Jak zwiększyliśmy widoczność bloga podróżniczego w top 3 o 450%
Pozycjonowanie stron WWW
Co możemy dla Ciebie zrobić w ramach pozycjonowania stron WWW?
Zwiększymy ruch na Twojej stronie internetowej
Wzrost ruchu organicznego dzięki skutecznemu pozycjonowaniu strony to więcej potencjalnych klientów dla Twojego biznesu. Wielu użytkowników intuicyjnie pomija reklamy, skupiając się na wynikach organicznych.
Wygenerujemy wartościowe leady i pomożemy podnieść sprzedaż
Osoba poszukująca konkretnego zapytania w Google jest w wielu przypadkach bliższa decyzji o zakupie towaru lub usługi niż internauta wyszukujący zapytania ogólne. Dla wielu firm ruch organiczny z Google to główne źródło konwersji.
Podniesiemy widoczność na wiele zapytań użytkowników
Pozycjonowanie szerokie to ciągłe poszerzanie puli słów kluczowych, na które Twoja strona pojawi się w wynikach wyszukiwania. Im będzie ich więcej, tym większa szansa na pozyskanie uwagi użytkownika.
Zapewnimy długotrwały efekt
Strona WWW pozycjonowana zgodnie z zaleceniami Google nie zniknie z Internetu w ciągu jednego dnia – a tak się dzieje, gdy wyłączymy finansowanie kampanii płatnych. Wypracowane efekty przynoszą widoczny, rozłożony w czasie wzrost zainteresowania klientów.
Zaplanujemy szerszą strategię działań
Zainteresujemy użytkownika i zwiększymy świadomość marki
Skuteczne, atrakcyjne metatagi to nie tylko słowa kluczowe, ale również zachęta do wizyty na Twojej stronie. Gdy użytkownik już ją odwiedzi – zatrzymamy go ciekawym contentem. Wysokiej jakości strona internetowa i wartościowe treści budują pozycję Twojego biznesu.
Chcesz, by Twój biznes był widoczny w wyszukiwarce Google?
Poznaj nasz pomysł na Twoje SEO!
Dlaczego warto współpracować z agencją MTWeb z Krakowa?
Kilkunastoletnie doświadczenie
Bezpieczeństwo
Prosta, elastyczna umowa
Nie wiążemy się długotrwałą umową. Jako jedni z nielicznych na rynku wprowadziliśmy jednomiesięczny okres wypowiedzenia. Niech efekty pozycjonowania decydują o dalszej współpracy!
Efektywne pozycjonowanie stron internetowych
Stawiamy na długotrwały efekt. Do procesu pozycjonowania strony wybieramy frazy, które przyniosą wartościowy ruch i zysk. Indywidualny plan działań pozwala na skuteczne generowanie leadów niezależnie od profesji. Wspólnie z Klientem z branży e-commerce w ciągu 6 miesięcy od początku współpracy uzyskaliśmy wzrosty przychodu z ruchu organicznego rzędu 65% rok do roku, a optymalizacja i nowy blog klienta z branży medycznej przyniósł 5-krotny wzrost liczby wejść na stronę rok do roku po 12 miesiącach współpracy.
Transparentność działań i jasna komunikacja
Zapewniamy przejrzystość na każdym etapie pozycjonowania strony WWW. Co miesiąc przesyłamy pełny raport działań. Twoją stroną będzie się zajmować 3 specjalistów, którzy wspólnie przygotują dla Ciebie skuteczny plan prac. Każdy element optymalizacji przedstawiamy w czytelnej formie po to, by żadna zmiana nie była dla Ciebie zaskoczeniem. Przeprowadzamy również analizy na żądanie.
Kompleksowa usługa pozycjonowania stron www
Zajmujemy się aspektami technicznymi, treścią oraz linkbuildingiem. Nad każdym z elementów czuwa doświadczony specjalista, po to by uzyskać jak najlepsze rezultaty. Nasze rekomendacje często wykraczają poza granice SEO, gdyż dbamy o jakość Twojej witryny. Specjalista pozycjonowania na co dzień współpracuje z ekspertami w zakresie Google Ads i Social Media Marketingu.
