Skip to content

Wysoki współczynnik odrzuceń na stronie - jak sobie z nim poradzić?

Wysoki współczynnik odrzuceń na stronie – jak sobie z nim poradzić?
24 września 2020

Wielu uważa, że współczynnik odrzuceń ma wpływ na pozycję w rankingu wyszukiwarki, który wiele mówi Google’owi o jakości Twojej strony www. Utrzymuj niski współczynnik odrzuceń, a będzie to stanowić przynajmniej jeden powód, aby Google spojrzał na Ciebie z przychylnością. Jeśli nie podejmiesz żadnych działań, a współczynnik odrzuceń będzie wysoki, Twoja witryna może znaleźć się niżej w wynikach wyszukiwania (SERP). Wysoki współczynnik odrzuceń może jednak świadczyć o dużo większych problemach niż sam ranking. W poniższym artykule podzielimy się z Tobą kilkoma wskazówkami i strategiami, które pomogą utrzymać użytkowników w Twojej witrynie!

Co to jest współczynnik odrzuceń?

Zanim zagłębimy się w sposoby zmniejszania współczynnika odrzuceń, ważne jest, aby zrozumieć, w jaki sposób jest on obliczany. Według Google odrzucenie w Google Analytics jest rejestrowane, gdy sesja zostanie uruchomiona w Twojej witrynie, na przykład gdy użytkownik otworzy jedną stronę, a następnie natychmiast ją opuści bez wywoływania dodatkowych żądań w tej sesji. Współczynnik odrzuceń to po prostu sesje jednostronicowe podzielone przez wszystkie sesje.

Wyższy współczynnik odrzuceń oznacza, że nie byłeś w stanie przekonać użytkownika, aby został i działał zgodnie z wezwaniem do działania (tj. kupował Twój produkt). Użytkownik może wyjść z Twojej witryny klikając link do innej strony, klikając przycisk Wstecz, aby opuścić witrynę, zamykając otwarte okno / kartę lub wpisując nowy adres URL.

Współczynnik odrzuceń

Jaki jest dobry współczynnik odrzuceń?

Być może zastanawiasz się, co oznacza dobry współczynnik odrzuceń? Ogólna zasada brzmi:

  • 80% + – bardzo zły
  • 70 – 80% – słaby
  • 50–70% – średni
  • 30-50% – doskonały
  • 20% lub mniej jest prawdopodobnie błędem śledzenia (z powodu duplikatu kodu analitycznego, nieprawidłowej implementacji śledzenia zdarzeń, dodatków innych firm, takich jak wtyczki czatu na żywo).

Chociaż powyższe dane są dobre na początek, współczynnik odrzuceń różni się w zależności od branży i rodzaju posiadanej treści. Zgodnie z danymi z custommedialabs, współczynniki odrzuceń mogą się nieco różnić w zależności od rodzaju strony internetowej lub branży. Często można zasłyszeć stwierdzenie, że lepsze jest stosowanie skorygowanego współczynnika odrzuceń. Różni się to nieco od domyślnej implementacji Google, ponieważ polega to na określeniu limitu czasu, po upływie którego można uznać użytkownika za „zaangażowanego”. Po tym limicie użytkownik nie będzie już liczony jako odesłanie. Aby go zaimplementować, należy dostosować skrypt Google Analytic.

Jeśli masz współczynnik odrzuceń wyższy niż średni, przyczyną może być jeden z wielu powodów, takich jak powolny czas ładowania, zła nawigacja, zła konstrukcja, słaba użyteczność, brak wyraźnego wezwania do działania itp.

Przyjrzyjmy się sposobom, dzięki którym można poprawić współczynnik odrzuceń.

Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?

Identyfikowanie i rozwiązywanie problemów związanych ze stronami docelowymi może łatwo rozwiązać problem wysokiego współczynnika odrzuceń. Przeprowadzimy Cię przez niektóre z najczęstszych pułapek wyższych współczynników odrzuceń i zdradzimy jak je naprawić.

