Reklama dla B2B - Facebook czy LinkedIn?
Świadcząc usługi dla innych biznesów, jesteś z pewnością świadom jak fundamentalną kwestię pełni reklama w internecie w dotarciu do nowych klientów. Jednak zagwozdką wciąż pozostaje to, jaki system reklamowy wybrać do szerzenia informacji o firmie. Wśród najczęściej wymienianych opcji jest Facebook oraz LinkedIn. Z góry założyłeś, że zdecydowanie odpowiedniejszy w przypadku reklamy B2B będzie drugi wariant? Zapoznaj się z poniższym artykułem i przekonaj się, że odpowiedź wcale nie jest oczywista.
- Skuteczne działania reklamowe dla B2B można prowadzić zarówno na LinkedInie, jak i Facebooku.
- Wybór odpowiedniej platformy reklamowej powinien zostać podyktowany grupą odbiorczą, do której chcemy dotrzeć oraz celem, jaki mamy zamiar uzyskać.
- Koszt dotarcia do potencjalnego klienta jest zdecydowanie tańszy na Facebooku niż LinkedInie.
- Celem uzyskania jeszcze lepszego zwrotu z inwestycji, rekomenduje się łączenie możliwości Facebooka i LinkedIna.
Facebook vs. LinkedIn – czy ta walka może być wyrównana?
Twoje pierwsze skojarzenie z reklamą B2B niekoniecznie łączy się z Facebookiem? Nic dziwnego, choć nie warto pochopnie stawiać na nim krzyżyka. Utarło się, że Facebook to miejsce przeznaczone do umieszczania zdjęć, wyrażania opinii czy przekazywania informacji o wydarzeniach ze swojego życia, które często nie mają nic wspólnego z życiem zawodowym. Z kolei LinkedIn to system stworzony z myślą o budowaniu relacji biznesowych, gdzie nie ma miejsca na prywatę, a każdy post powinien gruntować budowany wizerunek eksperta w danej dziedzinie.
Istotnie, znaczna część przytoczonych przekonań ma odzwierciedlenie w rzeczywistości. Niemniej jednak w świetle wszystkich historii sukcesów, zarówno dotyczących reklam na LinkedIn, jak i Facebooku, nie można jednoznacznie stwierdzić, który z nich będzie odpowiedniejszą przestrzenią marketingową. Wybór powinien zatem bazować na grupie docelowej Twojej firmy, a także celach, jakie chcesz uzyskać.
Reklama dla B2B na LinkedIn czy Facebook – co stanowi ich przewagę?
Wiesz już, że powinieneś wziąć pod uwagę płatne rozwiązania na LinkedInie, jak i Facebooku. Ale w jaki sposób ocenić, które z nich będą skuteczniejsze dla Twojego biznesu? Oddziaływać na to będzie wiele czynników, jednak świadomość ich podobieństw i różnic z całym przekonaniem ułatwi Ci podjęcie decyzji.
Do kogo możesz dotrzeć za pośrednictwem Facebooka oraz LinkedIna?
Nie da się ukryć, że liczbowy potencjał dotarcia do użytkownika jest zdecydowanie większy na Facebooku. Mimo że obie platformy powstały w podobnym czasie (2004 i 2003 rok), portal Marka Zuckerberga zyskał blisko cztery razy więcej członków! Choć LinkedIn z każdym rokiem zyskuje na popularności, a w chwili obecnej przeżywa swój renesans, to aktualnie dane mówią same za siebie: 22 miliony do 4,4 milionów kont. Różnica robi wrażenie, prawda? Na korzyść Facebooka przemawia dodatkowo fakt, że jego zasób jest bogatszy o jeszcze jeden rozwinięty serwis społecznościowy – Instagram.
Większa liczba odbiorców to nie jedyna przewaga Facebooka. Statystyki jednoznacznie wskazują, że jest to miejsce, gdzie przewodnią grupą są osoby młode (90% internautów w wieku 18-29). Inaczej jest na LinkedIn – w tej grupie wiekowej mowa jest jedynie o 28%. To ważna informacja, jeśli Twoją grupą docelową stanowią młodzi. Jeżeli jednak poszukujesz osób wpływowych, decydujących o kluczowych sprawach w firmie – przyjrzyj się bliżej drugiej opcji.
LinkedIn nie ma sobie równych w targetowaniu na stanowiska oraz zakres obowiązków w ramach wykonywanego zawodu. Opcji w panelu reklamowym bazujących na tego rodzaju kryteriach znajdziemy dziesiątki. Z kolei Facebook może stanowić potężne narzędzie do precyzyjnego dotarcia. Za pośrednictwem różnorodnych filtrów, możliwości zawężania i wykluczania kryteriów, możemy dotrzeć do wysoce spersonalizowanych odbiorców. Do tego celu może posłużyć także dostępność niestandardowych grup odbiorców i podobnych do nich (lookalike audience). Funkcjonalność tą posiada także LinkedIn, jednak z małymi grupami zdecydowanie lepiej radzi sobie mechanizm Facebooka.
Chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat niestandardowych grup odbiorców? Doskonale! Na naszym blogu powstał obszerny artykuł szczegółowo wyjaśniający tę funkcję. Zapraszamy do lektury!
Facebook remarketing – wykorzystaj potencjał grup niestandardowych odbiorców
Ile będzie kosztować Cię kampania na Facebooku i LinkedInie?
