Pinterest dla biznesu – wszystko, co musisz wiedzieć

thumbnail

Pinterest to wizualna platforma społecznościowa przypominająca cyfrowe scrapbooking połączone z internetową listą życzeń. Jeśli nie korzystasz z tej platformy do promowania swoich produktów lub usług, tracisz.

Czy wiesz, że ponad 87% użytkowników Pinterest kupiło produkt ze względu na obecność w witrynie? (źródło: Omnicore Agency)

Zanim się zarejestrujesz i zaczniesz przypinać, zapoznaj się ze wskazówkami, które dla Ciebie przygotowaliśmy. Oto wszystko, co musisz wiedzieć o korzystaniu z Pinteresta dla swojej firmy.

Elementarna wiedza o Pinterest

Na Pinterest użytkownicy udostępniają i zapisują treści w wirtualnych kolekcjach zwanych tablicami. Większość 175 milionowych, aktywnych użytkowników tej platformy stanowią kobiety, a około 2 miliony takich treści trafia codziennie na tablicę zakupów - mówią statystyki udostępnione przez Omnicore Agency. Co ważne, tysiące ludzi korzysta z Pinteresta z taką samą częstotliwością, jak z Instagrama. Przewagą jednak pierwszego serwisu społecznościowego nad drugim jest mediana wieku na stronie, która wynosi 40. Tak przedstawiają się statystyki z całego świata. W Polsce Pinterest nie osiągnął jeszcze tak imponujących wyników.

Jak wynika z badań Gemius, szacowana ilość użytkowników to obecnie 1,5 mln. Czy to mało? Z pewnością mniej niż prawdziwi giganci, Facebook czy Twitter. Miejmy jednak na uwadze, że ten serwis społecznościowy angażuje użytkowników w zupełnie inny sposób. Z pomocą Pinterest zwiększysz ruch na Twojej stronie bądź blogu, a także wzmocnisz e-commerce – bez względu na rodzaj czy wielkość branży, w której działasz! Warto zatem dołożyć wszelkich starań by skupić uwagę 1,5 milionowej publiczności. Nie wiesz w jaki sposób to zrobić? Bez obaw, w dalszej części artykułu będziesz miał okazję poznać wskazówki, które Ci w tym pomogą!

Chociaż na Pintereście można znaleźć prawie wszystko - kategorie witryny obejmują pełen wachlarz możliwości, od sztuki po technologię - strona ta jest znana jako centrum projektów rzemieślniczych, przepisów kulinarnych, mody, dekoracji wnętrz, a także informacji związanych ze zdrowiem.

W przypadku przedsiębiorstw ważne jest, aby zarejestrować konto firmowe. W tym celu możesz użyć głównej strony rejestracji, na której jest dostępny wariant profilu osobistego oraz biznesowego. Warto zaznaczyć, że prowadzenie konta biznesowego nie naruszy budżetu Twojej firmy, ponieważ opcja ta jest bezpłatna. Dlaczego warto prowadzić profil firmy na Pinterest? Dzięki niemu zyskasz dostęp do funkcji, takich jak narzędzia analityczne, które pomogą w ustaleniu strategii dla Twojej działalności.

pinterest2.jpg

Jak wykorzystać Pinterest w biznesie?

Przyjrzyj się bliżej popularnym tematom i słowom kluczowym.

Znajomość trendów na Pinterest pomoże Ci zdecydować, które treści przypiąć. Na przykład, jeśli zauważysz, że wiele projektów z majsterkowania zyskuje na popularności, byłby to dobry czas na znalezienie i udostępnienie materiałów dla majsterkowiczów, które mogą odnosić się do Twojej firmy. Za każdym razem, gdy możesz odnosić wątki zyskujące popularność do swojej marki sprawisz, że Twoją firmę będzie łatwiej odkrywać na Pinterest. Co za tym idzie? Coraz więcej osób będzie chciało przyjrzeć się Twoim produktom bądź usłudze!