Zanim zaczniesz, dobrym pomysłem jest zidentyfikowanie stron o najwyższym współczynniku odrzuceń. Możesz to zrobić uruchamiając Google Analytics i klikając Zachowanie » Zawartość witryny » Strony docelowe

zmniejszenie współczynnika odrzuceń

Znajomość stron, które wykazują najwyższe współczynniki odrzuceń pomogą Ci rozpoznać problematyczne obszary i je naprawić.

10 wskazówek, jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń

Zadbaj o wygodę użytkowania

Zapewnij potencjalnym klientom pozytywne doświadczenie podczas wizyty na Twojej witrynie. Doświadczenie użytkownika” to ogólne odczucie użytkownika podczas interakcji z witryną. Dobre wrażenie użytkownika ma miejsce, gdy internauta znajdzie stronę internetową nie tylko łatwą w użyciu, ale także atrakcyjną wizualnie.

Stworzenie użytecznej strony internetowej, która wygląda równie dobrze na wszystkich platformach i urządzeniach, jest pierwszym krokiem w tym kierunku. Uważnie obserwuj, jak zachowują się użytkownicy i co wpływa na ich decyzje.

W tym artykule znajdziesz wiele innych wskazówek, z których wszystkie wpływają na ogólne doświadczenie użytkownika. Pamiętaj, że „doświadczeniem użytkownika” określamy ogół wrażeń podczas korzystania z Twojej witryny, więc wszystko co na niej się znajduje jest jego częścią.

Zoptymalizuj umieszczenie wezwania do działania

Większość użytkowników decyduje, czy strona docelowa przypadła im do gustu w pierwszych kilku sekundach. Najczęściej zdarza się, że wystarczające jest proste spojrzenie na widoczny obszar bez przewijania – to właśnie tam powinny znaleźć się kluczowe informacje. Podczas rozmieszczania treści uwzględnij fakt, że obszar ten różni się w zależności od urządzenia.

Teraz, gdy wiesz, na co patrzą Twoi użytkownicy, możesz zoptymalizować ten obszar. Powinien w pierwszej kolejności opisać to, co sprzedajesz, a jednocześnie powinno być wyraźnie widoczne wezwanie do działania (Call To Action).

Niech wezwanie do działania będzie jasne i uczciwe. Wprowadzanie w błąd użytkownika przyczyni się do powstania złych wrażeń internauty, co może stanowić o głównym powodzie wystąpienia wysokiego współczynnika odrzuceń, a jednocześnie niskich konwersjach.

Popraw szybkość witryny

Jak wspomnieliśmy wcześniej, użytkownicy decydują o atrakcyjności witryny w ciągu pierwszych kilku sekund. Nie chcesz chyba wykorzystać tego czasu, pokazując im pustą stronę ładującą skrypty i pobierającą zawartość?

Korzystając z narzędzi takich jak Google Page Speed, możesz zoptymalizować każdą stronę docelową w swojej witrynie.

Czy wiesz, że 1-sekundowe opóźnienie może kosztować 7% spadku sprzedaży, 11% mniej odsłon i 16% spadek zadowolenia klientów (źródło: Strangeloop)?

 

Aby przyspieszyć witrynę, należy zoptymalizować obrazy, użyć sieci dostarczania treści, dodać lepsze buforowanie i rozważyć przejście na szybszego dostawcę hostingu.

Przetestuj kilka rozwiązań

Możliwe, że nagłówek lub wezwanie do działania nie działa. Dlatego ważne jest, aby przeprowadzić test A / B. Używaj różnych strategii treści na każdej stronie i uruchom testy podziału A / B, aby zobaczyć, jak działa każda z nich. Możesz także tworzyć różne strony docelowe, kierując reklamy na różnych odbiorców, regiony, słowa kluczowe itp.

