Skip to content

Promowanie postów na Facebooku — czy warto stosować tę praktykę?

Promowanie postów na Facebooku
30 lipca 2021

Obecnie każdy z przedsiębiorców nie ma wątpliwości co do słuszności uwzględniania w działaniach reklamowych firmy mediów społecznościowych. Powszechnie uważa się, że istnieją dwie możliwości reklamowania się w obrębie platformy Facebooka — promowanie postów na FB oraz kampania w panelu Menedżera Reklam. Poniższy artykuł stanowi odpowiedź na pytanie, czy warto korzystać z opcji „Promuj post”, a także, jaką przewagę nad tym wariantem ma profesjonalnie skonfigurowana kampania w systemie Facebook Ads.

Na czym polega promowanie postów na Facebooku?

Promowanie postów na FB cieszy się wśród początkujących reklamodawców dużym zainteresowaniem. Wynika to w głównej mierze z przejrzystej struktury systemu, za którego sprawą w kilku prostych krokach można skonfigurować reklamę. Wariant ten dostępny jest na osi czasu profilu firmowego Twojej marki — z pewnością niejednokrotnie dostałeś informację od Facebooka, że utworzony przez Ciebie post może osiągnąć lepszy wynik, jeśli tylko zdecydujesz się uruchomić reklamę za pośrednictwem przycisku „Promuj post”. Zachęcony obietnicami o zwiększonej aktywności pod postem bądź poszerzeniu zasięgu dotarcia przekazu, najpewniej przynajmniej raz skorzystałeś z tej możliwości. Jedyne co musiałeś wówczas zrobić, to określić grupę docelową, a więc to, do kogo ma trafić post sponsorowany na Facebooku, podać, jaką kwotę możesz przeznaczyć w toku całego działania reklamowego, a także wyznaczyć, jak długo reklama ma funkcjonować w przestrzeni platformy i…gotowe! Po uzupełnieniu tych trzech kroków, a następnie uzyskaniu pozytywnego wyniku weryfikacji reklamy system uruchamiał promowanie posta na FB, wyświetlając go w Aktywnościach odbiorców z dopiskiem „Sponsorowany”.

W ramach promowania postów na Facebooku dostępny jest również Instagram, jako uzupełniające miejsce wyświetlania się reklamy. Co ważne, z tej formy reklamowej możesz korzystać nie tylko w momencie, w którym został już udostępniony post na profilu Twojej firmy, ale również podczas tworzenia go i wybierania opcji „Promuj” (zamiast „Publikuj”). Wówczas post sponsorowany na Facebooku zobaczą tylko ci użytkownicy, którzy należą do określonej przez Ciebie grupy docelowej.

Promowanie postów na FB a reklama na Facebooku

Promowanie postów na Facebooku określane jest mianem reklamy na Facebooku, ze względu na fakt, że platforma wymaga od reklamodawcy przeznaczenia na ten cel określonego budżetu. Po zakończonej kampanii otrzymujesz rozliczenie, gdzie post sponsorowany oznaczony jest jako reklama. Mimo to reklamą w tym systemie winniśmy nazywać jedynie te działania, które zostały utworzone na bazie Menedżera Reklam. Dlaczego? Facebook Ads (tak określa się profesjonalnie konfigurowane kampanie) daje pełen wachlarz narzędzi i rozwiązań. Przewodnią przewagą nad opcją „Promuj post” są dostępne liczne cele reklamowe, za których sprawą zrealizujesz nawet najbardziej precyzyjnie sformułowane założenia biznesowe, takie jak konwersja na stronie www, instalacja aplikacji czy zamówienia w sklepie internetowym.

Różnic między wymienionymi dwoma wariantami promowania biznesu jest znacznie więcej. W kolejnym punkcie omówimy najważniejsze z nich, wskazując, w jakim zakresie Facebook Ads ma przewagę nad promowaniem postów na FB.

Jakie możliwości daje reklamodawcom Facebook Ads?