WSKAZÓWKA: Użyj popularnych słów kluczowych, aby określić jaki rodzaj treści stworzyć. Znajdź trafne słowa kluczowe, wpisując frazę na pasku wyszukiwania i sprawdzając sugestie pod paskiem wyszukiwania, a następnie umieść je w tytułach i opisach.

Daj się poznać bliżej

Reklamy na Pinterest lub promowane szpilki do złudzenia przypominają „zwykłe” wpisy na tym serwisie społecznościowym. Różnica polega jedynie na tym, że jeśli chcesz trafić do większej liczby osób musisz ponieść dodatkowy koszt.

Jak mówią statystyki, około 73% Pinerów twierdzi, że treści tworzone przez markę czynią tę usługę bardziej użyteczną, a 61% dokonało zakupu po zapoznaniu się z ofertą firmy.

WSKAZÓWKA: Użyj kierowania geograficznego, aby Twoja reklama była wyświetlana tylko osobom w określonym obszarze. W zależności od tematu i użytych słów kluczowych reklama na Pintereście może przynieść duże korzyści. Jeżeli użytkownicy zobaczą reklamę i ponownie ją przypiszą, w zamian otrzymasz dodatkową ekspozycję.

Promowane Piny mogą wywołać efekt śnieżki, który zwiększy widoczność Twojej pinezki, za którą płacisz. Warunkiem jest, aby promowane szpilki były pomocne i przypominały "zwykłe" wpisy. Takie działania z pewnością pomogą Ci w uzyskiwaniu większych zysków!

blur-close-up-collage-196655.jpg

Badaj i analizuj z pomocą Pinterest Analytics

Chcesz uzyskać informacje na temat, kto wyświetla Twoją stronę i szpilki? Z pomocą śpieszy Pinterest Analytics! Narzędzie to pozwoli także poznać dane demograficzne odbiorców oraz z jakich urządzeń korzystają użytkownicy Twojej strony.

Dostępna jest także funkcja wyświetlania danych dotyczących średnich dziennych wyświetleń Twojego profilu i zobowiązań. Dzięki temu możesz pozyskać potężną dawkę wiedzy na temat nawigacji i zrozumienia danych analitycznych, a następnie wykorzystać ją do jeszcze lepszego sprecyzowania grupy odbiorczej.

Dodaj przycisk "Przypnij" do swojej witryny

Czy byłeś kiedyś na stronie internetowej, gdzie unosił się nad obrazem mały czerwony przycisk Pinterest? To przycisk Pin It, który pozwala użytkownikom tego serwisu społecznościowego na łatwe przypinanie treści do swoich tablic bezpośrednio z Twojej strony. Dodanie przycisku „Przypnij” do witryny ułatwia udostępnianie treści bezpośrednio ze strony internetowej, co oznacza, że więcej osób może właśnie to zrobić. Zastosowanie tej wskazówki pozwoli Ci na zwiększenie ruchu w witrynie, który nie będzie potrzebował Twojego zaangażowania – ruch będzie robił się "sam"!

Buduj zabawne, niepowtarzalne treści

Istnieje wiele sposobów tworzenia zabawnych i unikalnych treści przy promowaniu swojej marki. Przygotowaliśmy dla Was kilka wskazówek, które sprawdzą się w każdej branży!