Jeśli obsługujesz międzynarodową publiczność, możesz wykryć lokalizację użytkownika i pokazać mu zlokalizowaną stronę docelową. Wyświetlanie treści użytkowników w ich własnym języku, walucie i pochodzeniu kulturowym znacznie poprawia komfort użytkowania.

Użyj filmów, aby zaangażować odbiorców

Filmy są bardzo angażujące i przyciągają uwagę bardziej niż tekst, a nawet obrazy. Możesz użyć filmu pełnoekranowego jako tła lub dodać go do wezwania do działania.

Decydując się na wideo masz ogromne pole manewru. Możesz użyć animacji, muzyki, dźwięku, narracji, kolorów i wielu innych narzędzi perswazji. Warto wspomnieć, że działanie to nie musi kosztować fortuny! Profesjonalne krótkie wideo możesz stworzyć samodzielnie przy użyciu takich narzędzi jak Canva.

Użyj obrazów wysokiej jakości, aby przyciągnąć uwagę użytkowników

Obrazy to kolejne skuteczne narzędzie, którego można użyć do zmniejszenia współczynnika odrzuceń. Powodem, dla którego wiele witryn używa wysokiej jakości zdjęć jest to, że okazały się bardzo efektywne.

Możesz kupić profesjonalne zdjęcia z różnych stron internetowych z fotografiami. Istnieje kilka witryn internetowych, które oferują również obrazy bez tantiem. Możesz używać wysokiej jakości obrazów jako tła pełnoekranowego, tła paralaksy, tła slajdów lub jako obrazy wbudowane obok CTA.

Spraw, aby Twoja witryna była czytelna i spójna

Czytelność jest kluczowym elementem zapewniającym lepsze wrażenia użytkownika na stronach internetowych. Większość treści w przeważającej ilości witryn ma format tekstowy. To niefortunne, że komfort użytkowania witryny, który jest tak istotnym aspektem jest często najbardziej zaniedbany. Bowiem to jeden z najważniejszych elementów, które mogą wpływać na atrakcyjność wizualną witryny.

Musisz upewnić się, że tekst w Twojej witrynie jest czytelny na wszystkich urządzeniach. Nie powinien być zbyt mały, bo w przeciwnym razie użytkownicy będą musieli zmrużyć oczy lub powiększyć obraz, aby go przeczytać. Użyj mniejszych rozmiarów czcionek na mniejszych ekranach.

Typografia lub czytelność nie ograniczają się tylko do wyboru rozmiaru i koloru czcionki. Musisz także upewnić się, że tekst na Twojej stronie wygląda wizualnie dobrze. Odstępy między wierszami i marginesy powinny być wystarczające, aby tekst wyglądał przejrzyście.

Inną ważną kwestią do rozważenia jest język i styl, który wybierzesz w swojej witrynie. Używaj łatwego do zrozumienia języka w normalnym tonie konwersacyjnym.

Pokaż swoją wiarygodność

Konsumenci coraz bardziej świadomie podchodzą do dokonywania zakupów, co oznacza, że dokładnie zastanawiają się nad ofertą, zanim podejmą decyzję. Po wstępnej ocenie Twojego produktu konsumenci rozpoczynają skrupulatny research, aby dowiedzieć się, jak wiarygodna jest Twoja witryna.

Nie jest łatwo zaufać nowej firmie, gdy w grę wchodzą pieniądze. Nowy użytkownik nie wie, jak dobra jest Twoja firma i jaką reputacją się cieszy. Z dumą wyświetlaj więc recenzje Twojego produktu lub usług, które pozyskałeś od Twoich klientów czy partnerów. Jakaś witryna wspomniała o Twojej marce? Świetnie! Umieść tą informację w widocznym miejscu.

Zaprezentuj swoje nagrody, rekomendacje, certyfikaty, wyniki jakości i powiązania branżowe. Zabezpiecz swoją witrynę i wyświetlaj plomby bezpieczeństwa. To buduje zaufanie użytkowników, dzięki czemu nie mają oni obaw przed podpinaniem karty kredytowej i podawaniem danych osobowych.

