszą opuszczać strony, aby je wykorzystać. Dzięki temu różnica między klikaniem, a sprzedażą jest znacznie mniejsza. Gdy użytkownik kliknie reklamę, otrzyma unikalny kod, który można następnie wykorzystać w witrynie firmy (lub w fizycznym punkcie Twojego biznesu). Ponadto Facebook stosuje metodę znaną jako „dowód społeczny”, metodę pokazującą liczbę osób, które skorzystały już z oferty. Pomaga to w łatwym zwiększaniu zainteresowań zarówno nowych, jak i obecnych klientów.


Kampanie w Facebook Ads to nie Twoja bajka? Oddaj je w ręce specjalistów

Czujesz, że świat marketingu internetowego nie jest dla Ciebie? Nie dysponujesz odpowiednią ilością wolnego czasu i brak Ci znajomości wyżej wymienionego systemu? Jeśli chciałbyś powierzyć specjalistom prowadzenie działań płatnych na najpopularniejszej platformie społecznościowej dla Twojej marki, skontaktuj się z naszą agencją. Agencja Marketingu Internetowego MTWeb działa już od ponad 13 lat! Doskonale wiemy, co zrobić, aby Twój biznes nabrał rozpędu!