Skip to content

Skuteczna kampania Google Ads dla lokalnych biznesów

Skuteczna kampania Google Ads dla lokalnych biznesów
28 września 2020

Google Ads to jedno z najczęściej wybieranych narzędzi do promocji swojego biznesu w Internecie. Nic dziwnego, mnogość funkcji platformy Google Ads (dawniej Google AdWords) i ich dobre wykorzystanie może przynieść znakomite rezultaty. Aby jednak móc odnotowywać coraz większe zyski z tytułu prowadzonych działań płatnych, należy poddawać kampanię optymalizacji. Jeśli zastanawiasz się w jaki sposób możesz zwiększyć efektywność swoich reklam w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie, świetnie trafiłeś! Dzięki poniższemu artykułowi dowiesz się, w jaki sposób wspiąć się na wyżyny możliwości Google Ads.

W internecie roi się od poradników, w których dokładnie, krok po kroku objaśnione jest, w jaki sposób skonfigurować swoje konto w Google Ads oraz pierwszą kampanię z wykorzystaniem tego narzędzia. Na pierwszy rzut oka faktycznie może wydawać się, że tworzenie reklam w tym systemie to nic trudnego, jednakże prowadzenie kampanii nie polega na uruchomieniu raz przygotowanej kampanii i pozostawienie jej samej sobie. Kluczowe jest nieustanne monitorowanie, analizowanie, ocenianie skuteczności i – wreszcie – optymalizacja. W dalszej części artykułu zdradzimy Ci, kilka trików, które uczynią Twoją kampanię skuteczną.

Podejdź do tworzenia kampanii Google Ads, myśląc jak klient

Wybór właściwych słów kluczowych stanowi najważniejszy punkt na drodze do udanej kampanii reklamowej. Rozpocznij swoje działania od prób postawienia się na miejscu klienta, myśląc jak on kiedy szuka idealnej oferty dla siebie. Dodatkowo, zadbaj o wdrożenie strategii SEO w wyszukiwaniu słów kluczowych. Wymień terminy, których nabywcy mogą użyć do znalezienia Twoich produktów lub usług w wyszukiwarce Google. Zacznij od ogólnych fraz, a następnie dostosuj je, aby dotrzeć do właściwych odbiorców.

Weźmy za przykład usługi trenera personalnego na krakowskim Kazimierzu. Myśląc jak klient, można wyszczególnić następujące frazy: „trener personalny w Krakowie Kazimierz”, „trener osobisty na krakowskim Kazimierzu”, „indywidualnie przygotowana dieta Kraków” i „plan treningowy trener personalny Kraków.”

WSKAZÓWKA: Zapoznaj się z programem do planowania słów kluczowych Google, aby pozyskać jeszcze więcej słów kluczowych, które będą odpowiednie dla Twojej firmy. To narzędzie pokaże również, ile razy ludzie wyszukiwali tych terminów i jakie słowa kluczowe mogą przyczynić się do zwiększenia ruchu w Twojej witrynie.

Postaw na lokalizację

Jeśli jesteś właścicielem firmy z fizyczną lokalizacją lub świadczysz usługę związana z konkretną lokalizacją, jedną z najbardziej skutecznych strategii reklamowych jest opieranie swoich działań na targetowaniu lokalnym. Ma to tę zaletę, że reklama jest skoncentrowana na danym regionie, umożliwiając dotarcie do wysoce ukierunkowanych klientów. Rozwiązanie to może być także pomocne w zaoszczędzeniu pieniędzy, dzięki ograniczeniu wyświetleń reklamy, gdy wyszukiwania są zbyt ogólne. Sprawdzi się to w sytuacji, w której – przykładowo – jesteś zbyt daleko, aby klient mógł odwiedzić siedzibę Twojej firmy.

WSKAZÓWKA: Ustaw reklamy na określone lokalizacje geograficzne. W kampaniach Google Ads (Google AdWords) do dyspozycji masz następujące warianty: reklamy kierowane na wybrane lokalizacje, na dany promień, a także na lokalizację zbiorczą. Kierowanie na wybrane lokalizacje pozwala na targetowanie użytkowników na poziomie państw, terenów administracyjnych (np. województw, stanów) oraz miast. Natomiast kierowanie na promień sprawia, że reklama jest widoczna dla osób z określonego obszaru geograficznego, takiego jak 10 km wokół Starego Miasta w Krakowie. Aby kierować reklamy na wiele obszarów geograficznych, wybierz narzędzie do kierowania zbiorczego, dzięki któremu możesz uruchomić reklamę kierowaną do wielu lokalizacji jednocześnie. Możesz także łączyć typy kierowania i dostosowywać im stawkę za kliknięcia (CPC) w celu uzyskania jak najlepszych efektów w danym obszarze. Wszystkie te narzędzia są dostępne w karcie „Kampania” panelu Google Ads, w menu „Lokalizacje”.