Przekształć użytkowników w subskrybentów z potencjałem zakupu

Pomimo wszystkich Twoich wysiłków, czasami użytkownik może chcieć opuścić Twoją stronę. Nie zawsze jest to oznaką błędu na stronie, może to wynikać z powódek osobistych – po prostu w danej chwili musieli opuścić stronę.

Teraz masz dwie możliwości: możesz pozwolić im odejść lub przekonwertować je na subskrybenta. Większość witryn prosi użytkowników o podanie adresu e-mail. Pozwala im pozostać w kontakcie z użytkownikiem, wysyłając mu odpowiednie oferty i ostatecznie przekształcając ich w płacących klientów. Istnieje także inne rozwiązanie. Możesz także pokazać zniżkę w ostatniej chwili za pomocą wyskakującego okienka zamiaru wyjścia. Pamiętaj jednak, że jeśli użytkownik zdecyduje się nie skorzystać z oferty, może po prostu zamknąć okno i nigdy nie wrócić.

Połączenie oferty wyjścia z formularzem subskrypcji daje odwiedzającym szansę na pozostanie w kontakcie!

Składaj użytkownikowi spersonalizowaną ofertę

Często także zaangażowani użytkownicy mogą opuszczać stronę bez podejmowania jakichkolwiek działań. Dzieje się tak najczęściej w przypadku postów na blogu. Internauta otworzył link z Twoim artykułem, znalazł to, czego chciał i odszedł. Nie oznacza to jednak, że treść nie była wystarczająco dobra. To normalna kolej rzeczy. Niemniej jednak, nie pomaga to w zwiększeniu wskaźnika konwersji.

 

Co zatem zrobić w takiej sytuacji? Przedstaw użytkownikowi najlepszą ofertę. Przykładowo, jeśli jest to blog o gotowaniu, warto, abyś zachęcił do kupna książki kucharskiej. Jeśli z kolei jest to blog ekspercki dotyczący świata marketingu – zaproponuj zapoznanie się z ostatnim artykułem lub przedstaw tematy artykułów, które tematycznie są zbliżone do tego materiału, z którym przed chwilą się zapoznał. Pomoże to zmniejszyć współczynnik odrzuceń, zwiększyć zaangażowanie i liczbę konwersji.

Social Media
TAGI

Chcesz dzięki naszym działaniom zdobyć klientów i zwiększyć sprzedaż?

Co to jest współczynnik odrzuceń?

Zanim zagłębimy się w sposoby zmniejszania współczynnika odrzuceń, ważne jest, aby zrozumieć, w jaki sposób jest on obliczany. Według Google odrzucenie w Google Analytics jest rejestrowane, gdy sesja zostanie uruchomiona w Twojej witrynie, na przykład gdy użytkownik otworzy jedną stronę, a następnie natychmiast ją opuści bez wywoływania dodatkowych żądań w tej sesji. Współczynnik odrzuceń to po prostu sesje jednostronicowe podzielone przez wszystkie sesje.

Wyższy współczynnik odrzuceń oznacza, że nie byłeś w stanie przekonać użytkownika, aby został i działał zgodnie z wezwaniem do działania (tj. kupował Twój produkt). Użytkownik może wyjść z Twojej witryny klikając link do innej strony, klikając przycisk Wstecz, aby opuścić witrynę, zamykając otwarte okno / kartę lub wpisując nowy adres URL.

Współczynnik odrzuceń

Jaki jest dobry współczynnik odrzuceń?

Być może zastanawiasz się, co oznacza dobry współczynnik odrzuceń? Ogólna zasada brzmi:

  • 80% + – bardzo zły
  • 70 – 80% – słaby
  • 50–70% – średni
  • 30-50% – doskonały
  • 20% lub mniej jest prawdopodobnie błędem śledzenia (z powodu duplikatu kodu analitycznego, nieprawidłowej implementacji śledzenia zdarzeń, dodatków innych firm, takich jak wtyczki czatu na żywo).