Co otrzymujesz w ramach usługi pozycjonowania stron internetowych?
Sprawdź naszą skuteczność w praktyce
Sprawdź kto nam zaufał i co o nas myślą klienci
Sprawdź kto nam zaufał
Chcesz, by Twój biznes był widoczny w wyszukiwarce Google?
Poznaj nasz pomysł na Twoje SEO!
Strategie pozycjonowania stron internetowych
Pozycjonowanie lokalne
Aby biznes przynosił zyski, nie musi być globalny ani ogólnopolski. Często wystarczy stać się miejscowym fachowcem, który zna się na rzeczy i oferuje najlepsze usługi w mieście. I to właśnie dla działalności nastawionych na klienta z najbliższej okolicy jest pozycjonowanie lokalne. Zbadamy dla Ciebie w jaki sposób potencjalny klient szuka Twoich usług i zoptymalizujemy Twoją stronę tak, by wyświetlała się ona na frazy związane z Twoim miastem, regionem czy dzielnicą. Nieodłącznym elementem pozycjonowania lokalnego jest widoczność na mapach i w Google Moja Firma. Je również można zoptymalizować w taki sposób, by przynosiły więcej ruchu i potencjalnych konwersji.
Jak kształtuje się zmienność liczby wyszukiwań w zależności od zawężenia obszaru działaności? Prześledźmy to na podstawie naszej branży, wg danych z Senuto:
- „pozycjonowanie” – 8 100 wyszukiwań miesięcznie
- „pozycjonowanie Kraków” – 590 wyszukiwań miesięcznie
- „pozycjonowanie Katowice” – 480 wyszukiwań miesięcznie
- „pozycjonowanie Częstochowa” – 90 wyszukiwań miesięcznie
Pozycjonowanie szerokie
Pozycjonowanie stron internetowych nie kończy się na wyborze kilku słów kluczowych. Naszym wspólnym celem nie jest osiągnięcie wysokiej pozycji na kilka wybranych fraz, a generowanie ruchu z wyników wyszukiwania, który przyniesie zysk. Pozycjonowanie szerokie, zwane również „long tail” polega na dogłębnej analizie konkretnej podstrony i doborze dla niej puli fraz „długiego ogona”, pod które powinna zostać zoptymalizowana dla uzyskania jak najlepszego efektu. Do tego celu wykorzystujemy dane analityczne związane ze stroną (np. w Google Search Console), a także przegląd wyszukiwanych przez użytkowników fraz w Senuto czy Keyword Planner.
Wyobraź sobie, że szukasz telewizora do swojego salonu. Czy wpiszesz w Google „telewizor”? Nie! Z pewnością masz wymagania odnośnie rozmiaru, konkretnych złącz obsługiwanych przez urządzenia które posiadasz, a także funkcjonalności (bo ile można oglądać filmy na laptopie). I w ten sposób powstaje long-tail, np. „telewizor samsung 55 cali 4k smart tv”. Tego typu frazy mają dużo większy potencjał konwersji – bo klient wie, czego potrzebuje i chce to kupić. Naszą rolą w pozycjonowaniu szerokim jest, by Twoja strona była właśnie na takie słowa kluczowe dobrze widoczna.
Pozycjonowanie stron na frazy ogólne
Element, o którym nie można zapomnieć to pozycjonowanie stron na frazy ogólne. Świadczenie usług przez internet lub inne drogi kontaktu niebezpośredniego powoduje, że ograniczanie się do konkretnego obszaru jest zbędne. Z drugiej strony – nazwy wielu usług nie są long-tailami – jak np. doradztwo podatkowe, meble na wymiar czy drewno budowlane.
