Skip to content

Promowanie firmy na Facebooku za darmo

Promowanie firmy na Facebooku za darmo
24 września 2020

Posiadając własny biznes pragniemy uczynić wszystko, aby osiągał on możliwie jak największe zyski. Oczywiście, dobry produkt to podstawa, aby móc mówić o powodzeniu firmy. Niemniej jednak, nawet innowacyjny towar lub usługa, trafiająca w niszę wymaga promocji. Musisz podjąć pewne działania, które pomogą Ci w zbudowaniu świadomości marki i sprawią, że coraz szersza grupa usłyszy o Tobie i Twoim pomyśle. Jakie są to działania? Jako agencja marketingowa z wieloletnim doświadczeniem, z myślą o początkujących przedsiębiorcach, postanowiliśmy opracować artykuł, w którym omówimy sposoby promowania firmy na Facebooku. Zobacz, co powinieneś zrobić, aby dać się odkryć swojej grupie docelowej i osiągnąć wyznaczone cele sprzedażowe!

Posiadając własny biznes pragniemy uczynić wszystko, aby osiągał on możliwie jak największe zyski. Oczywiście, dobry produkt to podstawa, aby móc mówić o powodzeniu firmy. Niemniej jednak, nawet innowacyjny towar lub usługa, trafiająca w niszę wymaga promocji. Musisz podjąć pewne działania, które pomogą Ci w zbudowaniu świadomości marki i sprawią, że coraz szersza grupa usłyszy o Tobie i Twoim pomyśle. Jakie są to działania? Jako agencja marketingowa z wieloletnim doświadczeniem, z myślą o początkujących przedsiębiorcach, postanowiliśmy opracować artykuł, w którym omówimy darmowe sposoby promowania firmy na Facebooku. Zobacz, co powinieneś zrobić, aby dać się odkryć swojej grupie docelowej i osiągnąć wyznaczone cele sprzedażowe!

Promocja firmy na Facebooku – dlaczego warto?

Jesteśmy przekonani, że uruchamiając swoją firmę jesteś tym samym świadom możliwości tego portalu społecznościowego i nie masz najmniejszych wątpliwości, że także i Twój biznes powinien funkcjonować (i być widocznym!) w tym serwisie. Jeśli jednak Twój stosunek do promowania biznesu na Facebooku jest ambiwalentny, pozwól, że przedstawimy Tobie główne zalety tego narzędzia do generowania popularności.

Facebook jest najpopularniejszym z dostępnych mediów społecznościowych. Wśród aktywnych użytkowników znajduje się Twój target i – niestety – również Twoja konkurencja. Jeśli zatem chcesz być krok przed konkurencją i pozyskać liczniejszą grupę klientów powinieneś nie tylko posiadać profil firmowy na Facebooku, ale również robić więcej niż oni sami (o czym szerzej poniżej). Dodatkowo, social media to świetne narzędzie do komunikacji z obecnymi (i potencjalnymi) nabywcami oraz do budowania lojalności wobec marki. Miejsce to bowiem sprawdzi się w każdym przypadku i może ono posłużyć jako motor napędowy do sprzedaży dla Twojego biznesu!

Od czego zacząć reklamowanie firmy na Facebooku?

Załóżmy, że Twój biznes właśnie został udokumentowany i możesz zacząć działać. Jesteśmy przekonani, że pierwsze o czym pomyślałeś, jeśli chodzi o kwestię promowania w social mediach było utworzenie strony firmowej na Facebooku. To właśnie powinien być punkt wyjścia Twoich działań. Uruchom profil firmowy nadając mu nazwę zgodnie z Twoim brandem, umieść zdjęcie profilowe z logiem i zdjęcie w tle nawiązujące do Twojego produktu. Uzupełnij także wszystkie najważniejsze informacje: opis firmy, historia, witryna internetowa, telefon itd. Wszystkie z wyżej wymienionych elementów zostały wdrożone? W takim razie możesz przejść dalej. W dalszej części artykułu poznasz sposoby na promocję strony na Facebooku za darmo.