Chociaż powyższe dane są dobre na początek, współczynnik odrzuceń różni się w zależności od branży i rodzaju posiadanej treści. Zgodnie z danymi z custommedialabs, współczynniki odrzuceń mogą się nieco różnić w zależności od rodzaju strony internetowej lub branży. Często można zasłyszeć stwierdzenie, że lepsze jest stosowanie skorygowanego współczynnika odrzuceń. Różni się to nieco od domyślnej implementacji Google, ponieważ polega to na określeniu limitu czasu, po upływie którego można uznać użytkownika za „zaangażowanego”. Po tym limicie użytkownik nie będzie już liczony jako odesłanie. Aby go zaimplementować, należy dostosować skrypt Google Analytic.

Jeśli masz współczynnik odrzuceń wyższy niż średni, przyczyną może być jeden z wielu powodów, takich jak powolny czas ładowania, zła nawigacja, zła konstrukcja, słaba użyteczność, brak wyraźnego wezwania do działania itp.

Przyjrzyjmy się sposobom, dzięki którym można poprawić współczynnik odrzuceń.

Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?

Identyfikowanie i rozwiązywanie problemów związanych ze stronami docelowymi może łatwo rozwiązać problem wysokiego współczynnika odrzuceń. Przeprowadzimy Cię przez niektóre z najczęstszych pułapek wyższych współczynników odrzuceń i zdradzimy jak je naprawić.

Zanim zaczniesz, dobrym pomysłem jest zidentyfikowanie stron o najwyższym współczynniku odrzuceń. Możesz to zrobić uruchamiając Google Analytics i klikając Zachowanie » Zawartość witryny » Strony docelowe

zmniejszenie współczynnika odrzuceń

Znajomość stron, które wykazują najwyższe współczynniki odrzuceń pomogą Ci rozpoznać problematyczne obszary i je naprawić.

10 wskazówek, jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń

Zadbaj o wygodę użytkowania

Zapewnij potencjalnym klientom pozytywne doświadczenie podczas wizyty na Twojej witrynie. Doświadczenie użytkownika” to ogólne odczucie użytkownika podczas interakcji z witryną. Dobre wrażenie użytkownika ma miejsce, gdy internauta znajdzie stronę internetową nie tylko łatwą w użyciu, ale także atrakcyjną wizualnie.

Stworzenie użytecznej strony internetowej, która wygląda równie dobrze na wszystkich platformach i urządzeniach, jest pierwszym krokiem w tym kierunku. Uważnie obserwuj, jak zachowują się użytkownicy i co wpływa na ich decyzje.

W tym artykule znajdziesz wiele innych wskazówek, z których wszystkie wpływają na ogólne doświadczenie użytkownika. Pamiętaj, że „doświadczeniem użytkownika” określamy ogół wrażeń podczas korzystania z Twojej witryny, więc wszystko co na niej się znajduje jest jego częścią.

Zoptymalizuj umieszczenie wezwania do działania

Większość użytkowników decyduje, czy strona docelowa przypadła im do gustu w pierwszych kilku sekundach. Najczęściej zdarza się, że wystarczające jest proste spojrzenie na widoczny obszar bez przewijania – to właśnie tam powinny znaleźć się kluczowe informacje. Podczas rozmieszczania treści uwzględnij fakt, że obszar ten różni się w zależności od urządzenia.

Teraz, gdy wiesz, na co patrzą Twoi użytkownicy, możesz zoptymalizować ten obszar. Powinien w pierwszej kolejności opisać to, co sprzedajesz, a jednocześnie powinno być wyraźnie widoczne wezwanie do działania (Call To Action).

Niech wezwanie do działania będzie jasne i uczciwe. Wprowadzanie w błąd użytkownika przyczyni się do powstania złych wrażeń internauty, co może stanowić o głównym powodzie wystąpienia wysokiego współczynnika odrzuceń, a jednocześnie niskich konwersjach.

