Jak zwiększyliśmy widoczność bloga podróżniczego w top 3 o 450%
Pozycjonowanie sklepów internetowych
Twój sklep internetowy stawia pierwsze kroki, a może funkcjonuje już w sieci od dłuższego czasu, ale dotychczasowe działania marketingowe nie przyniosły oczekiwanego rezultatu? Bez względu na to, na które z pytań odpowiedziałeś twierdząco – jesteśmy do Twoich usług! Wspólnie przygotujemy efektywną strategię, która pomoże zrealizować Twój podstawowy cel – sprzedaż! Dróg do sukcesu jest bardzo wiele i zależą one głównie od branży, w której działasz. Intuicyjna struktura kategorii, rzeczowe opisy produktów oraz inne treści, które pokażą Ciebie jako eksperta – to podstawy, na których można budować wartościowy ruch. Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy!
Co możemy dla Ciebie zrobić w ramach pozycjonowania sklepów internetowych?
Zwiększymy sprzedaż i wygenerujemy wartościowe leady
Przeanalizujemy wyszukiwane przez użytkowników słowa kluczowe i zoptymalizujemy sklep w taki sposób, by wyświetlał się na nie jak najwyżej. Nowe treści i inne optymalizacje zawartości na stronie mają zachęcić do zakupów. Jeśli zauważymy, że jakiś aspekt techniczny utrudnia złożenie zamówienia, zwrócimy na to uwagę.
Dobierzemy długofalową strategię ROI
Dopasowujemy strategię do możliwości domeny i stopniowo podnosimy jej widoczność od fraz szczegółowych do ogólnych. Dobrze wypozycjonowany sklep będzie widoczny na wiele fraz, przez długi czas.
Zbudujemy pozycję eksperta poprzez odpowiednią strategię contentową
W procesie pozycjonowania sklepu zwracamy szczególną uwagę na zawartość strony. Rekomendujemy nie tylko poprawki treściowe, ale również techniczne, by optymalizować konwersję. Łatwiej przekonać do siebie klienta czytelną, szybko działającą stroną, na której złożenie zamówienia jest bardzo proste.
Chcesz, aby Twój sklep sprzedawał więcej przez Google?
Poznaj nasz pomysł na pozycjonowanie Twojego biznesu
Dlaczego warto współpracować z agencją MTWeb?
Kilkunastoletnie doświadczenie
Wypozycjonowaliśmy ponad 150 sklepów online różnej wielkości, z różnych branż. Pracowaliśmy z wieloma platformami e-commerce, od tych najpopularniejszych do niszowych rozwiązań dedykowanych.
Efektywne pozycjonowanie sklepów
Koncentrujemy się na realizacji celu – sprzedaży – a nie jedynie pozycjach słów kluczowych. Do procesu podchodzimy holistycznie, docierając do użytkowników na każdym etapie ścieżki zakupowej. Wspólnie z Klientem sprzedającym artykuły zoologiczne po roku współpracy osiągnęliśmy 50% wzrost transakcji (rok do roku) i ok. 70% wzrost przychodów. Pozycjonowany przez nas sklep z wyposażeniem wnętrz, w pół roku od uruchomienia nowej wersji strony odnotował ok. 80% wzrost przychodów.
Bezpieczeństwo
W naszych działaniach wykorzystujemy jedynie praktyki White Hat SEO, pozycjonujemy sklepy zgodnie z zaleceniami Google. Przez 15 lat naszej obecności na rynku algorytmy zmieniały się wielokrotnie, ale klienci nie odczuwali negatywnych skutków aktualizacji – często wręcz przeciwnie. Każda rotacja w wynikach wyszukiwania spotyka się z naszą przemyślaną reakcją. Ciągle monitorujemy rezultaty naszej pracy.
Indywidualna strategia ROI
Dopasowujemy strategię pozycjonowania sklepu do Twoich potrzeb, możliwości i atutów, by zmaksymalizować ROI (zwrot z inwestycji). Unikamy produktów o niskiej rentowności, a także fraz o bardzo niskim potencjale konwersji.