Reklamy tworzone na podstawie panelu Menedżera Reklam, a więc profesjonalnego narzędzia do konfigurowania kampanii, dają niezliczone możliwości wypełniania strategii biznesowej Twojej firmy. Zalety stosowania tego rozwiązania można podzielić na cztery zestawy.

Bogata oferta umiejscowień reklamy

Promowane posty na FB dają perspektywę na wyświetlanie się reklamy jedynie w Aktualnościach na Facebooku (zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i komputerach) oraz — jako dodatkową opcję — w obrębie Instagrama. Tymczasem Menedżer Reklam oferuje emitowanie reklamy w takich umiejscowieniach jak Messenger, relacje na Instagramie, Artykuły ekspresowe czy Audience Network. Wariantów jest wiele, a to od Ciebie zależy, gdzie chcesz, aby Twój przekaz reklamowy był wprowadzony do obiegu. Dodatkowo wybór umiejscowień będzie uwarunkowany wybranym celem i formatem reklamy.

Zasobna ilość wariantów umiejscowień reklamy sprawia, że prowadzone działania reklamowe stają się zdecydowanie bardziej skuteczne. Dzieje się tak ze względu na większą widoczność przekazu reklamowego.

Różnorodne cele reklamowe

Punktem wyjścia działań reklamowych firmy powinno być sformułowanie celów biznesowych. Na podstawie określonego kierunku działania, za sprawą Menedżera Reklam, masz możliwość dobrać odpowiedni cel reklamowy, co pomoże uzyskać pożądany efekt kampanii. Promowanie postów na Facebooku pozwala jedynie skoncentrować wyświetlany przekaz na kliknięcia kierujące na stronę internetową, aktywności pod komunikatem czy też promocję lokalnej firmy. Dostępność wariantów z zakresu Facebook Ads jest znacznie większa. Do dyspozycji są takie cele jak Ruch w firmie, Konwersje czy Pozyskiwanie kontaktów.

Kontrola nad emitowanymi materiałami

Mówiąc o promowaniu postów na FB, nie można pominąć, że opcja ta nie daje reklamodawcom możliwości dostatecznego nadzoru działań. W ramach procesu tworzenia reklamy w Menedżerze Reklam możesz stworzyć przekaz dedykowany określonemu celowi biznesowemu. Za jego sprawą zbudujesz kampanię, która będzie wykorzystywać takie formaty reklam jak karuzela. Ponadto możesz testować różnorodne treści reklamowe i Call To Action (nawołanie do wykonania określonej akcji), aby znaleźć rozwiązanie, które zapewnia wysoką efektywność. Opcji w tym zakresie jest znacznie więcej, a liczba ta nieustannie rośnie w miarę testowania i wdrażania przez Facebooka nowych metod.

Precyzyjne docieranie do grupy docelowej

Facebook Ads dostarcza reklamodawcom także i w tym obszarze obszerną ilość możliwości. Menedżer Reklam zawiera zaawansowane narzędzia umożliwiające tworzenie niestandardowych grup odbiorców czy też podobnych do nich. Ponadto daje perspektywę na nakładanie na siebie odmiennych zestawów targetu, gdzie w przypadku promowanego posta na FB jest to niemożliwe. Posty sponsorowane na Facebooku ograniczają się do takich opcji jak wiek, płeć oraz zainteresowania.


Chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat niestandardowych grup odbiorców?
Koniecznie zapoznaj się z niniejszym artykułem:
Facebook remarketing – wykorzystaj potencjał grup niestandardowych odbiorców


Kiedy warto wybrać opcję „Promuj”, zamiast konfigurować reklamę w panelu Menedżera Reklam?

