Skip to content

Facebook remarketing - wykorzystaj potencjał grup niestandardowych odbiorców

Facebook remarketing – wykorzystaj potencjał grup niestandardowych odbiorców
28 czerwca 2021

Podejmując decyzję o inwestycji w reklamy na Facebooku zakładamy, że zwrot powierzonych na ten cel środków nastąpi stosunkowo szybko i w satysfakcjonującym wymiarze. Nic dziwnego, w końcu system reklamowy Facebook Ads dostarcza reklamodawcom pełen wachlarz skutecznych opcji, za których sprawą wiele przedsiębiorstw w znaczącym stopniu zwiększyło swoją sprzedaż. Jednym z wariantów, który cieszy się mianem jednego z efektywniejszych działań w obrębie tej platformy jest remarketing na Facebooku.

Z lektury niniejszego artykułu dowiesz się, czym jest remarketing na fb, jakie jego rodzaje funkcjonują w przestrzeni systemu Facebook Ads, a także jakie korzyści możesz czerpać z zastosowania tego rozwiązania dla swojej marki. Dodatkowo przygotowaliśmy dla Ciebie 8 propozycji na retargeting, które wykazały się (i wciąż wykazują) wysoką skutecznością. Wznieś swoje kampanie na Facebooku na wyższy poziom z grupami niestandardowych odbiorców!

Zacznijmy od podstaw. Czym jest remarketing na fb?

Punktem wyjścia dzisiejszego tematu będzie wyjaśnienie kluczowych aspektów związanych z Facebook remarketingiem. Na początek, wyjaśnimy Ci czym właściwie jest to działanie. Jesteśmy przekonani, że niejednokrotnie spotkałeś się z nim w praktyce. Remarketing na fb to nic innego, jak przekaz reklamowy kierowany do osób, które wykonały określoną aktywność względem Twojej strony lub mediów społecznościowych. Brzmi tajemniczo? Wyobraź sobie, że wszedłeś na stronę sklepu odzieżowego w poszukiwaniu akcesoriów na zbliżający się urlop (co pozostawiło ślad w postaci tzw. ciasteczek), następnie w obrębie platformy Facebooka wyświetlają się Tobie przeglądane produkty. Przypadek? Zdecydowanie nie, to efekt wdrożonego na stronie www kodu, który zarejestrował Twoją aktywność.

Rola Pixela w retargetowaniu

Aby kampanie remarketingowe na Facebooku mogły znajdować się w zakresie możliwości reklamowych Twojego biznesu, musisz zadbać o implementację kodu śledzącego, powszechnie znanego jako Pixel. Służy on mierzeniu ruchu na stronie internetowej, dlatego też niezwykle istotne jest, aby wdrożyć go na każdej podstronie. Następnie, w panelu Menedżera Reklam, tworzy się grupy niestandardowych odbiorców (np. osoby, które były na danej podstronie 30 dni temu). Kiedy uruchomione grupy zostaną uzupełnione (będą liczyć przynajmniej 1000 osób), wówczas możliwe jest wdrożenie na ich podstawie kampanii. Kierowanie na utworzone grupy remarketingowe nie wyklucza możliwości dalszego zawężania bądź rozszerzania kryteriów (np. o przedział wiekowy czy lokalizację).

Nie posiadasz na swojej witrynie wdrożonego kodu Pixel? Instrukcję, jak to zrobić znajdziesz na oficjalnej stronie Facebooka. A może zastanawiasz się, w jaki sposób utworzyć grupy niestandardowych odbiorców? To także znajduje się w Centrum pomocy dla firmy, należącego do omawianej platformy reklamowej.

Rodzaje remarketingu w Facebook Ads

W przestrzeni reklamowej platformy Facebooka funkcjonują dwa rodzaje remarketingu. Są nimi: manualny i dynamiczny. Pierwszy z nich polega na samodzielnym tworzeniu reklam danego produktu, przy własnoręcznym zastosowaniu przygotowanej grafiki, wideo lub animacji. Posiadasz więc pełną kontrolę nad tym, co pojawi się w przekazie reklamowym.

Z kolei decydując się na remarketing dynamiczny, dajesz wolną rękę algorytmowi Facebooka, aby ten wybrał – najskuteczniejszą w jego odczuciu – kombinację wyświetlania się produktu i dostępnego formatu: karuzeli, kolekcji bądź pojedynczej grafiki. Nie zwalnia Cię to jednak z obowiązku utworzenia grupy docelowej (kto ma zobaczyć reklamę), a także stworzenia skutecznego tekstu reklamowego i nagłówka. W tym rodzaju remarketingu fb Pixel odgrywa ważną rolę, ponieważ na podstawie zebranych danych dobiera produkt z katalogu w taki sposób, aby z jak największym prawdopodobieństwem było możliwe wykonanie określonej aktywności (np. zakupu). Remarketing dynamiczny na Facebooku jest zatem bardziej spersonalizowanym i zautomatyzowanym rozwiązaniem.