Kompleksowe pozycjonowanie sklepu
Zajmiemy się treściami na podstronach, kwestiami technicznymi oraz budową wartościowego profilu linków do Twojego sklepu. Każdy z tych elementów będzie prowadzony przez doświadczonego specjalistę. Nie ograniczamy się tylko do rekomendacji SEO – jeśli zauważymy inny problem, na pewno zwrócimy na niego Twoją uwagę. Specjalista pozycjonujący sklep współpracuje również z ekspertami Social Media Marketingu, zarządzania treścią i Google Ads.
Transparentność i prosta umowa
Zachowujemy przejrzystość każdego elementu pozycjonowania Twojego sklepu. Nad strategią będzie pracować 3 specjalistów z różnych dziedzin. Co miesiąc otrzymasz czytelny raport z naszych działań. Nie wymagamy wiązania się długotrwałą umową, zapewniamy jednomiesięczny okres wypowiedzenia. Niech efekty pomogą w decyzji!
Co otrzymujesz w ramach usługi pozycjonowania stron internetowych?
⇒ Analizujemy widoczność Twojego sklepu – dobieramy słowa kluczowe i wykonujemy Audyt SEO – Razem z Tobą określamy priorytetowe frazy, na których skupimy się w pierwszych działaniach. Zestawiamy aktualny ruch na stronie z trendami oraz charakterystyką Twojego asortymentu. Dzięki temu otrzymujemy listę fraz, które z jednej strony pasują do Twoich potrzeb, a z drugiej mają duży potencjał do generowania konwersji. Pozycjonując sklep internetowy szczególnie dbamy o hierarchię słów kluczowych. Oddzielnie dopasowujemy frazy do strony głównej, kategorii, produktów i bloga, by uniknąć niekorzystnego zjawiska kanibalizacji. Audyt SEO dla sklepu internetowego wymaga zupełnie innego podejścia niż dla strony ofertowej czy wizytówki. Przede wszystkim koncentrujemy się w nim na elementach uniwersalnych, generowanych automatycznie i wynikających z szablonu strony. Sklep musi być intuicyjny, a każdy element ścieżki zakupowej wygodny w obsłudze, by zachęcać do złożenia zamówienia. Podstawą pozycjonowania sklepów internetowych jest analiza zainstalowanego szablonu. Każdy typ podstron musi posiadać odpowiednią strukturę nagłówków, miejsce na treść oraz czytelny, przyjazny dla użytkownika adres URL. Niezbędne są również znaczniki dodatkowe tj. rozszerzająca informacje o produkcie Schema czy ułatwiający dzielenie się treścią w Social Media OpenGraph. Czasem kilka kosmetycznych zmian w szablonie w połączeniu z ustawieniami automatycznej generacji tytułów i nagłówków pozwala zyskać widoczność na wiele istotnych fraz.
⇒ Opracowujemy plan optymalizacji i wprowadzamy niezbędne zmiany – Wspólnie z Tobą wybierzemy najważniejsze kategorie i produkty, które mają duży potencjał sprzedażowy i dadzą Ci szansę na stosunkowo szybki zysk. Stawiamy na transparentność działań, więc wszystkie kluczowe działania optymalizacyjne przygotowujemy w formie planu, który otrzymasz do zatwierdzenia. Znajdziesz w nim koncepcję zmian strukturalnych, adresów URL, meta tagów, a także niezbędne zmiany techniczne i zalecenia treściowe. Gdy zaakceptujesz plan pracy, przystępujemy do pozycjonowania sklepu internetowego. Mamy doświadczenie w obsłudze wielu popularnych i bardziej niszowych CMS dla e-commerce. Optymalizacja SEO polega tutaj najczęściej na ingerencji nie tylko w treść, ale również szablon witryny. Wiele zmian jesteśmy w stanie wykonać samodzielnie, jeśli pojawi się konieczność wsparcia programisty sklepu – przygotujemy niezbędne rekomendacje.
⇒ Planujemy link building – Wysokiej jakości linki prowadzące do Twojej witryny mają w pozycjonowaniu sklepu internetowego podwójne znaczenie. Z jednej strony powodują wzrost autorytetu domeny, co przekłada się na poprawę widoczności. Z drugiej, skuteczny marketing szeptany zachęci do wizyty w sklepie, a także poniesie świadomość marki – pozycjonowanie przełoży się więc nie tylko na ruch organiczny, ale również źródło referral i bezpośrednie wejścia przez wpisanie adresu.
