Skip to content

Jak skutecznie reklamować branżę turystyczną w social mediach?

Branża turystyczna w social mediach

Branżę turystyczną cechuje niezwykle szeroki zakres profili firm. Wśród tej grupy znajdują się zarówno biura podróży, jak i różnorodne atrakcje turystyczne o zróżnicowanej skali działania i odmiennej grupie odbiorczej - muzea, parki rozrywki, a także jednodniowe wycieczki. Czy zatem można wyszczególnić dla całej branży uniwersalny plan na skuteczną sprzedaż w social mediach? I tak, i nie. Istotnie, możemy wskazać, jakimi dobrymi praktykami należy się kierować w budowaniu przekazu i jakie cele reklamowe przodują w efektywności dla tego rodzaju działalności. Niemniej jednak nie istnieje „złoty środek” i do każdej kampanii należy podejść indywidualnie.

W poniższym artykule przekażemy nasze know-how z obszaru tworzenia skutecznych reklam w mediach społecznościowych dla turystyki. Zapoznaj się z niniejszą treścią i dowiedz się, jak zbudować przekaz, który działa!

Rekomendowane działania marketingowe dla branży turystycznej

Branżę turystyczną można reklamować wielorako. Decyzja o wykorzystaniu danej gałęzi marketingowej powinna być podyktowana wynikiem działań konkurencji, profilem działalności firmy czy też wysokością budżetu. Z uwagi na doświadczenie naszej agencji w określonych obszarach możemy zarekomendować:

Zastanawiasz się, co będzie lepsze dla Twojej firmy – Facebook czy Google? Rozwiej swoje wątpliwości, dzięki lekturze poniższego artykułu: Reklama dla małych i średnich biznesów – Facebook czy Google?

Pamiętajmy, że rozwiązania będą różnić się od siebie, w zależności od tego, czy będą odnosić się do lokalnej firmy, czy też dużych graczy. Podobnie w przypadku biur podróży oraz prywatnych osób oferujących wycieczki. Nie mniej, bez względu na sferę działania warto dążyć do stosowania synergii działań.

Jak pozycjonować biznes lokalnie? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w poniższym artykule: Pozycjonowanie lokalne – szansa na zaistnienie małej firmy w internecie

Dobre praktyki reklamowania się w social mediach

Media społecznościowe sprzedają. Co więcej, niejednokrotnie odnoszą spektakularne wyniki nawet przy niskich budżetach. Aby z podejmowanych działań móc odnotowywać satysfakcjonujące rezultaty należy postępować zgodnie z dobrymi praktykami. Oto lista do & don’ts!

  • Twórz reklamy z poziomu Menedżera Reklam –  unikaj opcji „Promuj post” i buduj kampanie wykorzystując dedykowane narzędzia. Funkcjonalność ta nie posiada możliwości wyboru celu, zaawansowanych wariantów targetowania czy też nie pozwala na późniejszą dogłębną analizę.
  • Testuj różnorodne grupy odbiorców i stosuj wykluczenia – warto wdrażać kilka zestawów z odrębną grupą odbiorczą. Dzięki temu w stosunkowo krótkim czasie znajdziemy najbardziej skuteczne rozwiązanie oraz zyskamy możliwość dostosowania reklamy do danego targetu. Przykład? Rodzice i osoby zainteresowane daną atrakcją. Pamiętajmy jednak, aby grupy te nie obejmowały tych samych odbiorców – w tym celu stosuje się wykluczenia.
  • Wykorzystuj atrakcyjne formaty dostosowane do wybranych placementów – oprócz statycznych banerów wskazane jest, aby stosować inne formaty, takie jak karuzele, wideo i animacje. Każdy format ma swoich zwolenników i może okazać się skuteczny w przypadku innych osób. Ważne, aby przed publikacją sprawdzić, w jaki sposób reklama będzie wyświetlać się w każdym z wybranych umiejscowień. Zadbaj o to, aby były odpowiednio dostosowane.

Więcej na temat najczęściej popełnianych błędów w kampaniach płatnych na Facebooku dowiesz się z poniższego artykułu: 10 najczęściej popełnianych błędów w kampaniach płatnych na Facebooku

Jakie cele reklamowe wybierać dla branży turystycznej?

