8 sposobów na podniesienie CTR Twoich reklam w AdWords

thumbnail

Kampania AdWords jest stosunkowo prosta do zaprojektowania i stworzenia, nawet dla osób zaczynających swoją przygodę z marketingiem w wyszukiwarkach. Teoretycznie wystarczy wybrać odpowiednie słowa kluczowe, napisać reklamy i ustalić budżet, a nowi klienci natychmiast sami nas znajdą zwielokrotniając sprzedaż, prawda? Cóż, nie do końca, ponieważ to tak naprawdę wierzchołek góry lodowej, a odpalenie kampanii to dopiero początek przygody z AdWords. Poniżej prezentujemy 8 prostych kroków, w jakich opisujemy, jak zwiększyć CTR reklam, aby zdobyć więcej wartościowego ruchu na stronie.

1. Stosowanie wszystkich dostępnych rozszerzeń
Na każdym z kont AdWords dostępnych jest obecnie kilka rozszerzeń reklam, które w wyraźny sposób mogą sprawić, że reklama będzie wyróżniać się z tłumu. Dobrą praktyką jest wykorzystywanie całej gamy rozszerzeń – reklamy są wówczas „większe” dzięki dodaniu dodatkowych wierszy do jej podstawowej wersji. W ten sposób dodać możemy numer telefonu, adres firmy, informacje o dodatkowych usługach, linki do podstron, czy opinie użytkowników. Wykorzystując wiele z tych rozszerzeń sprawiamy, że reklamy są bardziej zauważalne, przez co częściej klikalne. Warto dodać, że rozszerzenia wpływają dodatnio na Ranking Reklamy, a więc bezpośrednio na jej pozycję w wyszukiwarce.

2. Atrakcyjne teksty reklamowe
Napisanie angażującego tekstu reklamowego wymaga obecnie niemałych zdolności copywriterskich. Jeśli uważasz, że nie masz czasu na tworzenie tego typu treści, to nie spodziewaj się spektakularnych wyników. Spróbuj zastanowić się nad najsilniejszymi stronami firmy, czym wyróżnia się na tle konkurencji, a następnie umieść to w reklamie. Możesz również podpatrzeć jak reklamuje się konkurencja. Pamiętaj, aby testować też kilka alternatywnych tekstów – najlepiej minimum 3.

3. Uwzględnij słowa kluczowe w reklamach
Jest to absolutna podstawa, jeśli chodzi o zadowalające wyniki klikalności danej reklamy. Bez nagromadzenia słów kluczowych w obrębie tekstu (najlepiej w nagłówku) prawdopodobnie zapłacisz więcej za kliknięcie, a Twoja reklama będzie sprawiała wrażenie niedopasowanej do zapytania.

4. Wąskie grupy reklam
Pracując na dużej ilości słów kluczowych w obrębie grupy reklam (powiedzmy 20 i więcej), wzrasta prawdopodobieństwo, że wpisana fraza nie będzie pasować do wszystkich reklam. W efekcie całość jest niespójna, co obniża wskaźnik CTR oraz Wynik Jakości. Warto dobrze przemyśleć strukturę kampanii oraz podzielić wszystkie słowa kluczowe według ścisłych, uporządkowanych tematycznie grup.

5. Efektywnie wykorzystaj wyświetlany URL
Wyświetlany URL to kolejny obszar, który możemy wykorzystać do zagnieżdżenia słów kluczowych. Nie szkodzi, że po wstawieniu fraz URL będzie wyświetlał adres, który w rzeczywistości nie istnieje – ważniejsze są tu inne walory, takie jak dopasowanie tekstu reklamy do konkretnego zapytania użytkownika.

6. Regularne dostosowanie stawek
Stawka jest na tyle niska, że nie pozwala pojawiać się twoim reklamom na pierwszej stronie? W takich sytuacjach natychmiast reaguj! Niewystarczająco konkurencyjna stawka to jeden z poważnych czynników osłabiających CTR. Zwróć też uwagę, na której pozycji uzyskujesz najlepsze efekty – paradoksalnie nie zawsze pierwsze miejsce będzie dla Ciebie korzystne, np. z uwagi na zbyt wysoki koszt pozyskania. Eksperymentuj ze stawkami i testuj, co przynosi najlepsze efekty i nie „wyklikuje” zbyt szybko całego budżetu.

7. Konieczne Call to Action
Nie wyobrażam sobie, aby reklama pozbawiona była wyraźnego wezwania do działania. Jest to pewnego rodzaju drogowskaz dla użytkownika. Pomyśl, jakie dodatkowe korzyści możesz dodać do tekstu reklamy, aby skłonić go do podjęcia decyzji. Spróbuj wykorzystać wykrzyknik lub inne zgodne z wytycznymi Google znaki, które zwrócą jego uwagę. Oprócz standardowego „Sprawdź” może lepiej posłużyć się sformułowaniem „Tylko dziś promocyjna cena”?


8. Sprawdź, co robi konkurencja
Jeśli szukasz pomysłów na naprawdę mocny tekst reklamowy, najlepiej po prostu rozejrzyj się trochę po internetowej okolicy – działania konkurencji bywają często sporą inspiracją. W myśl zasady „wyróżnij się albo zgiń” znajdź punkty, w których Twoja oferta może okazać się konkurencyjna na tle innych. Być może warto wspomnieć o cenie, szybkości realizacji lub atrakcyjnych pakietach. Możliwości jest sporo, a najlepiej tego typu treści przemycać w formie angażującego CTA, czy korzystając z rozszerzeń.

Powyższe sugestie powinny wpłynąć na zwiększenie współczynnika CTR, a w efekcie na skuteczność kampanii. Korzystanie z wielu rozwiązań pozwoli testować, które z rozwiązań jest najbardziej przydatne w przypadku Twojego biznesu.