Mając na względzie mnogość wariantów kierowania reklamy na stanowiska oraz firmy, z pewnością nie zaskoczymy Cię pisząc, że reklama na LinkedInie jest droższa od tej, prowadzonej na platformie Facebooka. Wynika to z większych perspektyw na uzyskanie wartościowego kontaktu, jak również z braku możliwości rozliczania się w złotówkach. Dla lepszego zobrazowania skali tej różnicy, przytoczymy średni koszt kliknięcia (CPC) na LinkedInie, który wynosi między 7 a 11 dolarów dla USA, natomiast w Europie jest on równy 1-5 dolarów (autorem tych szacunkowych danych jest ekspert LinkedIn Ads AJ Wilcox). Z kolei na Facebooku za kliknięcie zapłacimy średnio od 50 groszy do 1 złotówki. Oczywiście, kwoty mogą różnić się w zależności od użytych ustawień i wybranego celu reklamowego.
Facebook vs. LinkedIn – jakie dają Ci możliwości reklamowe?
Gama formatów dostępnych dla kampanii na Facebooku jest imponująca: od karuzeli, przez kolekcję i materiał błyskawiczny, aż po wideo. Tymczasem opcje dostępne w ramach działań reklamowych na LinkedIn są zdecydowanie mniejsze, choć wprost proporcjonalnie do rozwoju platformy, stale rozszerzane. Do dyspozycji reklamodawcy zostały przeznaczone:
- reklama tekstowa,
- reklama z pojedynczym zdjęciem,
- karuzela,
- wideo,
- wiadomości inMail.
Czy jest to istotne z punktu widzenia tworzenia kampanii dla B2B? I tak, i nie. Będzie to zależne od branży w jakiej działasz oraz tego, w jaki sposób chcesz zaprezentować się swoim potencjalnym klientom.
Która z platform jest bardziej rozwinięta technologicznie?
Stojąc przed wyborem platformy marketingowej dla firmy B2B, istotne jest również, aby wziąć pod uwagę stopień zaawansowania technologii reklamowej. Przez wzgląd na wielkość serwisu i dostępne narzędzia, Facebook posiada większą wiedzę na temat każdego użytkownika. Nie musimy deklarować naszych zainteresowań, aby ten odkrył, jakie treści znajdują się w centrum naszej uwagi. Robi to na bazie naszych kliknięć i wyszukiwań. Często okazuje się to niezwykle pomocne w przypadku tworzenia reklam B2B.
Facebook vs. LinkedIn dla B2B – wybierz mądrze
Choć wiele marketerów w artykułach poświęconych zestawieniu Facebooka i LinkedIna podkreśla podobieństwo obu platform, należy być świadomym, jakie możliwości stanowią przewagę każdego z nich i w jaki sposób mogą one okazać się użyteczne dla Ciebie i Twojej firmy. Wiedza na temat sposobu ich działania pozwoli Ci nie tylko osiągnąć zamierzony cel, ale także w dłuższej perspektywie oszczędzić pieniądze. Poświęć zatem czas, aby wybrać odpowiednio, tworząc personę tzn. profil idealnego klienta.
Chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób należy tworzyć personę? Zapoznaj się z poniższym artykułem: Jak stworzyć ciekawy profil na Facebooku?
…albo połącz moce obu i sięgaj jeszcze wyżej!
Zarówno Facebook, jak i LinkedIn dostarcza nam cennych informacji o naszej grupie docelowej, a także posiada charakterystyczne dla każdego z nich możliwości kierowania przekazu reklamowego. A gdyby tak wykorzystać potencjał obu platform marketingowych i uzyskać jeszcze lepszy zwrot z inwestycji (ROAS)? To możliwe!
Istnieją dwie opcje. Można równolegle testować oba systemy reklamowe i po upływie odpowiedniego czasu ocenić, który z nich wykazał się większą skutecznością, co niestety będzie generować duże koszta ALBO wykorzystać metodę, która przeniesie to, co działa w jednym, do drugiego. Brzmi skomplikowanie, ale w rzeczywistości zupełnie nie jest! Sposób ten polega na utworzeniu lejka sprzedażowego, a więc podzieleniu procesu na etapy, których celem jest przeprowadzenie użytkownika od zainteresowania daną usługą lub produktem do jego kupna. Łącząc ze sobą kilka kanałów, można osiągnąć niezwykle imponujące rezultaty!
Reklama w mediach społecznościowych w rękach agencji
Za sprawą niniejszego artykułu zdobyłeś niezbędną wiedzę do tego, aby świadomie podjąć decyzję w toku wyboru platformy marketingowej dla B2B. Pozyskane informacje stanowią doskonałą bazę do stworzenia kampanii w miejscu, w którym z powodzeniem dotrzesz do potencjalnych klientów Twojej firmy.
Biegłość w teorii z zakresu mechanizmu Facebooka i LinkedIna to jednak za mało, aby prowadzone działania mogły przynosić satysfakcjonujące rezultaty. Kampanie w mediach społecznościowych to bowiem sztuka niuansów, gdzie doświadczenie i znajomość dostępnych w ich ramach narzędzi odgrywa kluczową rolę. Ponadto, social media to obszar marketingu, który dynamicznie się rozwija, co wymaga od reklamodawcy stałego trzymania ręki na pulsie. Jeśli zatem czujesz, że Twoje zasoby nie będą wystarczające, aby skonfigurować skuteczną kampanię Facebook Ads lub LinkedIn Ads, skontaktuj się z nami!
Agencję MTWeb tworzy zespół wykwalifikowanych specjalistów z zakresu social media, pozycjonowania stron i sklepów internetowych oraz kampanii w systemie Google Ads. Od ponad 15 lat z powodzeniem wspieramy sprzedaż polskich i zagranicznych biznesów. Posiadamy niezbędne know-how, dzięki któremu przyczyniamy się do ich eskalacji. Sprawdź nas!
Kinga Banaśkiewicz
Social Media & Content Marketing Manager
Zobacz podobne artykuły
KATEGORIE
Social Media
Chcesz dzięki naszym działaniom zdobyć klientów i zwiększyć sprzedaż?