⇒ Prowadzimy bieżący monitoring i analitykę – W pozycjonowaniu sklepów internetowych szczególne miejsce zajmuje kompleksowa analityka. Sprawdzamy nie tylko pozycje fraz, ale przede wszystkim dane dotyczące ruchu na stronie, konwersji oraz ogólne tendencje widoczności Twojego e-commerce. Chętnie przygotujemy dla Ciebie listę tematów blogowych, które zainteresują Twoich potencjalnych klientów. Będziemy również śledzić poczynania konkurencji.
⇒ Raportujemy działania – Listę wszystkich wykonanych działań przekażemy Ci pod koniec miesiąca w formie czytelnego, zwięzłego raportu. W razie wątpliwości, nasi specjaliści służą wyjaśnieniami. Jeśli pojawi się taka potrzeba, wykonamy również analizy dodatkowe.
Z jakimi platformami e-commerce mamy doświadczenie?
Magento
Shoper
PrestaShop
WooCommerce
Shoplo
SOTE
ShopGold
RedCart
IdoSellShop (IAI)
Dedykowane
W jakich branżach pozycjonowaliśmy sklepy?
odzieżowa
obuwnicza
dziecięca
kosmetyczna
meblarska
elektroniczna
motoryzacyjna
wyposażenia domu
elektryczna i elektrotechniczna
wyposażenia hoteli i restauracji
niszowe sklepy dla profesjonalistów
... i wiele innych
Sprawdź naszą skuteczność w praktyce
Sprawdź kto nam zaufał i co o nas myślą klienci
Sprawdź kto nam zaufał
Chcesz, aby Twój sklep sprzedawał więcej przez Google?
Poznaj nasz pomysł na pozycjonowanie Twojego biznesu
Co wyróżnia pozycjonowanie sklepów internetowych?
Pozycjonowanie sklepów ma jeden, jasno określony cel – sprzedaż. Każda optymalizacja, czy to techniczna czy treściowa, a także marketing szeptany i artykuły sponsorowane – mają zachęcić Klienta do kupna w Twoim sklepie. Z jednej strony – maksymalnie ułatwiamy dotarcie do danego produktu, z drugiej – strategią contentową budujemy wizerunek eksperta. Odpowiednio linkując z treści tworzymy dodatkowe powiązania przenoszące uwagę klienta na kluczowe elementy oferty.
Podstawą pozycjonowania sklepów jest rozbudowana optymalizacja techniczna strony. Sklep posiada zwykle kilkaset lub nawet tysiące podstron, opartych na kilku powtarzalnych szablonach. Dostosowanie ich do potrzeb SEO, obejmujące m.in.:
- automatyczne tworzenie odpowiednich nagłówków,
- miejsce na treści,
- dane strukturalne,
- konfiguracja przyjaznych adresów URL,
- a także, jeśli to możliwe, domyślne generowanie tytułów i meta description,
zdecydowanie ułatwia działania pozycjonujące i przyspiesza uzyskanie satysfakcjonujących wyników ogólnych.
W początkowej fazie działań niezbędne jest nastawienie na konkretny element oferty. Pozycjonowanie wszystkiego naraz jest w zasadzie niemożliwe, gdyż na efekty będzie trzeba czekać bardzo długo. Dlatego też konieczna jest wstępna selekcja – wybór swojej niszy, produktów, które mogą szybciej zacząć generować zyski.
Pozycjonowanie szerokie
Pula fraz dla rozbudowanego sklepu internetowego to zwykle tysiące słów kluczowych, wyszukiwanych przez potencjalnych klientów. Dlatego też w wielu przypadkach, po początkowych działaniach, proces ewoluuje w kierunku pozycjonowania szerokiego. Na bieżąco analizujemy frazy kluczowe dopasowane do najważniejszych dla Ciebie kategorii, a nawet pojedynczych produktów, by w odpowiedni sposób zoptymalizować ich podstrony. Dlaczego pozycjonowanie szerokie sklepu jest tak dobrym rozwiązaniem?