UWAGA! Nie zakładaj dodatkowego konta, nie sygnowanego Twoim nazwiskiem, w celu utworzenia profilu firmowego. Utwórz stronę z pozycji Twojego konta osobistego, dzięki temu unikniesz późniejszej weryfikacji konta przez Facebooka. Zespół platformy podejmuje tego typu działania, aby zmniejszyć ilość „fake’owych” kont. Jeśli zdecydujesz się na utworzenie profilu firmowego na takim koncie, ponosisz ryzyko, że w wyniku weryfikacji stracisz do niego dostęp.

Jak reklamować się na Facebooku za darmo?

Szczególnie na początku działalności dla większości przedsiębiorców ważne jest, aby ograniczyć wydawanie środków do minimum. Nic dziwnego, wszak uruchomienie własnego biznesu to niemała inwestycja. Niemniej jednak, w początkowej fazie życia naszej marki ważny jest rozgłos, który często kosztuje. Oto co możesz zrobić dla Twojej firmy, nie ponosząc żadnych kosztów.

Dołącz do grup na Facebooku

Podczas gdy większość ludzi myśli o LinkedIn jako o pierwszym podejściu do sieci, grupy Facebooka oferują podobną możliwość dla profesjonalistów. Istnieje wiele grup na Facebooku poświęconych różnym branżom, zawodom i zainteresowaniom. Możesz użyć swojego konta osobistego, aby dołączyć do grup dla liderów, a także grup, w których prawdopodobne jest znalezienie docelowych odbiorców.

Im bardziej zaangażujesz się w rozmowy odbywające się w grupach, tym bardziej Twoje imię stanie się rozpoznawalne. Tym samym staniesz się synonimem przywództwa w branży i wiedzy specjalistycznej.

Utwórz własną grupę

Nie możesz znaleźć grupy na Facebooku, która naprawdę pasuje do tego, czego szukasz? Stwórz własną! Możesz dodawać członków, publikować artykuły, prowadzić dyskusje i prawdopodobnie spotkać wielu potencjalnych klientów. Fakt, że jesteś właścicielem grupy i kontrolujesz konwersacje, automatycznie zapewnia Ci pozycję lidera w branży w oczach swoich członków, co może pomóc wówczas, gdy zdadzą sobie sprawę, że potrzebują produktu lub usługi, którą oferujesz.

Powiadom o planowanym wydarzeniu

Organizujesz webinar w najbliższym czasie, a może planujesz wydarzenie dla swojej społeczności w plenerze? Utwórz wydarzenie na Facebooku i zaproś do wzięcia w nim udziału przyjaciół i ludzi w grupach, w których się znajdujesz. Pozwoli Ci to oszacować, ile osób jest zainteresowanych Twoją inicjatywą, a jeśli będzie ona z punktu widzenia społeczności atrakcyjna możesz być pewien, że zyska dużą publikę, zwiększając tym samym liczbę obserwujących profilu firmowego.

Umieszczaj regularnie wartościowe wpisy

Regularne umieszczanie postów na Facebooku jest niezwykle istotne. Dzięki temu budujesz zaangażowanie wśród obecnej społeczności, ale także zwiększasz szanse na poszerzenie zasięgu dotarcia wpisu. Jeśli treść będzie interesująca, użytkownicy skomentują bądź/i udostępnią go, co nie tylko może być pomocne w pozyskaniu nowych obserwatorów, ale także potencjalnych klientów!

Jeśli wiesz, że nie pamiętasz albo nie możesz znaleźć czasu, aby, przykładowo, co tydzień udostępniać wpisy na profilu na Facebooku, możesz zautomatyzować to zadanie. Możesz zaplanować content dla swojego profilu firmowego za pomocą funkcji „Zaplanuj posta”. Z kolei jeśli chodzi o artykuły na blogu, także istnieje wiele różnych narzędzi internetowych, które można w tym celu wykorzystać. Od prostych wtyczek do WordPressa po pakiety oprogramowania do marketingu cyfrowego, które automatycznie opublikują dla Ciebie każdy nowy wpis na blogu. Więcej ekspozycji = większy ruch = więcej potencjalnych klientów.