Zoptymalizuj swoją stronę

Podobnie jak wybór właściwych słów kluczowych, optymalizacja witryny pod kątem dopasowania reklam może zwiększyć zwrot z inwestycji w reklamy. Skutecznym sposobem optymalizacji witryny jest upewnienie się, że posiadasz stronę docelową odpowiadającą Twojej reklamie. Na przykład, jeśli reklamujesz nowy produkt, upewnij się, że klienci, którzy klikają w reklamę, są bezpośrednio przenoszeni na stronę produktu. Jeśli nabywcy zostaną przeniesieni na stronę główną lub inną część witryny, będą zmuszeni do wykonania dodatkowego kroku, aby znaleźć ten konkretny produkt. W takim przypadku zapłaciłeś za kliknięcie reklamy, które może nie zostać przekonwertowane.

Innym sposobem na optymalizację witryny jest ułatwienie nawigacji. Klienci kliknęli w ogłoszenie płatne, ponieważ szukają czegoś, co masz do zaoferowania. Ułatw im zatem znalezienie tego produktu lub usługi. Zadbaj o intuicyjność w poruszaniu się po zawartości Twojej witryny, przykładowo organizując asortyment według słów kluczowych lub kategorii produktów.

WSKAZÓWKA: Skorzystaj z Google Analytics, aby monitorować skuteczność witryny względem reklam. Umożliwi to gromadzenie danych o klientach, uzyskiwanie szczegółowych informacji na temat zachowań klientów i generowanie raportów o ruchu w celu poprawy zarówno kampanii, jak i witryny. Możesz także połączyć swoje konto Google Ads z kontem Google Analytics.

Podejrzyj konkurencję

Analizując to, jakie działania podejmuje Twoja konkurencja w kampaniach Google Ads, możesz zdobyć cenną wskazówkę, jakie rozwiązania warto abyś rozważył podczas tworzenia kampanii dla Twojego biznesu. Dobrym pomysłem może być podążanie za ich przykładem, w celu określenia, w jaki sposób odróżnić strategię reklam od konkurencji.

WSKAZÓWKA: Korzystaj z narzędzia Analiza aukcji. Pozwoli Ci ono sprawdzić jak Twoja kampania, grupa reklamy, a nawet konkretne słowo kluczowe wypada na tle konkurencji. Znajdziesz tam informacje na jakiej pozycji plasuję się Twoja reklama w stosunku do konkurencji, jaki udział w wyświetlaniach w sieci posiada Twoja reklama w porównaniu do konkurencji oraz jak często Twoja reklama pokrywa się w aukcjach z reklamami innych firm. Odpowiednia analiza i interpretacja danych pomoże Ci skutecznie pokonać konkurencje.

Zastosuj skuteczny remarketing

Jeśli Twój asortyment nie opiera się na produktach pierwszej potrzeby, proces decyzyjny Twojego klienta niekoniecznie musi oznaczać jednorazową wizytę w witrynie. Nabywcy poszukują bowiem najbardziej korzystnej cenowo oferty spośród dostępnych w sieci. Bywa także, że klient może szukać produktu lub usługi w pośpiechu. Umożliw mu zatem powrót na Twoją stronę firmową w momencie, gdy będzie gotów do skorzystania z oferty. Pamiętaj jednak, aby Twój remarketing nie był zbyt nachalny. Rozważ capping, czyli ustawienie ilości wyświetleń reklamy na jednego użytkownika w ciągu dnia. Twoja grupa docelowa miała kontakt z kreacją od 3 do 5 razy i nie podjęła żadnego działania? Raczej już tego nie zrobi. Mając to na uwadze ogranicz ilość wyświetlanych reklam lub zmień kompozycję reklamy. Warto wspomnieć, że konwersje pozyskane w wyniku remarketingu Google Ads (Google AdWords) zazwyczaj generują niższe koszta. Nie zwlekaj dłużej, zastosuj ten rodzaj kampanii i odnotowuj coraz większe zyski z reklam!


Kampanie w Google Ads to nie Twoja bajka? Oddaj je w ręce specjalistów

Czujesz, że świat marketingu internetowego nie jest dla Ciebie? Nie dysponujesz odpowiednią ilością wolnego czasu i brak Ci znajomości wyżej wymienionego systemu? Prowadzenie kampanii AdWords wymaga umiejętnego ustalenia celu, ustawienia odpowiednich parametrów, nieustannego monitorowania, analizy i optymalizacji.