Ten typ pozycjonowania stron WWW to inwestycja rozłożona na dłuższy czas. To budowanie krok po kroku autorytetu domeny i wizerunku eksperta – poprzez szeroko zakrojoną rozbudowę zawartości strony oraz pozyskiwanie wartościowych odnośników do niej. Pozycjonowanie na frazy ogólne trwa zdecydowanie dłużej niż na frazy o niskim wolumenie, ale znacząco podnosi ruch na stronie. Szybszych efektów można się spodziewać w przypadku biznesów niszowych.
Na co zwracamy uwagę podczas pozycjonowania stron internetowych?
Dostępność dla robotów i użytkowników – podstawa widoczności w Google
Zanim zaczniemy zastanawiać się nad pozycjonowaniem strony internetowej, zawsze sprawdzamy, czy jest ona widoczna dla robotów wyszukiwarek. Weryfikujemy zawartość pliku robots.txt, tagi meta-robots a także odpowiedzi serwera w poszukiwaniu instrukcji blokujących dostęp dla crawlerów.
Pozycjonując strony www pamiętamy również o tym, że Google na pierwszym miejscu stawia komfort użytkownika, a roboty mają symulować jego zachowanie. Dlatego też zawsze analizujemy szybkość ładowania strony na komputerach i urządzeniach mobilnych, a także responsywność zastosowanego szablonu – w myśl zasady mobile-first. Do tego celu używamy narzędzi dedykowanych powiązanych z wyszukiwarką tj. Page Speed Insights i tester wersji mobilnej od Google.
Na tej podstawie wdrażamy optymalizacje i tworzymy rekomendacje. Prędkość strony teoretycznie nie jest czynnikiem rankingowym, ale dostępność treści z pewnością wpływa na pozycje w wyszukiwarce. Dlatego też zwracamy na nią uwagę, przygotowując się do pozycjonowania Twojej witryny.
Nagłówek strony – czyli sposób na przedstawienie się użytkownikowi i wyszukiwarce
Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. A od niego zależy to, czy ktoś zainteresuje się naszą ofertą. Dlatego też w procesie pozycjonowania stron WWW dużą uwagę przywiązujemy do metatagów obecnych w nagłówku strony. Analizujemy i optymalizujemy title i meta description strony w taki sposób, by zawierały one słowa kluczowe związane z daną podstroną – zgodnie z opisaną wcześniej hierarchią. Staramy się uzyskać w nich maksimum treści w minimum znaków, unikając „upychania” słów kluczowych (keyword stuffingu), a także zachowując naturalność przekazu.
Dlaczego mówiąc o pozycjonowaniu strony, tak dużo uwagi poświęcamy metadanym? Są one wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Ich atrakcyjność może przyciągnąć uwagę użytkownika i zachęcić do wizyty. Title to ponadto jeden z ważnych czynników rankingowych. Wizyta na stronie to pierwszy krok do konwersji.
Angażujące treści - content marketing i pozycjonowanie stron w jednym
Gdy użytkownik zdecyduje się na odwiedzenie Twojej strony, powinna ona przywitać go fachową, czytelną treścią. W ramach działań pozycjonowania stron internetowych edytujemy treści na stronie, wykorzystując słowa kluczowe dobrane w procesie analityki ogólnej oraz pozycjonowania szerokiego. Wyróżnienie odpowiednimi znacznikami najważniejszych fraz to nie tylko wygoda dla użytkownika, ale również sugestia dla robotów, co jest głównym tematem publikowanej zawartości.
Obok wyróżnień istotna jest również hierarcha zawartości. Dlatego też w procesie pozycjonowania przygotowujemy i wdrażamy prawidłową strukturę nagłówków na stronie, z wykorzystaniem dobranych słów kluczowych. Z jednej strony zapewniamy czytelność treści dla użytkownika, z drugiej – wspieramy roboty Google w poprawnej interpretacji jej semantyki.
Do zapoznania się z zawartością strony zachęca nie tylko treść, ale przede wszystkim atrakcyjne grafiki. Dbamy o ich nazewnictwo, opisy alternatywne oraz rozmiar, by z jednej strony nie spowalniały witryny, a z drugiej wspierały proces pozycjonowania.
