Siła remarketingu – stwórz skuteczną reklamę na Facebooku

thumbnail

Szczególnie w zbliżającym się okresie przedświątecznym, możemy zauważyć banery reklamowe, które zupełnie przypadkiem przedstawiają oglądane przez nas produkty. To wszystko przez remarketing, czyli chęć dotarcia do osób, które odwiedziły konkretną stronę internetową, ale na przykład nie kupiły produktu.

 

Co daje remarketing?

Ta forma reklamy szczególnie przyda się wszystkim tym osobom, które sprzedają różne produkty. Za pomocą remarketingu możemy dostosować pokazywane treści, a także komunikaty, które będą utworzone na podstawie tego, jakie strony dana osoba odwiedziła. Żeby móc wykorzystać remarketing na swojej stronie, należy wstawić Piksel czyli skrypt, który umożliwi nam identyfikację odwiedzonej strony. Następnym krokiem przy tworzeniu remarketingu jest utworzenie katalogów produktów, które będą zawierać produkty dostępne na stronie.

Rodzaje remarketingu na Facebooku

Ustawiając remarketing na Facebooku możemy skorzystać z dwóch opcji. Pierwsza z nich to remarketing standardowy, który wyświetla przygotowaną reklamę wszystkim tym osobom, które odwiedziły stronę. Druga z nich to remarketing dynamiczny, w którym produkty są dopasowywane przez system. Oznacza to tyle, że spośród wszystkich produktów zawartych w katalogu, użytkownikowi wyświetli się ten, który odwiedził na stronie sklepu. Bez względu na to jaką opcję wybierzemy, musimy pamiętać że dostępny mamy każdy format reklamy. Oznacza to, że możemy wykorzystać zdjęcie, wideo czy karuzelę. Tak samo mamy pole do popisu jeśli chodzi o miejsce wyświetlania reklam. Coraz częściej pokazują się ona w prawej kolumnie, a dla urządzeń mobilnych są specjalnie optymalizowane.

Dlaczego warto stosować remarketing?

Remarketing daje nam możliwość bezpośredniego trafienia do klienta z produktem, który właśnie oglądał. Dodatkowo, swoją skuteczność sprzedaży możemy zwiększyć dzięki spersonalizowanym komunikatom reklamowych. Należy pamiętać, że remarketing nie musi być kierowany tylko do osób, które nie kupiły produktu. To także świetna reklama dla tych, którzy daną rzecz kupili. W tym momencie jeśli nasz klient kupił na przykład telefon, możemy zacząć mu wyświetlać rzeczy, które na pewno mu się przydadzą, czyli na przykład etui, słuchawki czy ładowarkę samochodową. Oczywiście zastosowań remarketingu jest dużo więcej, ale to wszystko zależy od tego, jaki chcemy osiągnąć cel. A pewnie każdy chce osiągnąć cel niskim kosztem. Jeśli także należysz do tej grupy, to powinieneś spróbować remarketingu, ponieważ koszt pozyskania klienta jest zazwyczaj niższy niż przy standardowej reklamie. Wszystko dlatego, że trafiasz do konkretnej grupy odbiorców, która była zainteresowana Twoim produktem.