Facebook Ads czy Google Adwords – co lepsze dla Twojego biznesu?

thumbnail

Planując skuteczną kampanię marketingową w Internecie, warto zastanowić się nad kanałami, w których chcielibyśmy promować swój biznes. Trzeba przyznać, że obecnie tych możliwości mamy wiele, jednak na co się zdecydować, szczególnie przy skromnym budżecie? Poniżej małe zestawienie dwóch najbardziej popularnych systemów reklamowych: Facebook Ads oraz Google AdWords.

Zasięg

Sprawa grupy docelowej i jej liczebności może odegrać kluczową rolę w przypadku promocji danego produktu lub usługi. Sama wyszukiwarka Google to już ogromny zasięg. W kampaniach dodatkowo istnieje możliwość dodania partnerów wyszukiwania. Można więc śmiało powiedzieć, że Google tym samym dociera do ok 90% internautów. Ta liczba robi wrażenie, ale nie na Facebooku, który nieznacznie w tej batalii na ilość przegrywa – w tym przypadku należy dodatkowo wziąć pod uwagę fakt, że nie każdy ma tam założony profil, jednak korzysta mimo wszystko z Internetu. Tak więc punkt dla AdWords!

Targetowanie

Ustalanie charakterystyki grupy docelowej to największy wyróżnik dla tych dwóch gigantycznych reklamowych platform. W obu przypadkach istnieje możliwość kierowania na lokalizację, język, płeć, wiek i inne dane demograficzne. Jednak o wiele więcej danych o klientach zbiera niezaprzeczalnie Facebook. Dzięki temu ogromnemu zbiorowi wartościowych danych, Facebook Ads mogą być kierowane na szczegółowe zainteresowania i zachowania. A wszystko to w oparciu o informacje, które sami dobrowolnie udostępniamy jako użytkownicy portalu – polubienia stron, dołączanie do określonych grup oraz uzupełnianie profilu prywatnego. Dzięki temu tworząc reklamę dla studentek studiów magisterskich, interesujących się zdrowym stylem życia i które mieszkają w dużym mieście naprawdę nie będziemy mieli problemu, aby tak specyficzną grupę namierzyć. Aby jeszcze precyzyjniej kierować przekaz reklamowy, Facebook daje możliwość utworzenia grup podobnych odbiorców bazując m.in. na obecnych fanach strony. Tym sposobem docieramy do niezwykle cennej grupy, którą zdecydowanie łatwiej będzie przekonać.

Podaż vs. kreowanie popytu

Ten punkt szczególnie uważnie powinien zainteresować dwie grupy reklamodawców. Po pierwsze, każdego, kto wchodzi na rynek z nowym produktem, na który nie ma jeszcze popytu oraz tych, którzy chcą trafnie odpowiedzieć na bieżące zapotrzebowanie klientów w Internecie. Dla tych ostatnich lepiej sprawdzi się zdecydowanie AdWords, ponieważ w wyszukiwarce Google dziennie użytkownicy wpisują tysiące fraz, których intencją de facto jest znalezienie najlepszej oferty hotelu, fryzjera czy mechanika. Z drugiej strony AdWords to także sieć reklamowa, gdzie ofertę możemy zaprezentować w formie baneru. Jednak jak już powiedziano w punkcie powyżej, możliwości targetowania reklamy nie są tu tak spektakularne jak w przypadku konkurenta tego zestawienia. Zwiększanie świadomości marki to zdaniem wielu ekspertów zdecydowany atut Facebooka. Odpowiednio skrojone reklamy wyświetlane wąskiej i specyficznej grupie odbiorców, to w przypadku promocji nowego produktu narzędzie nieocenione.

Rozważając wszelkie „za” i „przeciw” należy zwrócić uwagę na fakt, iż Facebook mimo wszystko to ciągle platforma służąca rozrywce, więc nie wszystkie treści będą tam po prostu na miejscu. Przeglądając zabawne memy czy statusy znajomych, natknięcie się na reklamę np. firmy pogrzebowej może wzbudzić mieszane uczucia. Zdecydowanie tego typu treści lepiej sprawdzą się w AdWords.

AdWords to system reklamowy, o którym każdy przedsiębiorca przynajmniej raz słyszał i to już od dość dawna. Facebook w naszym kraju dopiero zaczyna zyskiwać na popularności, jednak jeszcze nie budzi takiego zaufania jak konkurent. W związku z tym Facebook Ads są jeszcze relatywnie tanie, w przeciwieństwie do niektórych fraz w systemie Google. Dla przykładu średnie CPC dla sektora finansowego to już kilka złotych, natomiast kliknięcie na Facebooku można uzyskać na poziomie 6 groszy.

Powyżej przedstawiono oczywiście jedynie wybrane aspekty, jednak każdy na własnym przykładzie powinien dojść do wniosku, czy w jego przypadku w praktyce lepiej sprawdzi się Facebook, czy może AdWords, ponieważ każda kampania jest inna.