W przewodniku „Centrum pomocy dla firm” Facebook wskazuje, że są sytuacje, w których jest zasadne, aby wykorzystać opcję promowania postów na FB. Jego zdaniem, w przypadku celu takiego jak zwiększenie aktywności odbiorców w obrębie strony czy zwiększenie rozpoznawalności marki, warto rozważyć to rozwiązanie. Do innych, bardziej zaawansowanych działań, rekomenduje Menedżera Reklam. Warto mieć jednak świadomość, że największym źródłem dochodu Facebooka są właśnie reklamy i niejednokrotnie kieruje się on wizją łatwego i szybkiego zysku serwisu, a nie — jak powinno mieć to miejsce — dobrem reklamodawcy. Czy to oznacza, że należy bezwzględnie unikać zaleceń zespołu platformy? Oczywiście, że nie. W wielu przypadkach pomagają one zwiększyć potencjał działań, jednak należy przy tym zachować rozwagę.

W związku z tym, jako agencja marketingowa z wieloletnim doświadczeniem, rekomendujemy, aby każdą z reklam tworzyć na podstawie Menedżera Reklam. Dzięki niemu nie tylko możemy wykorzystać bogactwo narzędzi do tworzenia przekazu reklamowego, ale również — w późniejszym etapie — analizy uzyskiwanych rezultatów. Taka baza pozwoli nam na zbudowanie profesjonalnej i skutecznej kampanii Facebook Ads.

Promowanie postów na Facebooku, a zasięg organiczny

Często spotykamy się z przekonaniem, że promowanie umieszczonego na profilu firmowym posta ogranicza jego zasięg organiczny (a więc ten, który zostałby uzyskany bez wykorzystania rozwiązań płatnych). Jak jest naprawdę? To mało prawdopodobny skutek, a „obcięty” zasięg zazwyczaj ma źródło w zupełnie innych aspektach.

Istotnie, do postów sponsorowanych na FB należy podejść z odpowiednią ostrożnością, aby ubezpieczyć się na wypadek, gdyby platforma stosowała jednak tę złą praktykę. Co należy zrobić? Po pierwsze: nie promować posta bezpośrednio po opublikowaniu — należy odczekać kilka godzin, a najlepiej pełen dzień. Po drugie: do tego celu także zaleca się wykorzystywać Menedżer Reklam. Opcja ta dostępna jest w celu Aktywność.

Czasowe wstrzymanie się z puszczeniem w obieg posta ma także inną zaletę. Promowanie posta, który zdążył osiągnąć w ramach zasięgu organicznego interakcje takie jak polubienia czy komentarze, będzie generować niższe koszta.

Czy warto powierzyć kampanie Facebook Ads agencji social media?

Z powyższego artykułu dowiedziałeś się, że istnieją dwie możliwości reklamowania się na Facebooku — w wyniku promowania postów na FB oraz na bazie Menedżera Reklam. Jednocześnie, pozyskałeś know-how z zakresu dobrych praktyk działań reklamowych w przestrzeni tej platformy marketingowej. Posiadasz więc świadomość, że aby wykorzystać w pełni potencjał tego systemu reklamowego, warto konfigurować kampanie Facebook Ads z wykorzystaniem profesjonalnych narzędzi.

Należy wiedzieć, że panel Menedżera Reklam może sprawiać początkującemu reklamodawcy wiele trudności. Wynika to zazwyczaj ze złożoności systemu i braku doświadczenia w tym obszarze. Jeśli zatem czujesz, że chciałbyś uzupełnić strategię marketingową o kampanię płatną na Facebooku, ale jego system reklamowy jest Ci obcy, rozważ powierzenie jej specjalistom. Za sprawą tej decyzji nie tylko oszczędzisz środki na nieefektywne działania, ale także zyskasz czas, który możesz przeznaczyć na rozwój swojego biznesu.

Jesteśmy agencją marketingową, która od 15 lat pomaga firmom w zaistnieniu w przestrzeni internetowej z uwzględnieniem takich usług jak pozycjonowanie stron www, kampanie Google Ads, jak również komunikacja w Social Media. Wiemy jak działać skutecznie, dlatego zgłoś się do nas i poznaj nasz plan na rozgłos Twojej firmy!

Kinga Banaśkiewicz

Social Media & Content Marketing Manager

KATEGORIE
Social Media

Chcesz dzięki naszym działaniom zdobyć klientów i zwiększyć sprzedaż?