Facebook pomoże pozyskać klientów – garść nowości na Facebook Ads

thumbnail

Odpowiednie targetowanie to jeden z warunków powodzenia kampanii. Z jednej strony jest to istotny czynnik dla użytkowników, którzy zobaczą tylko interesujące ich treści, a z drugiej dla reklamodawców, którym dane o odpowiedniej grupie docelowej pomogą rozwinąć swój biznes. Facebook tymczasem coraz bardziej pochyla się właśnie nad biznesową stroną swoich kampanii i próbuje do siebie przekonać partnerów reklamowych.

Facebook przygotował dla nich nowe narzędzie reklamowe, które miałoby spełniać powyższe założenia, tym razem w aplikacjach mobilnych. Według oficjalnych danych, obecnie nawet 90% czasu na urządzeniach mobilnych spędzamy w aplikacjach, natomiast co ciekawe, Amerykanie dokonują tam zakupów już w około 58% przypadków, co stanowi duży odsetek aktywnych użytkowników. Należy jednak pamiętać, że już tylko 6% wszystkich użytkowników korzysta z aplikacji mobilnych po 30 dniach od jej zainstalowania. Trzeba więc „kuć żelazo, póki gorące” - na szczęście Facebook zadbał o wdrożenie odpowiednich usług, aby to umożliwić.

 

Wprowadzenie optymalizacji pod kątem zdarzeń w aplikacji

Jaki z tego wniosek? Aby zbudować wartościowy biznes w oparciu o aplikacje, należy dotrzeć do tych użytkowników, którzy będą chętni na głębsze wejście w interakcję, a w rezultacie dostarczą firmie wymierne korzyści. Takimi pożądanymi akcjami, czyli właśnie zdarzeniami w aplikacji jest dodanie produktu do koszyka, dokonanie płatności czy przejście kolejnego poziomu w grze. Samo zainstalowanie aplikacji na smartfonie w tym wypadku nie wystarczy, jeśli oczekujemy określonej wartości. Jak do tej pory partnerzy Facebooka utrzymują, że efekty działania nowej usługi są zadowalające. Korzystając z danych zachowań użytkowników, takich jak aktywność na Facebooku, Instagramie, reakcje na reklamy czy klikalność, Facebook określa na ile taki użytkownik będzie potencjalnie wykonywał pożądane akcje w aplikacji. Nowa usługa ma pomóc reklamodawcom w dotarciu właśnie do tej najbardziej wartościowej i zaangażowanej grupy internautów.

 

Reklamy dynamiczne i Kanwa w aplikacjach

Dostosowane pod kątem aplikacji zostały również, znane już, reklamy dynamiczne oraz kanwy. Reklamodawcy na Facebooku mogli już wcześniej przekonać się o wielkim sukcesie tych usług. Tym razem z dynamic ads i canvas ucieszą się te osoby, które priorytetowo traktują zwiększenie zainteresowania aplikacją przy jednocześnie większym zaangażowaniu ze strony użytkownika.

Zaletą zmodyfikowanych reklam dynamicznych ma być to, że użytkownikowi zainteresowanemu jakimś produktem lub usługą, automatycznie wyświetli się on w aplikacji mobilnej. Ułatwi to podjęcie decyzji użytkownikowi oraz sprawi, że będzie mógł dokończyć proces zakupowy właśnie w aplikacji.

Kanwa, choć na ten moment jeszcze niedostępna, ma się sprawdzić w zwiększaniu zainteresowania aplikacjami. Będzie wyświetlała się na całym ekranie urządzenia mobilnego po kliknięciu w reklamę.

Każdy produkt Facebooka zawsze najpierw dostosowywany jest dla potrzeb użytkowników, później staje się użyteczny dla partnerów z biznesowego punktu widzenia – nie inaczej stało się i w tym przypadku. Wielu partnerów chwali sobie wdrożenie nowych rozwiązań, więc zmiany zaproponowane przez Facebooka, póki co zdecydowanie na plus.