Jeśli chciałbyś powierzyć prowadzenie działań płatnych w najpopularniejszej przeglądarce internetowej dla Twojej marki specjalistom, skontaktuj się z naszą agencją. Agencja Marketingu Internetowego MTWeb działa już od ponad 13 lat! Dobrze wiemy, co zrobić, aby kampanie dla Twojego biznesu nabrały wiatru w żagle!

Social Media
TAGI

Chcesz dzięki naszym działaniom zdobyć klientów i zwiększyć sprzedaż?

W internecie roi się od poradników, w których dokładnie, krok po kroku objaśnione jest, w jaki sposób skonfigurować swoje konto w Google Ads oraz pierwszą kampanię z wykorzystaniem tego narzędzia. Na pierwszy rzut oka faktycznie może wydawać się, że tworzenie reklam w tym systemie to nic trudnego, jednakże prowadzenie kampanii nie polega na uruchomieniu raz przygotowanej kampanii i pozostawienie jej samej sobie. Kluczowe jest nieustanne monitorowanie, analizowanie, ocenianie skuteczności i – wreszcie – optymalizacja. W dalszej części artykułu zdradzimy Ci, kilka trików, które uczynią Twoją kampanię skuteczną.

Podejdź do tworzenia kampanii Google Ads, myśląc jak klient

Wybór właściwych słów kluczowych stanowi najważniejszy punkt na drodze do udanej kampanii reklamowej. Rozpocznij swoje działania od prób postawienia się na miejscu klienta, myśląc jak on kiedy szuka idealnej oferty dla siebie. Dodatkowo, zadbaj o wdrożenie strategii SEO w wyszukiwaniu słów kluczowych. Wymień terminy, których nabywcy mogą użyć do znalezienia Twoich produktów lub usług w wyszukiwarce Google. Zacznij od ogólnych fraz, a następnie dostosuj je, aby dotrzeć do właściwych odbiorców.

Weźmy za przykład usługi trenera personalnego na krakowskim Kazimierzu. Myśląc jak klient, można wyszczególnić następujące frazy: „trener personalny w Krakowie Kazimierz”, „trener osobisty na krakowskim Kazimierzu”, „indywidualnie przygotowana dieta Kraków” i „plan treningowy trener personalny Kraków.”

WSKAZÓWKA: Zapoznaj się z programem do planowania słów kluczowych Google, aby pozyskać jeszcze więcej słów kluczowych, które będą odpowiednie dla Twojej firmy. To narzędzie pokaże również, ile razy ludzie wyszukiwali tych terminów i jakie słowa kluczowe mogą przyczynić się do zwiększenia ruchu w Twojej witrynie.

Postaw na lokalizację

Jeśli jesteś właścicielem firmy z fizyczną lokalizacją lub świadczysz usługę związana z konkretną lokalizacją, jedną z najbardziej skutecznych strategii reklamowych jest opieranie swoich działań na targetowaniu lokalnym. Ma to tę zaletę, że reklama jest skoncentrowana na danym regionie, umożliwiając dotarcie do wysoce ukierunkowanych klientów. Rozwiązanie to może być także pomocne w zaoszczędzeniu pieniędzy, dzięki ograniczeniu wyświetleń reklamy, gdy wyszukiwania są zbyt ogólne. Sprawdzi się to w sytuacji, w której – przykładowo – jesteś zbyt daleko, aby klient mógł odwiedzić siedzibę Twojej firmy.

WSKAZÓWKA: Ustaw reklamy na określone lokalizacje geograficzne. W kampaniach Google Ads (Google AdWords) do dyspozycji masz następujące warianty: reklamy kierowane na wybrane lokalizacje, na dany promień, a także na lokalizację zbiorczą. Kierowanie na wybrane lokalizacje pozwala na targetowanie użytkowników na poziomie państw, terenów administracyjnych (np. województw, stanów) oraz miast. Natomiast kierowanie na promień sprawia, że reklama jest widoczna dla osób z określonego obszaru geograficznego, takiego jak 10 km wokół Starego Miasta w Krakowie. Aby kierować reklamy na wiele obszarów geograficznych, wybierz narzędzie do kierowania zbiorczego, dzięki któremu możesz uruchomić reklamę kierowaną do wielu lokalizacji jednocześnie. Możesz także łączyć typy kierowania i dostosowywać im stawkę za kliknięcia (CPC) w celu uzyskania jak najlepszych efektów w danym obszarze. Wszystkie te narzędzia są dostępne w karcie „Kampania” panelu Google Ads, w menu „Lokalizacje”.

