Skip to content

Reklama dla małych i średnich biznesów - Facebook czy Google?

kampanie Google Ads vs kampanie Facebook Ads

Facebook oraz Google od lat wiodą prym w świecie marketingu internetowego. Zarówno w przypadku reklamy dla małych i średnich biznesów, jak i dużych graczy obie z platform mają wiele do zaoferowania. Mimo wielu podobieństw każda z nich posiada przewagę na odmiennej płaszczyźnie. Który z nich będzie zatem właściwym wyborem dla Twojego biznesu? W niniejszym artykule podejmiemy próbę odpowiedzi na to pytanie, zestawiając ze sobą możliwości reklamowe dwóch tytanów marketingu. 

Co wiemy o możliwościach reklamowych Facebooka i Google?

Choć popularność obu platform nie słabnie na sile, wciąż wiele biznesów nie uwzględniło ich w swojej strategii. W związku z tym zasadnym wydaje się, aby za punkt wyjścia przyjąć przedstawienie wskazanych systemów, a następnie poddać analizie ich funkcjonalności. Oto co powinieneś wiedzieć, jeśli chcesz wdrożyć kampanie Google Ads lub Facebook Ads!

Nieskończony potencjał najpopularniejszej wyszukiwarki

Google Ads to platforma, w ramach której możesz tworzyć skuteczne przekazy w sieci reklamowej lub w wynikach wyszukiwania Google. Pierwsza z opcji umożliwia wyświetlanie się na stronach jego partnerów. Z kolei druga koncentruje się na określaniu słów kluczowych, które wybierasz w toku tworzenia kampanii. Co to oznacza w praktyce? Kiedy użytkownik wpisze w wyszukiwarce określoną frazę, wówczas w odpowiedzi wyświetli się Twoja reklama Google Ads. Istotnie, zakładając, że została uprzednio właściwie zoptymalizowana.

Warto zaznaczyć, na jakim etapie następuje koneksja reklamy z potencjalnym klientem. Google Ads trafia do użytkownika w momencie, w którym ten aktywnie poszukuje danego produktu lub usługi. Wobec tego nie musisz martwić się tym, w jaki sposób wzbudzić w nim potrzebę. Jesteś zobligowany  ”jedynie” do przekonania go, aby to z Twojej oferty skorzystał. Nie bagatelizuj tego zadania, konkurencja czuwa!

Siła mediów społecznościowych to znacznie więcej niż liczne reakcje – to perspektywa na rozwój Twojego biznesu!

Za sprawą Facebook Ads reklama Twojej firmy może wyświetlać się w różnych umiejscowieniach w obrębie mediów społecznościowych. Wśród dostępnych placementów można wskazać między innymi aktualności na Facebooku lub Instagramie, prawą kolumnę, relacje czy Messenger. Kampanie Facebook Ads bazują na zainteresowaniach, danych demograficznych czy zachowaniach użytkowników, nie tak jak ma to miejsce w Google Ads – poprzez słowa kluczowe.

System Facebooka nie ma możliwości dotarcia do grupy odbiorczej czynnie poszukującej określonego produktu lub usługi. Niech to jednak nie będzie dla Ciebie równoznaczne z niższą skutecznością w porównaniu z drugim ze wskazanych tytanów. Facebook posiada wiedzę na temat zainteresowań oraz aktywności użytkowników, które można (i zdecydowanie warto!) wykorzystać do zaprezentowania swojej oferty. Rezultat może Cię zaskoczyć!

Facebook Ads vs. Google Ads. Który z tytanów marketingu jest królem małych i średnich biznesów?

Zarówno reklamowanie się za pomocą Facebooka, jak i Google niesie za sobą szereg korzyści. Pytanie jednak, który z nich sprawdzi się lepiej w przypadku małych i średnich biznesów? W podjęciu świadomej decyzji pomocne będą poniższe pytania. Zapoznaj się z nimi, zastanów się nad odpowiedziami, a następnie przekonaj się sam, który z systemów jest skrojony pod potrzeby Twojej firmy.

Jaki budżet jesteś w stanie przeznaczyć na reklamę w internecie?

Choć pozornie może wydawać się, że określenie budżetu jest następstwem wyboru narzędzia do reklamowania się w sieci, to w rzeczywistości stanowi on jeden z najistotniejszych kryteriów doboru platformy. Dzieje się tak dlatego, że każdy z systemów cechują zupełnie odmienne stawki. Konieczne jest więc, abyś zastanowił się, ile jesteś w stanie zapłacić za pojedynczego klienta. Aktualnie możesz pozwolić sobie na promocję w wysokości kilkuset złotych miesięcznie? Wybierz reklamy na Facebooku. Z kolei jeśli planujesz zainwestować nie mniej niż dwa tysiące złotych dla tego samego okresu czasu możesz rozważyć reklamę w social media i Google. Oczywiście, przedstawiony ”próg wejścia” jest umowny. Rekomendacja naszej agencji dla tego obszaru wynika z faktu, iż reklama Google Ads w większości przypadków jest rozliczana za kliknięcie, które może wynosić od kilku groszy do nawet kilkudziesięciu złotych. Koszt pojedynczej akcji zależny będzie od branży, w której działasz.