Zachęć do udostępnienia postów swoich znajomych

Mówiąc o zamieszczaniu wpisów na blogu Twojej firmy na swojej osobistej stronie lub profilu, powinieneś również poprosić swój zespół pracowników i partnerów oraz przyjaciół i rodzinę o udostępnienie ich na prywatnych profilach na Facebooku.

Wykorzystując możliwości profili osobistych, które mogą osiągać duże zasięgi za pomocą swoich postów, możesz przekazać swoje treści nowym odbiorcom – i to zupełnie za darmo!

Organizuj transmisje na żywo za pośrednictwem Facebook Live

Intymność i bezpośredniość wideo na żywo tworzą dla widzów poczucie, że dostają zakulisowe spojrzenie na prawdziwego Ciebie – a także zachęcają ich, aby śledzili Ciebie znacznie dłużej, z powodu nieprzewidywalności live’ów. Dodatkowo, Facebook promuje tego typu treści. Jeśli tematyka Twojej transmisji na żywo będzie atrakcyjna, możesz być pewien, że bez poniesienia kosztów zdobędziesz pokaźną publikę!

Angażuj się w komunikację z Twoją społecznością

Być może największą korzyścią dla Facebooka jest to, że pozwala stworzyć aktywną społeczność. Zapewnia Ci grupę ludzi, którzy są stale z Tobą połączeni i są otwarci na wysłuchanie Twojej wiadomości. Angażuj się w interakcje z ludźmi i bądź w tym autentyczny, niezależnie od tego, czy oznacza to pisanie na tablicy, samodzielne odpowiadanie na komentarze czy konwersacje w grupach. Zanim się zorientujesz, stworzysz społeczność aktywnych obserwatorów, którzy patrzą przychylnie na Ciebie i Twoją firmę. Koszt? Czas i chęci.

Zakończenie

Podsumowując, jak sam widzisz istnieje wiele możliwości reklamowania swojej firmy za darmo. Sukces tkwi w dużej aktywności, wartościowych treściach i wykorzystaniu funkcjonalności dostępnych na Facebooku. Działania te wymagają jednak ogromnego pokładu czasu, zaangażowania i cierpliwości, ponieważ wyniki nie przyjdą od razu. Warto więc, aby móc odnotować efekty zdecydowanie szybciej, uzupełnić je o działania płatne, czyli kampanie Facebook Ads. Chciałbyś zgłębić tą tematykę? Już teraz zapraszamy na materiał, który w całości będzie poświęcony temu zagadnieniu.

Social Media
TAGI

Chcesz dzięki naszym działaniom zdobyć klientów i zwiększyć sprzedaż?

Posiadając własny biznes pragniemy uczynić wszystko, aby osiągał on możliwie jak największe zyski. Oczywiście, dobry produkt to podstawa, aby móc mówić o powodzeniu firmy. Niemniej jednak, nawet innowacyjny towar lub usługa, trafiająca w niszę wymaga promocji. Musisz podjąć pewne działania, które pomogą Ci w zbudowaniu świadomości marki i sprawią, że coraz szersza grupa usłyszy o Tobie i Twoim pomyśle. Jakie są to działania? Jako agencja marketingowa z wieloletnim doświadczeniem, z myślą o początkujących przedsiębiorcach, postanowiliśmy opracować artykuł, w którym omówimy darmowe sposoby promowania firmy na Facebooku. Zobacz, co powinieneś zrobić, aby dać się odkryć swojej grupie docelowej i osiągnąć wyznaczone cele sprzedażowe!

Promocja firmy na Facebooku – dlaczego warto?

Jesteśmy przekonani, że uruchamiając swoją firmę jesteś tym samym świadom możliwości tego portalu społecznościowego i nie masz najmniejszych wątpliwości, że także i Twój biznes powinien funkcjonować (i być widocznym!) w tym serwisie. Jeśli jednak Twój stosunek do promowania biznesu na Facebooku jest ambiwalentny, pozwól, że przedstawimy Tobie główne zalety tego narzędzia do generowania popularności.