Zoptymalizuj swoją stronę

Podobnie jak wybór właściwych słów kluczowych, optymalizacja witryny pod kątem dopasowania reklam może zwiększyć zwrot z inwestycji w reklamy. Skutecznym sposobem optymalizacji witryny jest upewnienie się, że posiadasz stronę docelową odpowiadającą Twojej reklamie. Na przykład, jeśli reklamujesz nowy produkt, upewnij się, że klienci, którzy klikają w reklamę, są bezpośrednio przenoszeni na stronę produktu. Jeśli nabywcy zostaną przeniesieni na stronę główną lub inną część witryny, będą zmuszeni do wykonania dodatkowego kroku, aby znaleźć ten konkretny produkt. W takim przypadku zapłaciłeś za kliknięcie reklamy, które może nie zostać przekonwertowane.

Innym sposobem na optymalizację witryny jest ułatwienie nawigacji. Klienci kliknęli w ogłoszenie płatne, ponieważ szukają czegoś, co masz do zaoferowania. Ułatw im zatem znalezienie tego produktu lub usługi. Zadbaj o intuicyjność w poruszaniu się po zawartości Twojej witryny, przykładowo organizując asortyment według słów kluczowych lub kategorii produktów.

WSKAZÓWKA: Skorzystaj z Google Analytics, aby monitorować skuteczność witryny względem reklam. Umożliwi to gromadzenie danych o klientach, uzyskiwanie szczegółowych informacji na temat zachowań klientów i generowanie raportów o ruchu w celu poprawy zarówno kampanii, jak i witryny. Możesz także połączyć swoje konto Google Ads z kontem Google Analytics.

Podejrzyj konkurencję

Analizując to, jakie działania podejmuje Twoja konkurencja w kampaniach Google Ads, możesz zdobyć cenną wskazówkę, jakie rozwiązania warto abyś rozważył podczas tworzenia kampanii dla Twojego biznesu. Dobrym pomysłem może być podążanie za ich przykładem, w celu określenia, w jaki sposób odróżnić strategię reklam od konkurencji.

WSKAZÓWKA: Korzystaj z narzędzia Analiza aukcji. Pozwoli Ci ono sprawdzić jak Twoja kampania, grupa reklamy, a nawet konkretne słowo kluczowe wypada na tle konkurencji. Znajdziesz tam informacje na jakiej pozycji plasuję się Twoja reklama w stosunku do konkurencji, jaki udział w wyświetlaniach w sieci posiada Twoja reklama w porównaniu do konkurencji oraz jak często Twoja reklama pokrywa się w aukcjach z reklamami innych firm. Odpowiednia analiza i interpretacja danych pomoże Ci skutecznie pokonać konkurencje.

Zastosuj skuteczny remarketing

Jeśli Twój asortyment nie opiera się na produktach pierwszej potrzeby, proces decyzyjny Twojego klienta niekoniecznie musi oznaczać jednorazową wizytę w witrynie. Nabywcy poszukują bowiem najbardziej korzystnej cenowo oferty spośród dostępnych w sieci. Bywa także, że klient może szukać produktu lub usługi w pośpiechu. Umożliw mu zatem powrót na Twoją stronę firmową w momencie, gdy będzie gotów do skorzystania z oferty. Pamiętaj jednak, aby Twój remarketing nie był zbyt nachalny. Rozważ capping, czyli ustawienie ilości wyświetleń reklamy na jednego użytkownika w ciągu dnia. Twoja grupa docelowa miała kontakt z kreacją od 3 do 5 razy i nie podjęła żadnego działania? Raczej już tego nie zrobi. Mając to na uwadze ogranicz ilość wyświetlanych reklam lub zmień kompozycję reklamy. Warto wspomnieć, że konwersje pozyskane w wyniku remarketingu Google Ads (Google AdWords) zazwyczaj generują niższe koszta. Nie zwlekaj dłużej, zastosuj ten rodzaj kampanii i odnotowuj coraz większe zyski z reklam!


Kampanie w Google Ads to nie Twoja bajka? Oddaj je w ręce specjalistów

Czujesz, że świat marketingu internetowego nie jest dla Ciebie? Nie dysponujesz odpowiednią ilością wolnego czasu i brak Ci znajomości wyżej wymienionego systemu? Prowadzenie kampanii AdWords wymaga umiejętnego ustalenia celu, ustawienia odpowiednich parametrów, nieustannego monitorowania, analizy i optymalizacji.

Jeśli chciałbyś powierzyć prowadzenie działań płatnych w najpopularniejszej przeglądarce internetowej dla Twojej marki specjalistom, skontaktuj się z naszą agencją. Agencja Marketingu Internetowego MTWeb działa już od ponad 13 lat! Dobrze wiemy, co zrobić, aby kampanie dla Twojego biznesu nabrały wiatru w żagle!

TAGI

Chcesz dzięki naszym działaniom zdobyć klientów i zwiększyć sprzedaż?