Jak już wcześniej wspomnieliśmy na skuteczność reklamy dla branży turystycznej wpływa między innymi odpowiedni dobór celu reklamowego. Które z dostępnych wariantów w Menedżerze Reklam powinieneś wykorzystać, aby odnieść oczekiwane korzyści? Musimy powiedzieć uczciwie, jak każdy marketer: to zależy.

Będzie to uwarunkowane dostępnym budżetem, wielkością firmy, jak również tym, czy prowadzone były wcześniej działania reklamowe i zadbano o możliwość gromadzenia się danych analitycznych w panelu. Naturalnie, cele reklamowe będą także odmienne w przypadku chęci maksymalizacji sprzedaży i budowania wizerunku marki.

Wciąż masz wątpliwości, czy media społecznościowe mogą zapewnić sprzedaż Twojej firmie? Koniecznie zapoznaj się z case study jednego z naszych klientów z branży turystycznej i dowiedz się, w jaki sposób zapewniliśmy 300% wzrost przychodów! Jak przy niskim budżecie osiągnęliśmy +300% sprzedaży dla branży turystycznej

Które z celów reklamowych sprzedają?

Niełatwo wskazać konkretne opcje reklamowe dla ogółu branży, jednak chcielibyśmy wyróżnić cele, które wykazały się szczególną skutecznością na rzecz klientów naszej agencji. Oto one!

  • Konwersje – jeśli na stronie podpięty był wcześniej Pixel (kod śledzący na stronie internetowej) i zostały skonfigurowane zdarzenia (dodanie do koszyka, zakup itd.), a ruch organiczny w witrynie nie jest niski wówczas można wdrożyć kampanie z celem Konwersje. To niezwykle uniwersalny cel – sprawdzi się zarówno w przypadku mniejszych, jak i większych firm. Konwersją może być nie tylko zakup, ale także połączenie telefoniczne czy przesłanie formularza.
  • Wiadomości lub Pozyskiwanie kontaktów – warto rozważyć wdrożenie kampanii ze wskazanymi celami, jeżeli na przykład prowadzisz małą firmę oferującą wycieczki jednodniowe. Z naszego doświadczenia wynika, że często przy tego rodzaju działalności występuje kontakt przed zakupem. Drugi z wymienionych celów sprawdzi się także do zaoferowania zniżki w zamian za pozostawiony kontakt.

Wybierz te cele, jeśli zależy Ci na zwiększaniu świadomości!

Działania z zakresu budowania świadomości powinny być punktem wyjścia promocji każdej firmy. W branży turystycznej występują jednak działalności, które bazują na edukowaniu, nie prowadząc bezpośrednio sprzedaży. Do takiej grupy niejednokrotnie należą organizacje turystyczne oraz muzea.

Jeżeli chcemy dotrzeć z naszym przekazem lokalnie, a także mieć możliwość ograniczenia częstotliwości napotykania się na komunikat – warto rozważyć cel Zasięg. Ciekawą opcją jest również tworzenie ciekawych artykułów na blogu i promowanie ich za pośrednictwem opcji Ruch, a następnie stworzyć tzw. “lejek”, pokazując kolejno dodatkowe treści.

Budując kampanię w social mediach nie można zapominać o remarketingu – ponownym kontakcie z osobami, które weszły w interakcję z naszą stroną lub profilem. Przeczytaj poniższy artykuł, aby dowiedzieć się więcej na ten temat: Facebook remarketing – wykorzystaj potencjał grup niestandardowych odbiorców

Jak stworzyć skuteczny przekaz reklamowy?

Istotną składową budowania kampanii w social media jest również sam przekaz reklamowy. Tworzy go treść reklamowa, jej oprawa (baner, wideo itd.) oraz CTA – przycisk nawołania do akcji (na przykład dowiedz się więcej lub skontaktuj się z nami). Choć to jedyna część całego procesu, którą widzi odbiorca często traktowana jest drugorzędnie. W jaki sposób zatem go zaprojektować, aby wywołał pożądane działanie?