Przygotowanie świeżego contentu
Często zdarza się, że na stronie treści po prostu brakuje. W MTWeb w toku pozycjonowania przygotujemy dla Ciebie nowe treści – na stronę główną, podstrony ofertowe, kategorie, produkty a także bloga. Czuwamy nad tym, żeby zawartość była merytoryczna i atrakcyjna dla użytkowników. Korzystamy z doświadczenia copywriterów specjalizujących się w różnych branżach. Przy pomocy treści chcemy zachęcić potencjalnego klienta do końcowej konwersji.
Jeżeli ważny element oferty nie posiada własnej dedykowanej podstrony, wspieramy przygotowanie szablonu i treści zoptymalizowanej pod ważne słowa kluczowe. Dzięki temu powstaje landing page, którego celem jest pozycjonowanie strony i pozyskiwanie ruchu z wyników organicznych.
Linkowanie wewnętrzne oraz adresy URL korzystne dla pozycjonowania strony w Google
Kolejnym aspektem użyteczności witryny jest linkowanie wewnętrzne. Analizujemy i optymalizujemy menu główne, stopkę oraz inne linki na stronie w taki sposób, by jak najskuteczniej pomagały w nawigacji a także w rozdysponowaniu autorytetu domeny. W procesie pozycjonowania strony internetowej dbamy o to, by w linkach znalazły się odpowiednie słowa kluczowe, a ich konstrukcja była przyjazna dla użytkownika. Ponadto, korzystając z atrybutu „nofollow” jesteśmy w stanie zasugerować robotom Google, które linki warto odwiedzić, a które przez crawler nie powinny być wykorzystywane.
Jeśli tylko istnieją możliwości techniczne, zmieniamy lub rekomendujemy zmiany w adresach URL. Tutaj zasada nie jest skomplikowana – im prościej, tym lepiej dla pozycjonowania. W teorii adres URL powinien być skonstruowany w taki sposób, by użytkownik mógł go samodzielnie wpisać w pasek adresu przeglądarki. W praktyce – powinien on być niezbyt długi, napisany małymi literami z uniwersalnej tablicy znaków, a także zawierać dobrane słowo kluczowe.
Z pojęciem adresów URL i linkowania wiążą się przekierowania. Zmiany w strukturze adresów URL podczas pozycjonowania strony zawsze są powiązane z utworzeniem odpowiednich przekierowań, by uniknąć strat wypracowanego ruchu, a także poinformować roboty, gdzie przenieśliśmy treść. Dbamy także o zachowanie kanoniczności domeny i odpowiednie przekierowania między poszczególnymi wariantami jej adresu.
Chcesz, by Twój biznes był widoczny w wyszukiwarce Google?
Poznaj nasz pomysł na Twoje SEO!
Jakościowy linkbuilding w procesie pozycjonowania
Proces pozyskiwania linków to temat kontrowersyjny. Z jednej strony linki świadczą o autorytecie, z drugiej – kiedyś linkowaniem można było „załatwić” proces pozycjonowania strony WWW i w spamerski sposób uzyskać wysoką pozycję.
Dlatego też proponujemy jakościowy linkbuilding. Praca „na ilość” już dawno się skończyła, wykorzystujemy sprawdzone źródła linków, powiązane z tematyką Twojej strony internetowej. Wykonujemy również analizę odnośników istniejących – w razie potrzeby możemy zainterweniować, zrzekając się części.
Synergia działań – współpraca ekspertów z różnych dziedzin pozycjonowania stron i marketingu w internecie
Działamy na rynku od ponad 10 lat, obserwując trendy w marketingu internetowym. Wiemy, jak ważna jest spójność wizerunku firmy we wszystkich płaszczyznach spotykania się z Klientem. Dlatego też zawsze staramy się tworzyć strategię działań w oparciu o doświadczenia wielu fachowców.
Jeśli zależy Ci na tym, by pozycjonowanie Twojej strony internetowej współgrało z kampaniami Google Ads, a do tego dodać ciekawy content w Social Mediach – nic nie stoi na przeszkodzie. MTWeb to nie tylko pozycjonowanie stron.