  • Twórz przewodniki podarunkowe. Nie przypinaj swoich produktów do swoich desek. Na święta lub inne okazje utwórz nową planszę, która może służyć jako przewodnik podarunkowy. Dodaj swoje produkty, a także produkty innych marek, aby nie przypominały jednej gigantycznej reklamy Twojej firmy. W sezonie świątecznym 2017 na Pintereście pojawiła się również funkcja o nazwie Pinterest Secret Santa, która umożliwiła kupującym wyszukiwanie list spersonalizowanych pomysłów na prezenty na podstawie tablic przyjaciół i rodzin. Dzięki temu będziesz mógł odnotowywać większy zysk!
  • Pokaż listy odtwarzania. Nie musisz ograniczać się do przypinania obrazów. Spróbuj przypiąć teledyski z serwisu YouTube, aby utworzyć listę odtwarzania. Na przykład, dzięki dużej społeczności fitness na Pintereście może to być dobry sposób, aby firmy związane z fitnessem odchodziły od norm dzielenia się przewodnikami treningowymi i sprzętem do ćwiczeń.
  • Stwórz listę lektur. Zapisuj na Pintereście przemyślane artykuły i książki związane z Twoim biznesem, tworząc tablice wszystkich dobrych odczytów, które Twoim zdaniem mogą zainteresować Twoich gości i klientów. Możesz także tworzyć tajne tablice ze wszystkimi publikacjami, które w wolnym czasie chcesz przeczytać bądź podzielić się nimi w przyszłości. Marka, za którą stoi możliwość pozyskania wartościowej wiedzy to cenna marka. Zadbaj o aspekt edukacyjny, z pewnością Twoja widownia to doceni!
  • Rób prezenty. Jeśli prowadzisz konkurs lub promocję, przypnij go do odpowiednich tablic na stronie Pinterest Twojej firmy. Zaangażujesz tym sposobem więcej osób w prowadzoną akcję!

adult-africa-african-1035588.jpg

Użyj Rich Pins

Rich Pins to specjalny typ pinów, dzięki którym korzystanie z platformy jest prostsze i bardziej płynne. Piny te zawierają informacje poza obrazem, linkiem do kliknięcia i opisem pinezki. Obecnie istnieją cztery typy Rich Pins.

  • Przypinki do artykułów: szpilki do artykułów sprawiają, że użytkownicy mogą automatycznie zobaczyć nagłówek artykułu, autora i opis, co znacznie ułatwia wyszukiwanie i odróżnia je od innych treści na platformie.
  • Piny produktów: Piny produktów ułatwiają zakupy na Pinterest. Pokazują, gdzie można kupić produkt, aktualną cenę i bezpośredni link do strony produktu. Ceny pinów produktów zmieniają się w czasie rzeczywistym.
  • Szpilki do przepisu: W odróżnieniu od zwykłej pinezki, która pokazuje obraz i opis, który wprowadza się ręcznie, te specyficzne dla receptu Rich Pins pokazują ważne informacje, takie jak niezbędne składniki i ich ilości, czas gotowania i informacje o podawaniu.
  • Piny aplikacji: najnowszy dodatek Pinterest do rodziny Rich Pins pozwala udostępniać i pobierać aplikacje bezpośrednio z platformy.

Uczestnicz i twórz tablice grupowe

Tablica grupowa to plansza służąca do współpracy zarządzana przez jedną osobę, która może dodawać do udziału innych zainteresowanych. Jest to świetne rozwiązanie, jeśli planujesz duże wydarzenie lub pracujesz nad projektem, ponieważ wiele osób może spojrzeć na planszę i przypiąć pomysły.

Ponadto, jest to łatwy sposób na dotarcie do większej ilości osób – dominująca część użytkowników obserwuje zwykle grupy. Widownia właściciela tablicy widzi je wraz z innymi obserwatorami.

Podsumowanie

Aktywne prowadzenie konta firmowego na Pinterest sprawi, że z dnia na dzień będziesz odnotowywać coraz to większe zyski ze sprzedaży produktów czy usług. W tym celu pamiętaj o używaniu popularnych fraz kluczowych, korzystaniu z opcji promowania pinezek, a także analizowaniu wyników za pomocą Pinterest Analytics. Dodatkowo, dodaj przycisk „przypnij” do swojej witryny, stosuj Rich Pins oraz uczestnicz w tablicach grupowych, aby zwiększyć zasięg.

Mamy nadzieję, że wyżej opisane wskazówki pomogą Tobie odnieść sukces na tym serwisie społecznościowym. Powodzenia!