8 pomysłów na Facebook remarketing

Za nami kilka istotnych teoretycznych aspektów, teraz czas na praktykę! Jak wykorzystać potencjał niestandardowych grup odbiorców? Poniżej prezentujemy 8 opcji wykorzystania grup remarketingowych na Facebooku, które w sposób znaczący wpływają na sprzedaż w każdej branży.

Dotrzyj przede wszystkim do kupujących

Z pewnością nie będzie dla Ciebie zaskoczeniem, jeśli napiszemy, że zdecydowanie łatwiej jest zachęcić użytkownika do dokonania ponownego zakupu niż poszukiwać nowych klientów. W związku z tym jest to grupa remarketingowa, którą z całym przekonaniem warto, abyś przetestował w swoim biznesie. Pamiętaj jednak, że w tym przypadku duże znaczenie będzie miała odpowiednia treść reklamowa. Tworząc copy (branżowo treść reklamy) miej na uwadze, że docierasz do osób, które dokonały już zakupu.

Przyjmijmy, że prowadzisz sklep odzieżowy i określona grupa osób kupiła jeden z produktów – to właśnie Twoja grupa retargetingowa. Wykorzystaj ten fakt i zaproponuj im element garderoby, który będzie stanowić doskonałe uzupełnienie nabytego wcześniej ubrania lub akcesoria. Innym rozwiązaniem wartym rozważenia, jeśli prowadzisz firmę z produktami, które wymagają cyklicznego zakupu (np. kosmetyki bądź karmy dla zwierząt) jest przypomnienie użytkownikom o konieczności uzupełnienia zapasów (po upływie odpowiedniego czasu).

…a co z nieaktywnymi klientami?

Na to też istnieje sposób! W tym celu warto utworzyć Facebook remarketing, w ramach którego będziesz informować „uśpionych” nabywców o nowościach firmy bądź produktach podobnych do zakupionego. Nie pozwól, aby klienci o Tobie zapomnieli! Zastanów się, w zależności od branży, kiedy możesz skierować na tę grupę ponowny przekaz reklamowy. Może Twój asortyment jest sezonowy? Motywacją dla nieaktywnych klientów może być również rabat bądź promocja w formie wielosztuk.

Przeciwdziałaj porzucanym koszykom dzięki remarketingowi

Zdarza się, że użytkownicy dodadzą do koszyka zakupowego interesujący ich produkt, jednak ostatecznie opuszczają stronę internetową, bez finalizacji transakcji. Powodów tego może być wiele, jednak to, co z pewnością leży w Twoich rękach to możliwość wyświetlenia im reklamy z produktem i zachęcenie do powrotu, celem dokonania zakupu. Uważasz, że to za mało, aby odnotować wzrost sprzedaży w tej grupie? Nic bardziej mylnego! Zastosuj tę opcję i przekonaj się, że to działa!

Jak również zaangażuj jedynie „oglądających”

Sytuacja jest analogiczna, jednak ścieżka zakupowa kończy się już na samym przeglądaniu produktu. Na to także rozwiązaniem jest remarketing na fb. Opisywana grupa niestandardowych odbiorców cieszy się wśród reklamodawców dużym zainteresowaniem, co wynika nie tylko z dużej skuteczności tego wariantu, ale także z większej rozpiętości owej grupy (łatwiej i szybciej można ją uzupełnić). Co możesz zrobić? Opcji jest wiele:

  • utwórz kampanię remarketingową prezentującą przeglądany przez użytkownika produkt,
  • zaproponuj inne produkty z tej samej kategorii,
  • pokaż komplementarne produkty, zachęcając do stworzenia zestawu,
  • zaproś do zapoznania się z treścią prezentującą produkt lub sposób wykorzystania.

Docieraj do klientów nabywających produkty z danej kategorii cenowej

Prowadzisz biznes, który bazuje zarówno na kosztownych, jak i stosunkowo tanich produktach? Niezwykle efektywnym remarketingiem na fb jest utworzenie grup niestandardowych odbiorców, które będą podyktowane wartościami dotychczasowych zamówień. Ustal minimalną i maksymalną kwotę zakupu dla jednej i drugiej grupy, a następnie stwórz reklamę, rekomendującą odpowiednie dla targetu produkty. Tym sposobem zwiększysz szansę na pozyskanie lojalnych klientów.