Popraw szybkość witryny

Jak wspomnieliśmy wcześniej, użytkownicy decydują o atrakcyjności witryny w ciągu pierwszych kilku sekund. Nie chcesz chyba wykorzystać tego czasu, pokazując im pustą stronę ładującą skrypty i pobierającą zawartość?

Korzystając z narzędzi takich jak Google Page Speed, możesz zoptymalizować każdą stronę docelową w swojej witrynie.

Czy wiesz, że 1-sekundowe opóźnienie może kosztować 7% spadku sprzedaży, 11% mniej odsłon i 16% spadek zadowolenia klientów (źródło: Strangeloop)?

 

Aby przyspieszyć witrynę, należy zoptymalizować obrazy, użyć sieci dostarczania treści, dodać lepsze buforowanie i rozważyć przejście na szybszego dostawcę hostingu.

Przetestuj kilka rozwiązań

Możliwe, że nagłówek lub wezwanie do działania nie działa. Dlatego ważne jest, aby przeprowadzić test A / B. Używaj różnych strategii treści na każdej stronie i uruchom testy podziału A / B, aby zobaczyć, jak działa każda z nich. Możesz także tworzyć różne strony docelowe, kierując reklamy na różnych odbiorców, regiony, słowa kluczowe itp.

Jeśli obsługujesz międzynarodową publiczność, możesz wykryć lokalizację użytkownika i pokazać mu zlokalizowaną stronę docelową. Wyświetlanie treści użytkowników w ich własnym języku, walucie i pochodzeniu kulturowym znacznie poprawia komfort użytkowania.

Użyj filmów, aby zaangażować odbiorców

Filmy są bardzo angażujące i przyciągają uwagę bardziej niż tekst, a nawet obrazy. Możesz użyć filmu pełnoekranowego jako tła lub dodać go do wezwania do działania.

Decydując się na wideo masz ogromne pole manewru. Możesz użyć animacji, muzyki, dźwięku, narracji, kolorów i wielu innych narzędzi perswazji. Warto wspomnieć, że działanie to nie musi kosztować fortuny! Profesjonalne krótkie wideo możesz stworzyć samodzielnie przy użyciu takich narzędzi jak Canva.

Użyj obrazów wysokiej jakości, aby przyciągnąć uwagę użytkowników

Obrazy to kolejne skuteczne narzędzie, którego można użyć do zmniejszenia współczynnika odrzuceń. Powodem, dla którego wiele witryn używa wysokiej jakości zdjęć jest to, że okazały się bardzo efektywne.

Możesz kupić profesjonalne zdjęcia z różnych stron internetowych z fotografiami. Istnieje kilka witryn internetowych, które oferują również obrazy bez tantiem. Możesz używać wysokiej jakości obrazów jako tła pełnoekranowego, tła paralaksy, tła slajdów lub jako obrazy wbudowane obok CTA.

Spraw, aby Twoja witryna była czytelna i spójna

Czytelność jest kluczowym elementem zapewniającym lepsze wrażenia użytkownika na stronach internetowych. Większość treści w przeważającej ilości witryn ma format tekstowy. To niefortunne, że komfort użytkowania witryny, który jest tak istotnym aspektem jest często najbardziej zaniedbany. Bowiem to jeden z najważniejszych elementów, które mogą wpływać na atrakcyjność wizualną witryny.

Musisz upewnić się, że tekst w Twojej witrynie jest czytelny na wszystkich urządzeniach. Nie powinien być zbyt mały, bo w przeciwnym razie użytkownicy będą musieli zmrużyć oczy lub powiększyć obraz, aby go przeczytać. Użyj mniejszych rozmiarów czcionek na mniejszych ekranach.