Facebook jest najpopularniejszym z dostępnych mediów społecznościowych. Wśród aktywnych użytkowników znajduje się Twój target i – niestety – również Twoja konkurencja. Jeśli zatem chcesz być krok przed konkurencją i pozyskać liczniejszą grupę klientów powinieneś nie tylko posiadać profil firmowy na Facebooku, ale również robić więcej niż oni sami (o czym szerzej poniżej). Dodatkowo, social media to świetne narzędzie do komunikacji z obecnymi (i potencjalnymi) nabywcami oraz do budowania lojalności wobec marki. Miejsce to bowiem sprawdzi się w każdym przypadku i może ono posłużyć jako motor napędowy do sprzedaży dla Twojego biznesu!

Od czego zacząć reklamowanie firmy na Facebooku?

Załóżmy, że Twój biznes właśnie został udokumentowany i możesz zacząć działać. Jesteśmy przekonani, że pierwsze o czym pomyślałeś, jeśli chodzi o kwestię promowania w social mediach było utworzenie strony firmowej na Facebooku. To właśnie powinien być punkt wyjścia Twoich działań. Uruchom profil firmowy nadając mu nazwę zgodnie z Twoim brandem, umieść zdjęcie profilowe z logiem i zdjęcie w tle nawiązujące do Twojego produktu. Uzupełnij także wszystkie najważniejsze informacje: opis firmy, historia, witryna internetowa, telefon itd. Wszystkie z wyżej wymienionych elementów zostały wdrożone? W takim razie możesz przejść dalej. W dalszej części artykułu poznasz sposoby na promocję strony na Facebooku za darmo.

UWAGA! Nie zakładaj dodatkowego konta, nie sygnowanego Twoim nazwiskiem, w celu utworzenia profilu firmowego. Utwórz stronę z pozycji Twojego konta osobistego, dzięki temu unikniesz późniejszej weryfikacji konta przez Facebooka. Zespół platformy podejmuje tego typu działania, aby zmniejszyć ilość „fake’owych” kont. Jeśli zdecydujesz się na utworzenie profilu firmowego na takim koncie, ponosisz ryzyko, że w wyniku weryfikacji stracisz do niego dostęp.

Jak reklamować się na Facebooku za darmo?

Szczególnie na początku działalności dla większości przedsiębiorców ważne jest, aby ograniczyć wydawanie środków do minimum. Nic dziwnego, wszak uruchomienie własnego biznesu to niemała inwestycja. Niemniej jednak, w początkowej fazie życia naszej marki ważny jest rozgłos, który często kosztuje. Oto co możesz zrobić dla Twojej firmy, nie ponosząc żadnych kosztów.

Dołącz do grup na Facebooku

Podczas gdy większość ludzi myśli o LinkedIn jako o pierwszym podejściu do sieci, grupy Facebooka oferują podobną możliwość dla profesjonalistów. Istnieje wiele grup na Facebooku poświęconych różnym branżom, zawodom i zainteresowaniom. Możesz użyć swojego konta osobistego, aby dołączyć do grup dla liderów, a także grup, w których prawdopodobne jest znalezienie docelowych odbiorców.

Im bardziej zaangażujesz się w rozmowy odbywające się w grupach, tym bardziej Twoje imię stanie się rozpoznawalne. Tym samym staniesz się synonimem przywództwa w branży i wiedzy specjalistycznej.

Utwórz własną grupę

Nie możesz znaleźć grupy na Facebooku, która naprawdę pasuje do tego, czego szukasz? Stwórz własną! Możesz dodawać członków, publikować artykuły, prowadzić dyskusje i prawdopodobnie spotkać wielu potencjalnych klientów. Fakt, że jesteś właścicielem grupy i kontrolujesz konwersacje, automatycznie zapewnia Ci pozycję lidera w branży w oczach swoich członków, co może pomóc wówczas, gdy zdadzą sobie sprawę, że potrzebują produktu lub usługi, którą oferujesz.

Powiadom o planowanym wydarzeniu

Organizujesz webinar w najbliższym czasie, a może planujesz wydarzenie dla swojej społeczności w plenerze? Utwórz wydarzenie na Facebooku i zaproś do wzięcia w nim udziału przyjaciół i ludzi w grupach, w których się znajdujesz. Pozwoli Ci to oszacować, ile osób jest zainteresowanych Twoją inicjatywą, a jeśli będzie ona z punktu widzenia społeczności atrakcyjna możesz być pewien, że zyska dużą publikę, zwiększając tym samym liczbę obserwujących profilu firmowego.