Wyobraźmy sobie sytuację, w której awarii uległ nasz samochód. Raczej nie wpiszemy w Google „części samochodowe”. Z pewnością zawęzimy poszukiwania do określonej marki i modelu, rocznika, a co najważniejsze, poszukiwanego podzespołu. W tej sposób budowany jest long-tail, który w zależności od branży wygląda bardzo różnie. Dla wspomnianych części do samochodów może zawierać oznaczenia kodowe producenta, a w branży odzieżowej szereg wyróżników, jak np. „sukienka wieczorowa krótki przód długi tył”.
Pozycjonowanie Long Tail
Koncepcja pozycjonowania long-tail dla sklepów internetowych z wykorzystaniem bardzo szczegółowych fraz sprawdza się, jeśli sprzedają one powtarzalne, popularne produkty, które do tego posiadają własną markę i szereg wyróżników. Jeśli jednak Twój sklep ma własną niszę, np. produkty specjalistyczne lub wyroby rzemieślnicze, które są jedyne w swoim rodzaju – trudno będzie o pozyskanie dla nich long-taili. Wówczas skupiamy się na odpowiedniej kategoryzacji produktów i poszukiwaniu dla nich fraz bardziej ogólnych, które będą wpisywać w Google Twoi potencjalni klienci.
Strategie doboru słów kluczowych dla sklepu internetowego
Dobór odpowiednich słów kluczowych w pozycjonowaniu sklepu internetowego to zadanie bardzo złożone. Przede wszystkim – należy określić cel biznesowy, czyli wspomniane już wcześniej priorytetowe kategorie i produkty. Do tego należy dołożyć analizę możliwości domeny – jeśli posiada ona już widoczność, można rozważyć pozycjonowanie sklepu na bardziej ogólne frazy. Jeżeli startujemy od zera – należy skupić się na słowach z najwyższym potencjałem konwersji, czyli zwykle long-tailach. W decyzji należy uwzględnić specyfikę branży – czy masz własną niszę i możemy działać na frazach ogólnych (gdyż long-taili nie ma), czy może jednak sprzedajesz towary szeroko znane i trzeba zacząć od pracy nad najważniejszymi produktami.
Hierarchia słów kluczowych
Chcąc uniknąć negatywnego zjawiska kanibalizacji słów kluczowych i duplikacji treści w pozycjonowaniu sklepu internetowego, należy zadbać o prawidłowe dopasowanie fraz do poszczególnych podstron. Słowa ogólne, opisujące sklep (branża, profesja, nisza), należy dobierać dla strony głównej. Kategorie powinny być już bardziej skonkretyzowane – słowa kluczowe powinny precyzyjnie opisywać ich zawartość, z uwzględnieniem nazw fachowych, żargonowych, a nawet potocznych. Kolejna grupa słów to frazy produktowe, tutaj intuicyjne pojawiają się nazwy, marki, modele, wersje i oznaczenia kodowe. Nie wolno jednak zapominać o wariantach produktów i ich wyróżnikach, których mogą poszukiwać potencjalni klienci.
Osobnym aspektem są frazy blogowe, którymi mogą być przede wszystkim pytania związane z asortymentem, a także treści poradnikowe. Budowa wysokiej jakości contentu pod tego typu frazy pozwoli pozyskać ruch i pokazać Cię jako eksperta, a odpowiednie linkowanie wewnętrzne powinno zachęcić użytkownika do zakupów w sklepie.
Chcesz, aby Twój sklep sprzedawał więcej przez Google?
Poznaj nasz pomysł na pozycjonowanie Twojego biznesu
Optymalizacja sklepu internetowego
Działania optymalizacyjne wynikają wprost z przeprowadzonego audytu SEO. Pierwszym elementem, na który zwracamy szczególną uwagę, jest menu witryny. Chętnie zaproponujemy strukturę, która będzie łączyć w sobie intuicyjność i wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych związanych z zawartością poszczególnych kategorii. Dzięki temu zyska nie tylko użytkownik, ale również ocena sklepu przez algorytmy wyszukiwarki.