Wykorzystuj w remarketingu zaangażowanie na Facebooku

Czy Twoja firma może poszczycić się bogatą aktywnością obserwatorów w social mediach? Użytkownicy chętnie komentują publikowane treści, a pod postami widoczne są polubienia i inne pozytywne reakcje? To aspekt, który nie powinien umknąć Twojej uwadze podczas planowania kampanii remarketingowej na Facebooku. Interakcje te stanowią dowód o zainteresowaniu obserwujących działalnością Twojej marki. Wykorzystaj ten fakt i podejmij kroki, dzięki którym aktywność będzie przeradzała się w sprzedaż. Jak to zrobić? Przejdź do Menedżera Reklam, utwórz reklamę, a w sekcji dedykowanej grupie docelowej zaznacz „Osoby, które lubią Twoją stronę”, wpisz nazwę fanpage i voilà! Z czego wynika skuteczność tej opcji retargetingowej? Coraz częściej obserwujemy markę w mediach społecznościowych nim zdecydujemy się na zakup produktu lub usługi, dlatego też nie należy bagatelizować tej grupy remarketingowej.

A może chcesz pozyskać nowych obserwatorów? Na to także mamy receptę. Przekaz reklamowy swojej firmy skieruj do znajomych Twoich obecnych fanów lub na osoby, które były na Twojej stronie, przykładowo 30 dni temu, ale nie należą do Twojej społeczności. Innym pomysłem jest utworzenie grupy Lookalike (osoby podobne do tych, które lubią profil na Facebooku). Algorytmy Facebooka umożliwią dotarcie do użytkowników, które posiadają cechy wspólne z obecnymi fanami, co daje duże szanse na poszerzenie swojej społeczności.

Retargeting na odwiedzających stronę internetową

To najprostsza w użyciu grupa niestandardowych odbiorców, nie tylko jeśli chodzi o konfigurację, ale i wymagany czas na jej utworzenie – im mniej szczegółowych kryteriów, tym łatwiej o uzyskanie minimalnego progu, jakim jest 1000 osób (ma to szczególne znaczenie w przypadku małych biznesów). Wariant ten będzie obejmować wszystkich internautów, którzy byli na Twojej stronie internetowej w określonym przedziale czasu (np. 30 lub 60 dni).

Warto jednak podkreślić, że kluczowym w tym przypadku jest, czy osiągany ruch na witrynę jest wartościowy. Jeśli internauci przechodzą na stronę www, a następnie po upływie niespełna kilku minut opuszczają ją – rozważ inną opcję. Alternatywą może być zawężenie targetu o osoby, które wyświetliły produkty bądź zapoznały się z określonymi zakładkami.

…albo bloga!

Osoby, które wchodzą w interakcję z Twoim blogiem firmowym mogą pochodzić z wielu źródeł. Użytkownicy mogli znaleźć Twój artykuł w wynikach wyszukiwarki Google, jak również na zewnętrznej stronie, która zachęca swoich odbiorców do zapoznania się z Twoimi wartościowymi treściami. Istnieje także prawdopodobieństwo, że otrzymali link od swojego znajomego albo natrafili na niego w mediach społecznościowych. Aby uniknąć scenariusza, w którym użytkownik, po zapoznaniu się z artykułem, opuszcza witrynę i zapomina o marce, warto przygotować przekaz reklamowy, którego rolą będzie przypomnienie o zaznajomionej wcześniej marce.

Kampanie remarketingowe na Facebooku w rękach agencji?

Celem niniejszego artykułu było dostarczenie Ci niezbędnego know-how z zakresu tworzenia zaawansowanych kampanii reklamowych na Facebooku z wykorzystaniem grup niestandardowych odbiorców. Uzyskana wiedza pomoże Ci zastosować w reklamach rozwiązania, które z całym przekonaniem dostarczą Twojej firmie bogatą ilość leadów, a także przerodzą ruch w obrębie strony na realną sprzedaż. To z kolei pozwoli Ci odnotowywać coraz większe zyski dla Twojego biznesu i otworzy perspektywy na jego dalszy rozwój.

Należy jednak podkreślić, że Facebook remarketing to zaledwie część w niezwykle rozbudowanym (i wciąż rozbudowującym się) systemie. Wiedza i doświadczenie pozwalają wykorzystać potencjał Facebook Ads, bez ryzyka przepalania budżetu na działania, które z góry skazane są na niepowodzenie. Dlatego też, jeśli czujesz, że Twoja znajomość w obszarze reklamowania się na Facebooku nie pozwoli Ci na stworzenie rozbudowanego przekazu reklamowego w obrębie tej platformy – skontaktuj się z nami!

Agencję MTWeb tworzy zespół wykwalifikowanych specjalistów, którzy swoje doświadczenie budowali podczas pracy dla wielu branż. Od 15 lat skutecznie wspieramy biznesy w ich eskalacji, co dowodzi, że wiemy jakie środki podjąć, aby działania zakończyły się sukcesem. Efektywni jesteśmy także w kampaniach Google Ads, a także pozycjonowaniu stron internetowych i sklepów. Sprawdź nas!

Kinga Banaśkiewicz

Social Media & Content Marketing Manager

KATEGORIE
Social Media

Chcesz dzięki naszym działaniom zdobyć klientów i zwiększyć sprzedaż?