Umieszczaj regularnie wartościowe wpisy

Regularne umieszczanie postów na Facebooku jest niezwykle istotne. Dzięki temu budujesz zaangażowanie wśród obecnej społeczności, ale także zwiększasz szanse na poszerzenie zasięgu dotarcia wpisu. Jeśli treść będzie interesująca, użytkownicy skomentują bądź/i udostępnią go, co nie tylko może być pomocne w pozyskaniu nowych obserwatorów, ale także potencjalnych klientów!

Jeśli wiesz, że nie pamiętasz albo nie możesz znaleźć czasu, aby, przykładowo, co tydzień udostępniać wpisy na profilu na Facebooku, możesz zautomatyzować to zadanie. Możesz zaplanować content dla swojego profilu firmowego za pomocą funkcji „Zaplanuj posta”. Z kolei jeśli chodzi o artykuły na blogu, także istnieje wiele różnych narzędzi internetowych, które można w tym celu wykorzystać. Od prostych wtyczek do WordPressa po pakiety oprogramowania do marketingu cyfrowego, które automatycznie opublikują dla Ciebie każdy nowy wpis na blogu. Więcej ekspozycji = większy ruch = więcej potencjalnych klientów.

Zachęć do udostępnienia postów swoich znajomych

Mówiąc o zamieszczaniu wpisów na blogu Twojej firmy na swojej osobistej stronie lub profilu, powinieneś również poprosić swój zespół pracowników i partnerów oraz przyjaciół i rodzinę o udostępnienie ich na prywatnych profilach na Facebooku.

Wykorzystując możliwości profili osobistych, które mogą osiągać duże zasięgi za pomocą swoich postów, możesz przekazać swoje treści nowym odbiorcom – i to zupełnie za darmo!

Organizuj transmisje na żywo za pośrednictwem Facebook Live

Intymność i bezpośredniość wideo na żywo tworzą dla widzów poczucie, że dostają zakulisowe spojrzenie na prawdziwego Ciebie – a także zachęcają ich, aby śledzili Ciebie znacznie dłużej, z powodu nieprzewidywalności live’ów. Dodatkowo, Facebook promuje tego typu treści. Jeśli tematyka Twojej transmisji na żywo będzie atrakcyjna, możesz być pewien, że bez poniesienia kosztów zdobędziesz pokaźną publikę!

Angażuj się w komunikację z Twoją społecznością

Być może największą korzyścią dla Facebooka jest to, że pozwala stworzyć aktywną społeczność. Zapewnia Ci grupę ludzi, którzy są stale z Tobą połączeni i są otwarci na wysłuchanie Twojej wiadomości. Angażuj się w interakcje z ludźmi i bądź w tym autentyczny, niezależnie od tego, czy oznacza to pisanie na tablicy, samodzielne odpowiadanie na komentarze czy konwersacje w grupach. Zanim się zorientujesz, stworzysz społeczność aktywnych obserwatorów, którzy patrzą przychylnie na Ciebie i Twoją firmę. Koszt? Czas i chęci.

Zakończenie

Podsumowując, jak sam widzisz istnieje wiele możliwości reklamowania swojej firmy za darmo. Sukces tkwi w dużej aktywności, wartościowych treściach i wykorzystaniu funkcjonalności dostępnych na Facebooku. Działania te wymagają jednak ogromnego pokładu czasu, zaangażowania i cierpliwości, ponieważ wyniki nie przyjdą od razu. Warto więc, aby móc odnotować efekty zdecydowanie szybciej, uzupełnić je o działania płatne, czyli kampanie Facebook Ads. Chciałbyś zgłębić tą tematykę? Już teraz zapraszamy na materiał, który w całości będzie poświęcony temu zagadnieniu.

TAGI

Chcesz dzięki naszym działaniom zdobyć klientów i zwiększyć sprzedaż?