Typografia lub czytelność nie ograniczają się tylko do wyboru rozmiaru i koloru czcionki. Musisz także upewnić się, że tekst na Twojej stronie wygląda wizualnie dobrze. Odstępy między wierszami i marginesy powinny być wystarczające, aby tekst wyglądał przejrzyście.

Inną ważną kwestią do rozważenia jest język i styl, który wybierzesz w swojej witrynie. Używaj łatwego do zrozumienia języka w normalnym tonie konwersacyjnym.

Pokaż swoją wiarygodność

Konsumenci coraz bardziej świadomie podchodzą do dokonywania zakupów, co oznacza, że dokładnie zastanawiają się nad ofertą, zanim podejmą decyzję. Po wstępnej ocenie Twojego produktu konsumenci rozpoczynają skrupulatny research, aby dowiedzieć się, jak wiarygodna jest Twoja witryna.

Nie jest łatwo zaufać nowej firmie, gdy w grę wchodzą pieniądze. Nowy użytkownik nie wie, jak dobra jest Twoja firma i jaką reputacją się cieszy. Z dumą wyświetlaj więc recenzje Twojego produktu lub usług, które pozyskałeś od Twoich klientów czy partnerów. Jakaś witryna wspomniała o Twojej marce? Świetnie! Umieść tą informację w widocznym miejscu.

Zaprezentuj swoje nagrody, rekomendacje, certyfikaty, wyniki jakości i powiązania branżowe. Zabezpiecz swoją witrynę i wyświetlaj plomby bezpieczeństwa. To buduje zaufanie użytkowników, dzięki czemu nie mają oni obaw przed podpinaniem karty kredytowej i podawaniem danych osobowych.

Przekształć użytkowników w subskrybentów z potencjałem zakupu

Pomimo wszystkich Twoich wysiłków, czasami użytkownik może chcieć opuścić Twoją stronę. Nie zawsze jest to oznaką błędu na stronie, może to wynikać z powódek osobistych – po prostu w danej chwili musieli opuścić stronę.

Teraz masz dwie możliwości: możesz pozwolić im odejść lub przekonwertować je na subskrybenta. Większość witryn prosi użytkowników o podanie adresu e-mail. Pozwala im pozostać w kontakcie z użytkownikiem, wysyłając mu odpowiednie oferty i ostatecznie przekształcając ich w płacących klientów. Istnieje także inne rozwiązanie. Możesz także pokazać zniżkę w ostatniej chwili za pomocą wyskakującego okienka zamiaru wyjścia. Pamiętaj jednak, że jeśli użytkownik zdecyduje się nie skorzystać z oferty, może po prostu zamknąć okno i nigdy nie wrócić.

Połączenie oferty wyjścia z formularzem subskrypcji daje odwiedzającym szansę na pozostanie w kontakcie!

Składaj użytkownikowi spersonalizowaną ofertę

Często także zaangażowani użytkownicy mogą opuszczać stronę bez podejmowania jakichkolwiek działań. Dzieje się tak najczęściej w przypadku postów na blogu. Internauta otworzył link z Twoim artykułem, znalazł to, czego chciał i odszedł. Nie oznacza to jednak, że treść nie była wystarczająco dobra. To normalna kolej rzeczy. Niemniej jednak, nie pomaga to w zwiększeniu wskaźnika konwersji.

 

Co zatem zrobić w takiej sytuacji? Przedstaw użytkownikowi najlepszą ofertę. Przykładowo, jeśli jest to blog o gotowaniu, warto, abyś zachęcił do kupna książki kucharskiej. Jeśli z kolei jest to blog ekspercki dotyczący świata marketingu – zaproponuj zapoznanie się z ostatnim artykułem lub przedstaw tematy artykułów, które tematycznie są zbliżone do tego materiału, z którym przed chwilą się zapoznał. Pomoże to zmniejszyć współczynnik odrzuceń, zwiększyć zaangażowanie i liczbę konwersji.

TAGI

Chcesz dzięki naszym działaniom zdobyć klientów i zwiększyć sprzedaż?