Warto podkreślić, że posiadając większy budżet niż wyżej wskazany masz większe możliwości w obu systemach reklamowych. Ograniczony fundusz sprawia, że testowanie kilku rozwiązań jednocześnie staje się niemożliwe (lub w dużym stopniu utrudnione), a co się z tym wiąże – skuteczność w początkowym etapie może nie być tak satysfakcjonująca. Trudno byłoby także wyobrazić sobie przy środkach finansowych poniżej tysiąca złotych działającą równolegle kampanię remarketingową (ponowny kontakt z osobami, które weszły w interakcję ze stroną). Niemniej jednak każdą kwotę (nawet tą symboliczną!) warto ulokować w promocję swojej firmy. Z czasem, gdy zwrot z inwestycji stanie się dla Ciebie bardziej odczuwalny, zwiększysz budżet i rozszerzysz zakres działań. 

Chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat możliwości w zakresie retargetingu w social mediach? Koniecznie zapoznaj się z treścią artykułu: Facebook remarketing – wykorzystaj potencjał grup niestandardowych odbiorców

Należy zaznaczyć, że kampania Google Ads może być bardziej kłopotliwa w przypadku budżetowania. Dlaczego? Decydując się na budżet dzienny, powierzony limit może zostać przekroczony. Stanie się to w przypadku, gdy platforma uzna to za słuszne. Działania te są jednak podyktowane dobrem reklamodawcy i w rezultacie okazują się najczęściej trafnym krokiem. Mimo to warto mieć to na uwadze w przypadku bardzo ściśle określonego budżetu.

Co chcesz osiągnąć dzięki reklamie?

Nie mniej istotnym wyznacznikiem jest cel reklamowy, który chcesz zdobyć dla Twojego biznesu. Najczęstszym jednak niejedynym wyborem jest wzrost sprzedaży. W tym przypadku (o ile budżet na to pozwala) możesz wziąć pod uwagę każdy z obu systemów. Zakładając, że zależy Ci na wysokim wzroście z inwestycji, potencjał w tym zakresie może być większy dla reklamy Google Ads. Z kolei gdyby Twoim priorytetem było budowanie świadomości i wizerunku marki, sięgnij po rozwiązania w przedmiocie Facebooka. 

Aspekt budowania marki jest możliwy w social media nie tylko za pomocą dedykowanych celów reklamowych, dostępnych w panelu tworzenia kampanii. Facebook umożliwia zamieszczanie komentarzy pod reklamą, jak również używania do promocji różnorodnych formatów, takich jak zdjęcia, grafiki czy wideo. Istnieją więc perspektywy na to, aby stworzyć lojalną społeczność i wchodzić z nią w interakcję, sprzyjającą pozytywnemu postrzeganiu Twojej firmy.

Nie oznacza to jednak, że zwiększanie świadomości marki poprzez reklamy Google Ads jest niewykonalne. Do tego celu można posłużyć się kampanią z wykorzystaniem banerów, które będą wyświetlane wskazanej grupie odbiorczej w witrynach partnerów Google.

Ile wiesz o swojej grupie docelowej?

Na jakim etapie ścieżki zakupowej znajduje się potencjalny klient, do którego chcesz dotrzeć z przekazem reklamowym? Musisz być świadom, że i w tym aspekcie oba systemy różnią się od siebie. Reklama w Google trafi do osób gotowych na zakup w bieżącym czasie. Wyszukując za pomocą Google danego produktu lub usługi użytkownik może spotkać się także z Twoją ofertą. Jeśli zadbasz o to, by wyświetlać się na wyszukiwane frazy, a dodatkowo informacje zawarte na stronie będą dla niego zachęcające – możesz być pewien, że szybko skończy się to sprzedażą! Na podstawie wyszukiwanych słów kluczowych można precyzyjnie ocenić, na jakim etapie zakupu znajduje się określony użytkownik. Za sprawą tej możliwości łatwiej dobrać odpowiedni komunikat, zachęcający do wykonania pożądanej akcji.