Ważnym elementem pozycjonowania sklepu internetowego jest ustawienie odpowiedniej struktury adresów URL. Niestety, bardzo często domyślne adresy zawierają wiele dodatkowych oznaczeń wynikających z przyporządkowania nazw kategorii i produktów do struktury bazy danych. Na szczęście, coraz częściej można te ustawienia zmieniać, lub tworzyć własne wersje adresów dla najważniejszych podstron. Według naszego doświadczenia – im prościej, tym lepiej – maksimum treści w minimum formy. W adresie powinna znajdować się nazwa przeglądanego produktu lub zoptymalizowana nazwa kategorii, którą aktualnie odwiedza użytkownik. Jeśli tylko to możliwe – nic więcej.
Bardzo istotnym elementem sklepu internetowego jest jego strona główna, gdyż to ona w dużej mierze buduje autorytet domeny. Powinna być zoptymalizowana pod kątem ogólnych słów kluczowych określających profesję sklepu – np. „sklep z zabawkami” lub „części samochodowe online”.
Metadane – przedstaw się!
Jednym z istotnych czynników pozycjonowania sklepu internetowego są metadane. Optymalizujemy title i meta description strony w taki sposób, by zawierały one słowa kluczowe związane tylko i wyłącznie z daną podstroną – zgodnie z opisaną wcześniej hierarchią kategorii i produktów. Staramy się uzyskać w nich maksimum treści w minimum znaków, unikając keyword stuffingu („upychania” słów kluczowych), a także maksymalizując naturalność przekazu – gdyż Google dobrze rozumie język polski.
Struktura nagłówków na poszczególnych podstronach
Bardzo ważnym, a jednocześnie łatwym do skonfigurowania czynnikiem pozycjonującym dla sklepu internetowego jest struktura nagłówków. Nazwa produktu (na podstronie produktowej) oraz nazwa kategorii (na podstronie kategorii) powinna występować jako znacznik H1. Jeśli połączymy odpowiednie nazewnictwo, o którym już wspominaliśmy, z prawidłową strukturą szablonu, jesteśmy w stanie grupowo zoptymalizować wiele podstron. W nagłówkach H2 powinny natomiast znajdować się warianty nazwy i inne wyróżniki, oczywiście z zachowaniem umiaru i naturalności przekazu. Ponadto – nie warto oznaczać znacznikami H2 i H3 powtarzalnych elementów strukturalnych tj. blok filtrów, oceny czy komentarzy.
Zdjęcia produktów
W przypadku sklepu internetowego, zdjęcia i grafiki znajdujące się na podstronach dedykowanych produktom, powinny zawierać ich nazwę (markę, model, wersję itp.), a także istotne dla nich wyróżniki. Jednak na tym nie koniec. W przypadku tak wielu grafik, bardzo liczy się ich rozmiar. Należy znaleźć równowagę pomiędzy jakością a wielkością zdjęć. Dzięki odpowiedniemu dopasowaniu rozdzielczości do miejsca wyświetlania, a także minimalizacji rozmiaru, fotografie nie będą spowalniały sklepu. W ramach pozycjonowania sklepu internetowego chętnie przygotujemy odpowiednie rekomendacje, a także pomożemy w korzystaniu z narzędzi optymalizujących rozmiar zamieszczonych na stronie grafik.
Content w pozycjonowaniu sklepów internetowych
Do poprawnej prezentacji asortymentu sklepu niezbędna jest wysokiej jakości treść. Przede wszystkim – nie powinna być ona kopiowana z innych stron! W ramach optymalizacji sklepu edytujemy treści na stronie, wykorzystując słowa kluczowe dobrane w procesie analityki ogólnej oraz pozycjonowania long-tail. Wyróżnienie odpowiednimi znacznikami najważniejszych fraz to nie tylko wygoda dla użytkownika, ale również sugestia dla robotów, co jest głównym tematem publikowanej zawartości.
Jeśli treści na stronie brakuje – możemy Ci pomóc w jej przygotowaniu! Współpracujący z nami copywriterzy specjalizują się w tworzeniu opisów kategorii, produktów, a także wpisów blogowych dla różnych branż. Czuwamy nad tym, żeby zawartość była merytoryczna i atrakcyjna dla użytkowników. Wiemy, że wysoka jakość tekstów pomaga Klientom w podjęciu decyzji o zakupie.