Facebook przedstawia: Nowy format reklam dla sklepów stacjonarnych

thumbnail

W międzyczasie reklamodawcy mogli korzystać już z niektórych rozwiązań, np. Local Awareness Ads, jednak teraz, kiedy swoją premierę niedawno miało nowe narzędzie - Dynamic ads for retail, wszelkie działania promocyjne staną się jeszcze bardziej zintegrowane i skuteczne.

Nowy format reklamowy dla sklepów stacjonarnych, czyli najnowszy pomysł Facebooka dedykowany temu sektorowi, oferuje reklamodawcom wiele ciekawych możliwości. Najprościej mówiąc, reklamy te w sposób dynamiczny dopasowują swoją treść i zawartość do aktualnej oferty sklepu stacjonarnego w danej lokalizacji. A to wszystko za sprawą możliwości połączenia produktowej bazy danych z Facebookiem. Oznacza to nie mniej, ni więcej jak to, że system automatycznie generuje reklamy, które promują asortyment, który fizycznie jest dostępny w pobliskim sklepie. Aby format ten działał bezbłędnie, oczywiście trzeba będzie na bieżąco aktualizować połączoną bazę danych, możliwie jak najczęściej.

Co do samego wyglądu nowego formatu reklamy – na zdjęciu będzie widoczna informacja o lokalnej dostępności produktu, jego cenie oraz krótki opis. Klient będzie mógł zatem zapoznać się w pełni z produktem bez przechodzenia do innej witryny. Może to być decydujący czynnik jeśli chodzi o bezpośrednie przełożenie na konwersję. Jak wiemy, im mniej kroków na ścieżce sprzedażowej, tym lepiej. Facebook umożliwia również umieszczenie w reklamach lokalizatora, który pomoże klientowi określić najbliższy wobec jego położenia sklep stacjonarny.

Oprócz wyczerpujących informacji na temat dostępnego produktu, Dynamic ads for retail oferuje również opcję podpowiedzi, jeśli produkt, którego szukamy jest aktualnie niedostępny. W takiej sytuacji klient zobaczy podpowiedzi podobnych produktów, którymi może również się zainteresować lub pokaże w której lokalizacji znajduje się szukana pozycja. Dużym ułatwieniem w przypadku nowych reklam jest to, że system reklamowy Facebooka automatycznie wstrzyma promocję tych produktów, które się sprzedały i nie są już dostępne. Inną zaletą reklam dla sklepów stacjonarnych ma być również to, że bezpośrednio z reklamy klient będzie mógł się skontaktować z placówką, dokonać zakupu lub ocenić oglądany produkt. Nowy format z pewnością docenią przedsiębiorcy, którzy zarządzają wieloma sklepami., gdzie asortyment jest mocno zróżnicowany.

Mimo, że nowy produkt jest na razie w fazie testów, to już teraz budzi apetyt u wielu potencjalnych reklamodawców. Póki co z tego rozwiązania mogą korzystać największe amerykańskie marki, jednak wszystko wskazuje na to, że format przyjmie się i będzie stopniowo udostępniany w szerszym gronie, w tym dla reklamodawców z Polski.