Facebook z kolei może posłużyć jako doskonałe narzędzie do wzbudzania w odbiorcach określonej potrzeby. Reklama Facebook Ads kierowana do grona osób, które zostały wyselekcjonowane na podstawie odpowiednich zainteresowań bądź wcześniej stworzonych grup niestandardowych odbiorców sprawia, że staje się niepodważalnym wsparciem sprzedaży. Pamiętajmy, że w zakresie możliwości targetowania portal Marka Zuckerberga nie ma sobie równych. Facebook posiada bowiem ogromną wiedzę na temat zachowań użytkowników w jego obrębie. 

Czy Twój produkt lub usługa jest innowacyjna?

Wszedłeś na rynek z unikalnym produktem lub usługą? Na to pytanie także musisz odpowiedzieć nim zdecydujesz, które narzędzie wybrać – Facebook czy Google. Jeśli oferujesz coś, co na ten moment nie wykazuje się dużą popularnością, zdecyduj się na pierwszy z wymienionych gigantów marketingu. Pomoże Ci on zwiększyć świadomość użytkowników w tym zakresie, co w kolejnych etapach będzie miało znaczący wpływ na sprzedaż. Jeśli jednak dostarczasz powszechnie znane dobra, możesz rozważyć obie opcje. 

W tym kontekście należy także wziąć pod uwagę konkurencyjność na rynku. Jeśli mierzysz się z wielkimi graczami, których budżety stanowią wielokrotność Twojego a ich rozpoznawalność jest znacznie większa, potencjał reklamy Google Ads może być ograniczony. Wynikać będzie to z naturalnego zachowania użytkowników, którzy będą klikać w reklamy znanych im marek.

Za sprawą synergii działań Twój biznes doświadczy prawdziwej eskalacji

Rozpatrując wszystkie ”za” i ”przeciw” obu systemów reklamowych jesteś w stanie wskazać, który z nich prawdopodobnie sprawdzi się w przypadku Twojej firmy. ”Prawdopodobnie”, ponieważ niejednokrotnie zdarza się, że większą skutecznością wykazuje się początkowo odrzucana opcja. Dlatego też warto rozważyć wykorzystanie w strategii dwóch gigantów – reklamy w Google oraz na Facebooku. W tym celu można uruchomić kampanie na określony czas (nie mniej niż 3 miesiące) i finalnie zdecydować, który kanał wykorzystywać długofalowo.

Pracowanie na jednym systemie daje mniej lub bardziej widoczne rezultaty, w zależności od branży i reklamowanego produktu. Choć wyniki otrzymywane przy użyciu pracy wybranej platformy mogą być dla Ciebie satysfakcjonujące, nie zamykaj przed swoim biznesem możliwości prawdziwego rozwoju. Jeśli jeden kanał dostarcza Ci kilkadziesiąt telefonów bądź – w przypadku sklepów internetowych – wielotysięczną sprzedaż to pomyśl tylko, co może zapewnić Twojemu biznesowi synergia działań?

Pamiętaj, że kampanie Facebook Ads i Google Ads pozwolą Ci dotrzeć do zupełnie innych klientów. Nie pozwól, aby konkurencja odcinała kupony z rynku tylko dlatego, że zabrakło obecności Twojej marki w przestrzeni reklamowej jednego z systemów.

Poprawnie skonfigurowana kampania to nie wszystko. Zdołasz wykorzystać potencjał Facebook Ads oraz Google Ads?

Wybór odpowiedniego systemu reklamowego to jedynie punkt wyjściowy złożonego procesu działań, jakie należy podjąć, aby kampania była skuteczna. Dzięki znajomości obsługi obu platform z pewnością pomyślnie uda się przejść przez kolejne etapy procedury. Niemniej jednak, od poprawnie skonfigurowanej reklamy do sprzedaży jest ”długa” droga, podczas której występować powinny liczne działania optymalizacyjne kampanii. Wymaga to znajomości niuansów reklamy Facebook Ads oraz Google Ads – w przeciwnym razie może to skutkować „przepaleniem budżetu”.

Jeśli dotąd nie miałeś możliwości pracować na żadnym z systemów, powierz działania w ręce specjalistów. Dzięki temu nie tylko zaoszczędzisz czas na poznawanie tajników wielopłaszczyznowych platform reklamowych, ale przede wszystkim pieniądze. Eksperci posiadają know-how, jakie kroki podjąć, aby wykorzystać w pełni potencjał powierzonego budżetu. 

Oprócz efektywnych kampanii PPC w naszej agencji marketingu internetowego zajmujemy się pozycjonowaniem stron i sklepów internetowych oraz kreatywnym prowadzeniem profili firmowych w social media. Skontaktuj się z nami, a my w odpowiedzi przedstawimy Ci skuteczny plan na wzrost sprzedaży w Twojej firmie! 

Kinga Banaśkiewicz

Social Media & Content Marketing Manager

KATEGORIE
Social Media

Chcesz dzięki naszym działaniom zdobyć klientów i zwiększyć sprzedaż?