  • Ustal tone of voice marki – ustalenie unikatowego sposobu komunikacji marki z odbiorcami to kluczowa kwestia. Czy ma być to komunikacja swobodna, a może oficjalna? Jak chcemy, aby odbiorcy postrzegali brand i jakie przypisywali mu cechy? W tym celu pomocne może być ustalenie jej archetypu.
  • Stwórz persony i dostosuj treść reklamową do odbiorcy – nie stworzymy dobrego komunikatu, jeśli nie będziemy znać naszych odbiorców. W poznaniu ich potrzeb pomocne są tzw. persony (profil idealnego klienta). Należy podkreślić, że takich profili może być kilka. W dalszej kolejności warto dostosować treść do persony, a więc zwrócić się do niej.
  • Staraj się w treści odpowiedzieć na potrzeby odbiorców – persony pomagają poznać potrzeby odbiorców, a następnie wykorzystać tę wiedzę przy budowaniu komunikatu. Najbardziej skuteczne treści to te, które odwołują się do potrzeb, nie stanowią zalet danej firmy.
  • Wykorzystuj spójną oprawę graficzną zwierającą elementy identyfikacji wizualnej – w tworzeniu projektów graficznych należy zachować integralność. Każdy z nich powinien zawierać tę samą czcionkę oraz kolory. To wspiera budowanie identyfikacji wizualnej, czyli elementów, po których odbiorcy będą mogli rozpoznać Twoją markę.

Reklamowanie turystyki za darmo? To możliwe!

Promocja branży turystycznej to nie tylko działania płatne. Należytą uwagę powinniśmy skierować również na działania organiczne. Poniżej lista działań, które możesz podjąć zupełnie za darmo! Przekonaj się na własnym biznesie, że to działa!

  • Bądź obecny w więcej niż jednym kanale społecznościowym – branża turystyczna to doskonały temat nie tylko na Facebooka, ale także na Instagrama czy TikToka. Warto zaznaczyć swoją obecność w każdym z kanałów.
  • Publikuj regularnie z dopasowaniem do danego kanału – sama obecność to nie wszystko, należy być systematycznym, a komunikacje dostosować do charakterystyki danego kanału. Inne treści sprawdzają się na Facebooku, odmienne na Instagramie czy też TikToku.

Brak Ci pomysłów na angażujące posty w mediach społecznościowych? Przejdź tutaj i poznaj 13 sprawdzonych koncepcji: Jak stworzyć ciekawy profil na Facebooku? 13 pomysłów na angażujące posty!

  • Buduj relacje ze społecznością i bądź aktywny w grupach tematycznych – zwiększeniu świadomości pomaga kształtowanie i dbanie o interakcje ze zbudowaną społecznością. Zachęcanie do komentowania, a następnie odpowiadanie i skłanianie do dyskusji pomaga w zwiększaniu zasięgu docieranych treści. Staraj się być aktywny także w grupach o tematyce zbliżonej do profilu Twojej działalności.
  • Zachęcaj do promocji Twojej atrakcji turystycznej – mobilizuj swoją społeczność do udostępnień i oznaczania marki. To pomoże dotrzeć Ci do szerszego grona.

Więcej pomysłów na bezpłatną reklamę na Facebooku znajdziesz w tym miejscu: Promowanie firmy na Facebooku za darmo

Kampania social media prowadzona samodzielnie czy z pomocą agencji?

Działania z zakresu aktywności i reklamy w mediach społecznościowych mogą być z powodzeniem realizowane we własnym zakresie. Jeśli tylko dysponujesz odpowiednią ilością czasu i wiedzy z pewnością uda się Tobie osiągnąć wyznaczone cele sprzedażowe dla Twojej firmy. W przeciwnym razie – nie zwlekaj i powierz działania doświadczonym specjalistom.

Nasza agencja posiada wieloletnie doświadczenie w wielu obszarach marketingu internetowego. Z nami zbudujesz zaangażowaną społeczność, zaczniesz sprzedawać za pośrednictwem Facebooka i Googla, jak również uplasujesz się na wysokiej pozycji w rankingu najpopularniejszej wyszukiwarki. Skontaktuj się z nami, aby poznać nasz plan na skuteczną sprzedaż w Twojej firmie.

Kinga Banaśkiewicz

Social Media & Content Marketing Manager

KATEGORIE
Social Media

Chcesz dzięki naszym działaniom zdobyć klientów i zwiększyć sprzedaż?